پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۰۷۴۸
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۷
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: گذر موفق از اوج بار تابستانی با صرفه‌جویی 10 درصدی مشترکان برق میسر می‌شود.

شعار سال: سید محمد موسوی‌زاده اظهار کرد: چنانچه مشترکان برق استان سمنان، 10 درصد در مصرف برق صرفه‌جویی بهینه کنند، از اوج بار مصرف با موفقیت عبور خواهیم کرد.

وی با بیان این‌که از اواسط تیرماه تا پایان مردادماه دقیقاً اوج مصرف برق اتفاق خواهد افتاد، افزود: در حال حاضر پیک روز از پیک شب پیشی گرفته و نیاز است مشترکان برق در ساعات اوج مصرف روز که از 11 صبح تا 15 بعدازظهر است و همچنین از حوالی غروب آفتاب به مدت چهار ساعت، از لوازم برقی پرمصرف استفاده نکنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان با اشاره به این‌که در حال حاضر استان دارای بیش از 365 هزار مشترک برق است، اضافه کرد: به لحاظ تعداد اشتراک، 80 درصد مشترکان خانگی هستند و درعین‌حال ترکیب مصرف انرژی استان تولیدی است و حدود 72 درصد صرف فعالیت‌های صنعت و کشاورزی می‌شود.

موسوی‌زاده تصریح کرد: آمار مقایسه‌ای سه‌ماه نخست امسال به نسبت مدت متناظر سال گذشته در زمینه اوج مصرف استان، مبیّن آن است که 10.63 درصد افزایش را به همراه داشته و این رشد بی‌سابقه بوده و به مرز هشدار رسیده است.

وی بیان کرد: مشترکان استان سمنان با خاموش کردن لامپ‌های اضافی و استفاده از دور کُند کولر می‌توانند بین پنج تا 10 درصد در کاهش اوج بار مشارکت کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان اضافه کرد: مدیریت 10 درصدی مشترکان استان در مصرف برق، 50 مگاوات صرفه‌جویی را به همراه داشته و با احتساب این میزان صرفه‌جویی توسط مردم، 200 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام‌ شده و ضمن کمک به اقتصاد ملی و هزینه‌های خانوار، به‌منزله یک نیروگاه بدون هزینه و مجازی است.

موسوی‌زاده اظهار کرد: تنظیم دمای رفاه بین 23 تا 25 درجه سانتی‌گراد، عدم به‌کارگیری هم‌زمان لوازم برقی پرمصرف همچون ماشین لباسشویی، جاروبرقی، اتو و نظایر آن، خاموش کردن لوازم الکتریکی زائد و غیرضروری در ساعات پیک مصرف، به‌عنوان ساده‌ترین و عملیاتی‌ترین راهکارهای همکاری در کاهش مصرف به شمار می‌روند.

وی خاطرنشان کرد: در تعرفه‌های مختلف، مشوق‌های لازم برای مشترکان همکار پیش‌بینی شده و مشترکان خانگی هم که بالغ‌بر 10 درصد و بیشتر در مصرف برق صرفه‌جویی کنند، مورد تشویق قرار خواهند گرفت.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس استان سمنان، تاریخ انتشار 21 تیر 96 ، کد مطلب: 13960421000316:www.semnan.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین