پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۱۰۹۸
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۶
معاون ترویج سازمان تحقیقات آموزشی و ترویج کشاورزی کشور با بیان اینکه از سال ۹۴ طرح نوین ترویج به صورت پایلوت در برخی استان‌های کشور اجرا شد گفت: از مهرماه ۹۵ این طرح توسط وزیر کشور در کل کشور اجرایی شد.

شعار سال: کاظم خاوازی صبح دوشنبه در جلسه مروجان مسئول پهنه سازمان جهاد کشاورزی استان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح نظام نوین ترویج در سطح کشور مرسوم است.

وی با بیان اینکه این طرح در ابتدا به صورت یک پایلوت در چهار استان اردبیل، کرمانشاه، آذربایجان شرقی و گلستان آغاز شد افزود: پس از آن هشت استان دیگر شامل استان فارس، خراسان رضوی و سایر استان‌های کشور به این طرح پیوستند و این طرح به صورت آزمایشی 10 ماه در کشور پیاده شد.

معاون ترویج سازمان تحقیقات آموزشی و ترویج کشاورزی کشور بیان کرد: طرح نظام نوین ترویج در 17 شهریورماه 94 در کشور آغاز شد و در مهرماه 95 با شروع کشت پاییزه طرح توسط وزیر کشور به همه استان‌ها ابلاغ شد.

خاوازی تصریح کرد: در دولت‌های قبلی هزینه‌های زیادی برای جذب و ارتباط بهره‌برداران بخش کشاورزی با بدنه دولت صورت گرفته که به هیچ عنوان محقق نشده است اما در دولت یازدهم با جذب نیروهای جوان برای اجرای طرح پهنه‌بندی، ارتباط دوسویه بهره‌برداران با بدنه دولت به خوبی صورت پذیرفت.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از استان‌ها از جمله خراسان جنوبی که در طرح نبودند از همان ابتدا با تلاش‌های بسیاری کار کردند و اتفاقات خوبی در استان اتفاق افتاده است به طوری که مراکز جهادکشاورزی به نحو احسن تجهیز شدند و به بسیاری از تکنیک‌های جدید مانند تماس ویدئو کنفرانسی برای آموزش مروجین مسئول پهنه و یا بهره‌برداران مسلح شدند.

معاون ترویج سازمان تحقیقات آموزشی و ترویج کشاورزی کشور یادآور شد: تاکنون خراسان جنوبی یکی از استان‌های بسیار خوب در زمینه پیشرفت طرح نظام نوین ترویج در بخش کشاورزی بوده است.

خاوازی اظهار داشت: در این طرح اتفاق خوبی که افتاد دولت یازدهم توانست قطع نقطه اتصال ما به بهره‌برداران بخش کشاورزی که در دولت های قبلی کاملاً قطع شده بود را وصل کند چراکه در گذشته تعداد افرادی که می‌خواستند با بهره‌بردارها تماس پیدا کنند بسیار کم بود و در کل کشور به ازی هر سه هزار و 400 نفر یک کارشناس داشتیم که باید پاسخگوی مسائل این بهره‌برداران باشد.

وی افزود: در این سرپنجه‌ها که ما آن را به عنوان مراکز جهاد کشاورزی و یا مراکز خدمات می‌شناسیم به آنان نیروهای جوانی که تجربه خوبی در بحث نظارت گندم داشتند تزریق کردیم و با جذب این نیروها این نسبت، نسبت بسیار معقولی شد و این عدد در حال حاضر حدود یک مروج به ازای 600 بهره‌بردار است.

معاون ترویج سازمان تحقیقات آموزشی و ترویج کشاورزی کشور با بیان اینکه این امر باعث شد یک آشتی بین کشاورزان ما با بدنه دولت اتفاق بیفتد گفت: با تعداد مروج قبلی شناخت از منطقه هم کمتر اتفاق می‌افتاد.

خاوازی با بیان اینکه در این طرح جریان یک طرفه کشاورز با جهاد کشاورزی قطع شد بیان کرد: در گذشته اگر اتفاقی در روستاها می‌افتاد دهیاری‌ها مسائل را بازگو می‌کردند و اکنون در کشور بسیاری از اتفاقات و مشکلات را مروج‌ها به دستگاه‌ها منتقل می‌کنند یعنی شناخت و تسلط کامل روی پهنه وجود دارد و برنامه‌ریزی شده و با دقت تمام انجام می‌شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر مروج‌ها در صحنه حضور دارند و با تک‌تک بهره‌برداران صحبت می‌کنند و کم‌کم باید به سمتی برویم تا این افراد را تجهیز کنیم و به آنان مسئولیت دهیم و پهنه را به آنان تحویل دهیم چراکه مروج‌ها مسئول بهره‌وری هستند و باید تولید را با ورودی‌ها افزایش دهند و پایداری تولید را حفظ کنند.

معاون ترویج سازمان تحقیقات آموزشی و ترویج کشاورزی کشور گفت: بسیاری از توفیقاتی که در دولت یازدهم در بخش کشاورزی اتفاق افتاد حضور مروجین جوان پهنه در جهاد کشاورزی است که وظیفه ما این است روی انگیزه‌های شغلی این افراد برنامه‌ریزی کنیم.

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 26 تیر 1396، کد مطلب: 1466730:www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین