پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۹۳
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸
با سپری شدن آخرین روز ثبت نام از داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، 353 داوطلب از استان گیلان نام نویسی کردند.

شعار سال:استاندار گیلان جمعه شب  بیان کرد: از آغاز زمان نام نویسی از داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی که از بیست و هشتم آذرماه آغاز و امروز به پایان می رسد؛ تا ساعت 20 امشب، 353 داوطلب در 11 حوزه انتخابیه اصلی استان و نیز ستاد انتخابات وزارت کشور ثبت نام کرده اند.
محمدعلی نجفی ادامه داد: از مجموع داوطلبان نام نویسی کرده در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی، 29 نفر زن هستند.
وی گفت: از صبح امروز تا ساعت 20 امشب، 77 داوطلب نام نویسی کرده اند که از این تعداد، 68 نفر مرد و 9 نفر زن بوده اند.
وی افزود: همچنین تا این لحظه، بیشترین حوزه انتخابیه نام نویسی شده از داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی مربوط به شهرستان رشت با ثبت نام 94 بوده است.
استاندار گیلان اضافه کرد: شهرستان لاهیجان نیز با ثبت نام 35 نفر و آستارا با ثبت نام 34 نفر در رتبه های بعدی قرار دارند.
وی با یادآوری نام نویسی داوطلبان در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان گیلان خاطرنشان کرد: آمار ثبت نام ها تا این لحظه، نشان دهنده این است که در این دوره، شمار داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نسبت به دوره قبل 151 نفر بیشتر است که رشدی معادل 75 درصد دارد.
نجفی گفت: از آنجاییکه نام نویسی از داوطلبان تا ساعت 21 در ستاد انتخابات کشور و نمایندگی های سیاسی خارج از کشور ادامه دارد، ممکن است این آمار افزایش یابد که آمار نهایی، فردا (شنبه) اعلام می شود.

*
قانون، محور بررسی صلاحیت ها باشد
استاندار گیلان با بیان اینکه صلاحیت داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از فردا(پنجم دی ماه) آغاز می شود، اظهار کرد: باید قانون، محور بررسی ها باشد و تنها بر اساس قانون، این مهم انجام گیرد.
نجفی اضافه کرد: استقبال پرشوری که در نام نویسی از داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی طی هفته گذشته شاهد بوده ایم، حاصل فضای امید و نشاطی است که طی دو سال گذشته، در جامعه بوجود آمده است.
از بیست و ششم آذر تا دوم دی ماه نیز، 30 داوطلب نمایندگی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از استان گیلان ثبت نام کردند.
صلاحیت داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از پنجم تا 14 دی ماه توسط هیات های اجرایی بررسی می شود و پس از آن، افراد ردصلاحیت شده فرصت دارند از 16 تا 19 دی اعتراضشان را ارائه دهند تا هیات های نظارت بر انتخابات آنها را بررسی کنند و نتیجه را تا 26 دی به شورای نگهبان دهند.
شورای نگهبان نظر نهایی خود را نسبت به اعتراضات تا 16 بهمن اعلام خواهد کرد و در مرحله بعدی، اعتراض داوطلبان به این نظر شورا صورت می گیرد. اسامی نهایی در 20 بهمن از طرف شورای نگهبان به وزارت کشور اعلام می شود و این وزارتخانه اسامی نامزدهای دارای صلاحیت را در 27 بهمن به حوزه های انتخابیه می دهد تا فردای این روز، فرمانداران اسامی را منتشر کنند.
زمان تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از 29 بهمن تا پنجم اسفند به مدت یک هفته خواهد بود تا با یک تنفس یک روزه در آن، مردم شریف ایران در هفتم اسفند با آرای ریخته شده در صندوق های رای، نظر خود را درباره آنها اعلام کنند.
صلاحیت داوطلبان انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری نیز از شش دی ماه تا پنجم بهمن ماه توسط شورای نگهبان بررسی می شود.
شورای نگهبان نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان خبرگان را تا هفتم بهمن ماه اعلام می کند و داوطلبان رد صلاحیت شده می توانند تا 10 بهمن ماه اعتراض خود را اعلام کنند. شورای نگهبان نیز تا 20 بهمن ماه اعتراض داوطلبان رد صلاحیت شده را بررسی می کند.
اسامی نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری 21 بهمن ماه منتشر می شود و تبلیغات این نامزدها نیز از 22 بهمن ماه الی پنجم اسفندماه خواهد بود.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه سال جاری برگزار می شود.
استان گیلان با افزون بر 14 هزار کیلومترمربع و جمعیتی بالغ بر دو میلیون و 480 هزار نفر و 16 شهرستان، 13 نماینده در مجلس شورای اسلامی و چهار نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا,تاریخ انتشار 4 دی 1394,کد مطلب: 81893970

www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین