پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۱۵۷۸
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۸
بیماری‌های قلبی و عروقی عامل ۳۷ درصد مرگ‌ها در پلدختر است.

شعارسال: عباس میرهاشمی با اشاره به اینکه آزمایشگاه سیار ایدز راه اندازی شده ودر تمام نقاط شهر حضور دارد گفت: تمام آزمایشات آزمایشگاه سیار ایدز رایگان است و داروهایی هم که برای تقویت سیستم ایمنی بدن به بیماران داده می‌شود رایگان است ما از مسولان پلدختر انتظار داریم که همه کمک کنند تا این بیماری کنترل شود.

وی افزود: چند سالی است که در وزارت بهداشت طرحی آغاز شده است که خود مراقبتی داشته وهرکدام پزشک خودمان باشیم وبه جای اینکه هزینه‌های گزافی برای درمان می‌پردازیم می‌توانیم با هزینه‌های کمتری پیشگیری را درسطح جامعه بهبود ببخشیم.

رئیس مرکز بهداشت پلدختر گفت: باتوجه به شروع مدارس در هرکلاس باید سه نفر سفیر سلامت به عنوان رابط بین اداره بهداشت و خانواده‌ها وجود داشته باشد تا اطلاعات بهداشتی را به خانواده‌ها منتقل کند.

وی با بیان اینکه دو سال پیش نقشه پارک ترافیک را پیاده کردیم و به تصویب پلیس هم رساندیم شهرداری پلدختر و شورای شهر باید در این رابطه با ما همکاری داشته باشند گفت: کودکان حق وحقوقی دارند که اگر با قوانین آشنا باشند خیر آن به تمام جامعه می‌رسد چون اگر در سنین کودکی نهادینه نشود در بزرگسالی به جایی نخواهیم رسید.

رئیس مرکز بهداشت پلدختر عنوان کرد: در سال‌های اخیر بیشتر آمار مرگ و میر از طریق بیماریهای غیر واگیر از جمله بیمارهای قلبی و عروقی، حاد تنفسی، سرطان‌ها و دیابت صورت گرفته است که اگر بتوانیم این چهار عامل ریسک مثل کم تحرکی، سو تغذیه و تغذیه نامناسب مصرف دخانیات والکل را کنترل کنیم بهبودی زیادی در کنترل بیماری‌های قلبی وعروقی خواهیم داشت.

وی افزود: علت 60 درصد مرگ‌ها در سطح استان لرستان بیماری‌هایی قلبی وعروقی ،26 درصد انواع سرطان‌ها و شش درصد هم دیابت است در پلدختر 37.7 درصد مرگ‌ها ناشی از بیماری‌های قلبی وعروقی است و در حال حاضر 21 درصد دانش آموزان مبتلا به اضافه وزن و چاقی و16 درصد هم از لاغری رنج می‌برند واین نشان دهنده این است که ما تغذیه مناسبی نداریم در تغذیه مناسب باید دو اصل تعامل وتنوع را رعایت کرد تعامل یعنی اینکه ورودی وخروجی بدن به هم بخوانند وتنوع هم اینکه باید از همه گروه‌های غذایی استفاده شود واز سال 89 تاکنون 20 درصد کاهش تحرک در سطح استان را شاهد هستیم.

میرهاشمی گفت: 28 درصد دانش آموزان غذای غیر مفید مصرف می‌کنند و15درصد هم در طول هفته به طور مرتب از فست‌فودهای مختلف استفاده می‌کنند و60 درصد شیر نمی‌خورند و 68درصد هم سبزی استفاده نمی‌کنند وما باید یک برنامه ملی برای پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر داشته باشیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار 30 شهریور 96، کد مطلب: ۶۲۵۱۴۳۸ ، www. yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین