پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۱۴۵۳
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷
مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری کرمانشاه معتقد است، از مبارزه سخت با پدیده قاچاق نتیجه مطلوبی حاصل نمي شود و باید در این زمینه کار فرهنگی انجام شود.

شعار سال: بهرام فاضلی در نشست هم اندیشی فرهیختگان و نخبگان استان با موضوع مقابله با قاچاق کالا و ارز که امروز (28 تیر) در استانداری کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به 370 کیلومتر مرز مشترک کرمانشاه با کشور عراق، گفت: مرز ما متفاوت از مرز دیگر استان های مرزی است، زیرا در کنار وسعت بسیار با دو قسمت عربی و کردنشین عراق همجواریم.

وی افزود: از طرفی توپوگرافی کوهستانی منطقه هم شرایط را برای حضور گروه های معاند فراهم کرده و کار را قدری سخت کرده است.

فاضلی با مطلوب خواندن امنیت استان، گفت: علی رغم شرایط ویژه مرزی استان، کرمانشاه به لطف دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی و انتظامی امنیت مطلوبی دارد.

وی به معضل قاچاق کالا از مرزهای استان اشاره کرد و افزود: برای مقابله با این پدیده به راحتی می توان از قوه قهریه استفاده کرد و مرز را بست، اما آنچه که ما را از این کار منع می کند، وضعیت اقتصادی و معیشتی مرزنشینان است.

مدیرکل امنیتی انتظامی استان کرمانشاه به هشت سال جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: کرمانشاه در خط مقدم دفاع مقدس بود و زمانی که ما درگیر جنگ بودیم استان های دیگر در حال ساخت و ساز بودند و این امر توسعه نامتوازن را در کشور رقم زده و باعث شده کرمانشاه امروز از توسعه ای که باید برخوردار نباشد.

فاضلی افزود: متاسفانه ما امروز در مرزهایمان توسعه پایدار و صنعت و کشاورزی و دامداری آنچنانی نداریم و این امر موجب شده مرزنشینان ما وضعیت معیشتی خوبی نداشته باشند.

این مسئول افزود: زاگرس نشينان در حالی وفادارانه پرچم حمایت از کیان ایران را بردوش دارند که با مشکلات عدیده
اقتصادی مواجه اند.

فاضلی افزود: در همین راستا در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز با مشکلاتی در تامین حداقل های معیشتی مرزنشینان مواجه هستیم.

این مسئول با اشاره به افزایش توان مسئولین مربوطه در کشف کالای قاچاق، گفت: در استان سال گذشته میزان کشفیات نسبت به سال 1394 رشد 182 درصدی داشته
و در سه ماهه امسال نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته میزان کشفیات کالای قاچاق 114 درصد رشد داشته است.

فاضلی افزود: تنها در بحث کشف دخانیات در سال گذشته 30 میلیون نخ سیگار قاچاق کشف شد و در سه ماهه امسال نیز بیش از 35 میلیون نخ سیگار قاچاق کشفیات داشته ایم.

مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه از مبارزه سخت با قاچاق کالا نتیجه مطلوبی حاصل نمی شود، گفت:کار فرهنگی در این زمینه بیش از هر راه دیگری تاثیرگذار است.

فاضلی خاطرنشان کرد: هرچند معتقدیم ایجاد این فرهنگ تابع مولفه هایی از جمله برخورد صادقانه، ارتقاء کیفیت، نظام عرضه و تقاضا و مشتری مداری است.

وی با بیان اینکه این نشست در جهت توسعه اقدامات فرهنگی در جهت مبارزه با قاچاق کالا و ارز است، ابراز امیدواری کرد: با ارائه راهکارهای فرهنگی بتوان مبارزه موثرتری را با قاچاق کالا و ارز انجام داد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) استان کرمانشاه، تاریخ انتشار 28 تیر 96 ، کد مطلب: 964-27514-5:www.kermanshah.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین