پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۶۱۴۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۰
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این که 80 درصد بیماری های قلبی عروقی و سکته ها قابل پیشگیری است، افزود: با پایش سلامت و بررسی عوامل خطر، می توان از بروز سکته ها پیشگیری کرد.

شعار سالرضا ملک زاده در مراسم انعقاد تفاهم نامه پایش سلامت کارکنان ستاد وزارت بهداشت اظهار داشت: تقریبا 55 درصد ایرانیان تا سن 50 سالگی، حداقل دارای سه ریسک فاکتور اساسی مرتبط با سلامت هستند که بسیاری از آنها از این عوامل خطر اطلاعی ندارند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: راه اندازی کوهورت سلامت کارکنان وزارت بهداشت، این تصور را ایجاد می کند که چرا وزارت بهداشت برای کارکنان خود این طرح را انجام می دهد.

وی عنوان کرد: موضوع این است که وقتی نتوانیم از مرگ زودرس کارکنان وزارت بهداشت پیشگیری کنیم، چطور می توانیم از مرگ زودرس سایر مردم جلوگیری کنیم و برای کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری‌ ها در کشور اقدام اساسی ‌تری انجام دهیم؟

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اظهار داشت: با استفاده از پایش سلامت کارکنان، توانایی و قوای بدنی آنها بیش از پیش ارتقا می یابد و استفاده از خدمات مرکز کوهورت این فرصت را فراهم می کند که تمام پرسنل حوزه وزارت بهداشت به شکل ادواری و مرتب مورد معاینات پزشکی کامل اعم از غربالگری، سرطان‌های شایع همچون روده بزرگ، سینه و رحم قرار گیرند.

ملک زاده ادامه داد: این کارکنان همچنین می‌ توانند از مشاوره ‌های روانشناسی و سایر آزمایش‌ های مربوط به چکاپ سلامتی در چنین مراکزی با حمایت وزارت بهداشت بهره ‌مند شوند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت بیان داشت: بهره گیری از این طرح موجب می شود تا طی مدت کوتاهی تمام افرادی که دارای ریسک فاکتور هستند، شناسایی شوند و تحت کنترل قرار گیرند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی ، تاریخ انتشار 10مرداد 97، کدمطلب: 82988545، www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
0
0
ا.ف75
ولی این مردم بیچاره به خاطر نااگاهی نمیدونن و ازش بیخبرن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
0
0
اطلاعات اکثر مردم کافی نیس بخاطر نااگاهی ممکنه به مشکلات قلبی بزرگتری برسن م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین