پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۷۰۴۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۱
در ازای 25 میلیارد دلار قاچاق سالیانه 700 هزار شغل از دست می‌رود و این از بزرگترین معضلات کشور در عرصه تولید است.

شعارسال: حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی در خصوص اعلام آمار کاهش 50 درصدی قاچاق از سوی دولت یازدهم با اشاره به جلسه غیرعلنی هفته گذشته مجلس درباره قاچاق اظهار کرد: جلسه‌ای در این خصوص تشکیل شد و از سوی یک نهاد امنیتی هم این آمار اعلام شد اما برداشت ما از گزارش یک نهاد امنیتی وابسته به دولت این بود که آمار 12.5 میلیارد دلاری قاچاق کالا با وضعیت واقعی قاچاق در کشور همخوانی نداشته است.

وی با بیان اینکه گزارش‌های آماری ستاد کاملاً واقعی نیست و عملاً اتفاق خاصی در بحث مبارزه با قاچاق کالا نیفتاده است، افزود: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مدعی است که میزان قاچاق کالا نصف شده است، اما گزارش نماینده یک نهاد امنیتی دولتی حاکی از آن بود که نصف شدن آمار قاچاق قابل بررسی بوده و نمی‌شود آن را دربست قبول کرد.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در این نشست گزارش مسؤولان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و هم‌چنین گزارش مسؤولان آن نهاد امنیتی دولتی در رابطه با قاچاق کالا ارائه شد، تصریح کرد: اگر آمار قاچاق کالا نصف شده باشد باید آثار آن در جامعه آشکار و مشهود باشد.

وی با تأکید بر اینکه ما امروز در فضای اقتصادی به راحتی وفور کالای قاچاق را مشاهده می‌کنیم و همه می‌بینند که لحاظ ایجاد اشتغال هم تحولی صورت نگرفته است، گفت: مسؤولان اعلام کرده‌اند که در ازای 25 میلیارد دلار قاچاق سالیانه 700 هزار شغل از دست می‌رود؛ این آمار نشان‌دهنده این است که باید با نصف شدن میزان قاچاق، آمار شغل‌های از دست رفته سالیانه نیز نصف شود.

حاجی دلیگانی ادامه داد: سؤالی که در این زمینه وجود دارد این است که آیا این اتفاق در جامعه افتاده مسلم است که در فضای اقتصادی شاهد چنین شرایطی نیستیم؟ ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید در رابطه با این موضوع آمارهایی را ارائه کند که با واقعیت‌های موجود در جامعه تطابق داشته و قابلیت راستی آزمایی داشته باشد.

وی با اشاره به انتقادات دادستان نسبت به صحیح بودن عملکرد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تأکید کرد: انتقادهای دادستان نسبت به عملکرد ستاد صحیح بود و امیدواریم این انتقاد یک تلنگری برای ستاد مبارزه با قاچاق باشد تا یک حرکت جدید و عملیاتی را برای مهار و جلوگیری از قاچاق آغاز کند.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی بیان اینکه به نظر من امسال نیز رئیس ستاد مبارزه با کالای قاچاق و ارز نمره مردودی و غیرقابل قبول می‌گیرد، خاطرنشان کرد: وقت کافی از سوی برخی نمایندگان عضو هیأت رئیسه به موضوع اختصاص داده نشده و به همین دلیل تشکیل تیم بررسی طولانی شده است.

وی با بیان اینکه جلسه مربوط به انتخاب اعضای هیأت رئیسه در آذرماه 95 به صورت انحصاری در کمیسیون اقتصادی برگزار شده و بسیاری از نمایندگان متقاضی نتوانستند در جلسه مذکور حاضر شوند، ابراز کرد: افرادی که در هیأت مذکور عضو شده‌اند باید زمان لازم را برای پیش برد موضوعات اختصاص دهند و در صورتی که وقت کافی از سوی نمایندگان به این موضوعات داده نشود، مصوبه که از مجلس گرفته شده راکد می‌ماند و فرصت‌ها برای مبارزه با قاچاق کالا از دست می‌رود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت مشرق، تاریخ انتشار: 21تیر1396، کدخبر: 748618: www.mashreghnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
0
0
25 میلیارد دلار ظاهر قاچاقه. بنظر من که این رقم باید بالای 100 میلیارد دلار باشه. یعنی در حدود نیمی از بودجه کشور
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین