پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۰۲۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۲:۵۶
بررسی یک مطالعه نشان می دهدکه افراد پس از بیماری های قلبی و عروقی بیشتر در معرض خطر ابتلا به مرگ زودرس هستند.

شعارسال : یک نشانگر زیستی ممکن است به ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی کمک کند تا پیش بینی های خود را شخصی سازی کرده و بر اساس آن بتواند برخی بیماری ها را پیش بینی کنند.

بر اساس گزارش مدیکال هلث دی نیوز، محققان یک نشانگر زیستی را کشف کرده اند که می تواند به پزشکان در زمینه یافتن عواقب منفی و خطرناک در فرد پس از یک حمله قلبی کمک بسیاری کند. سندرم حاد کرونری (ACS) طیف وسیعی از شرایط قلبی و عروقی را توصیف می کند که با کاهش ناگهانی و خطرناک جریان خون به قلب مشخص می شود.

گفتنی است سندروم حاد کرونری (ACS) در برخی موارد می تواند منجر به حمله قلبی شود.

تا کنون، عوامل خطرساز این بیماری شناخته شده است که از جمله آن ها می توان به سن (شایع ترین عوامل خطر در افراد بالای 65 سال دیده شده است)، جنسیت ( با توجه به اینکه مردان بیشتر از زنان در معرض ریسک هستند) و تاریخ و تجربیات پزشکی ( که از جمله عوامل اصلی آن دیابت، فشار خون بالا و کلسترول بالا هستند ) اشاره کرد.

اخیرا محققان دانشگاه شفیلد در انگلیس تخقیقاتی انجام داده اند که آیا نشانگرهای زیستی ای وجود دارند که بتوانند خطر ابتلا به ACS در افراد مبتلا به حمله قلبی را پیش بینی کند یا خیر. در این زمینه پروفسور رابرت پاوری، پژوهشگر و سرپرست از بخش عفونی، ایمنی و بیماری قلبی عروقی دانشگاه ایالت متحده آمریکا به همراه تیم تحقیقاتی وی دریافته اند که پلاسمای خون می تواند سرنخ هایی در زمینه افرادی که نیاز به تشخیص بیماری های قلبی عروقی دارند در اختیار پزشکان قرار دهد. گفتنی است نتایج این تحقیقات در مجله قلب اروپا منتشر شده است.

پروفسور استوری نتایج یک بیمار را برای ارزیابی ایمنی و کارآیی درمان خونگیری با استفاده از 2 نوع مواد مخدر که برای جلوگیری از تشکیل لخته های خون مورد استفاده قرار می گرفت، مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. گفتنی است همه شرکت کنندگان یک فرم ACS داشتند و به دلیل حمله قلبی در بیمارستان بستری شده بودند.

به منظور مطالعه جدید، نمونه خون از این شرکت کنندگان پس از ترخیص آن ها از بیمارستان جمع آوری شد و پس از آن دانشمندان پلاسمای خون را تجزیه و تحلیل کردند تا دریابند آیا می تواند نشانه ای در افرادی که در معرض ابتلا به خطر ACS هستند بیایند یا خیر؟

محققان تحقیقات خود را بر دو نشانگر زیستی متمرکز کردند:

1-حداکثر تیرگی و غلظت خون یا حداکثر تراکم یک لخته خون پلاسما، که به عنوان "لخته خون فیبرین" شناخته می شود پس از پلاسما ، پروتئین را در کنار یکدیگر نگه می دارد.

2-زمان تحلیل لخته شدن خون یا مدت زمانی که طول می کشد تا لخته خون انحلال پیدا کند.

نتایج این تحقیقات حاکی از آن بود که شرکت کنندگان با طولانی ترین زمان انحلال یک لخته خون 40 درصد بیشتر ریسک حمله قلبی را تجربه می کنند یا به مرگ زودرس به علت بیماری های قلبی و عروقی دچار می شوند.

پروفسور استوری گفت: در حال حاضر نیاز داریم تا با درنظر گرفتن امکانات موجود اقداماتی انجام دهیم تا ریسک های خطر آفرین در فرد مبتلا به حمله قلبی را کاهش دهد همچنین باید بررسی کرد آیا تست داروهایی که زمان لخته شدن خون منجر به بهبود چربی می شوند صحیح است یا خیر.

گفتنی است سندرم حاد کرونری تمامی شرایطی است که منجر به کاهش ناگهانی جریان خون به قلب شده و ریسک حمله قلبی را افزایش می دهد. این سندروم معمولا باعث می شود فرد در قفسه سینه خود دردی شدید احساس کند. درد قفسه سینه معمولا به صورت گرفتگی، فشار، سنگینی یا سوزش این ناحیه است که از قفسه سینه آغاز شده و پس از آن ممکن است به برخی نواحی شامل شانه ها، بازوها، قسمت فوقانی شکم، کمر، گردن یا فک منتهی شود. این سندروم در برخی افراد به صورت تهوع یا استفراغ ، سوء هاضمه، تنگی نفس ، تعریق شدید و ناگهانی، سبکی سر، سرگیجه یا غش ، خستگی غیر معمول و یا غیر قابل توضیح و احساس بی قراری و یا نگرانی بروز پیدا می کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی – خبری ایسکانیوز، تاریخ انتشار: 24 بهمن 1396، کدخبر: 906568، www.iscanews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
0
0
اطلاعات مفیدی بود م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین