پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۹۸۷
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۶
معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به علت مرگ و میرها در استان گفت: ۴۴ درصد علت مرگ در استان زنجان بیماری های قلبی و عروقی است.

شعار سال: محمدرضا صائینی در همایش معاونان بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با بیان اینکه طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت و درمان متفاوت هستند، اظهار کرد: برنامه‌ها در حوزه بهداشت باید به صورت ماهوی باشد.

وی افزود: با اجرای طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت برای تمام گروه‌های سنی بسته خدمتی تعریف شد و گروهی وجود ندارد که از بسته خدمتی ما محروم باشد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به شهرهای زیر 20 هزار نفر و مناطق روستایی عنوان کرد: در گذشته با کمبود پزشک در مناطق محروم روبه‌رو بودیم و نیروی انسانی نیز کامل نبود اما با برنامه‌ریزی دقیقی که در این حوزه انجام شد نیروی انسانی، تجهیزات و مکان ها فراهم شد.

وی با اشاره به افزایش جذب پزشک خاطرنشان کرد: تکمیل خانه‌های بهداشت و ایجاد آزمایشگاه‌ها از جمله اقدامات بود.

صائینی با بیان اینکه خدمات دانپزشکی نیز ارائه شد، گفت: در این طرح برای افراد زیر 14 سال خدمات مختلف رایگان ارائه می‌شود و برای افراد بالای 14 سال نیز خدمات بهداشتی به صورت رایگان است.

وی با اشاره به تجهیز و تکمیل مراکز بهداشتی گفت: در حاشیه شهرها نیز وزارت بهداشت جزو نخستین دستگاه‌هایی بود که اقداماتی خوبی را انجام داد و ما نیز در استان زنجان اقداماتی را انجام دادیم و جزو پنج استان اولی بودیم که در خرداد ماه 94 این کار را آغاز کردیم.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان راه اندازی مراقبین سلامت را از دیگر اقدامات عنوان کرد و افزود: قرار دادن رابط سلامت، روانشاس و کارشناس تغذیه از جمله دیگر اقدامات بود.

وی با اشاره به اینکه در گذشته تنها سه کارشناس تغذیه داشتیم، اظهار داشت: کارشناسان تغذیه و سلامت روان جذب شدند و خدمات رایگانی ارائه می‌شود.

صائینی بیان کرد: برای مناطق با جمعیت بالای 50 هزار نفر نیز مراقبین سلامت بلوک بندی‌های جمعیتی را دارند و پرونده الکترونیکی تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه در استان زنجان نزدیک به 70 درصد مراقبت‌ها انجام شده است، افزود: ما در این بخش جزو سه استان اول کشور هستیم.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به راه اندازی 31 مرکز جامع خدمات سلامت و 61 پایگاه گفت: در مجموع به 615 هزار نفر جمعیت خدمت فعال ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خطر سنجی سه سرطان به صورت رایگان انجام می‌شود، ابراز کرد: در استان زنجان نزدیک به 44 درصد علت مرگ، بیماریهای قلبی و عروقی است.

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 18 تیر 1394، کد مطلب: 1459357:www. tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین