پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۴۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: استان اردبیل تنها استان برای اجرای طرح جهانی کومسک در کشور است.

شعار سال: عدیل سروی که در همایش بکارگیری مفاهیم مدیریت و ابزارهای تسهیل گری برای بهبود شیوه های کشاورزی خوب با حضور کارشناسانی از کشورهای آلمان، آذریایجان و ترکیه در شهرستان سرعین سخن می گفت افزود: پروژه توانمند سازی خانوار روستایی در مدیریت تولید، عرضه و دسترسی به بازار محصولات کشاورزی با همکاری دفتر امور زنان روستایی و عشایری سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی در مرحله نهایی موردپذیرش قرار گرفت که در این راستا مبلغ 133 هزار دلار کمک بلاعوض یعنی در حدود 400 میلیون تومان به جمهوری اسلامی ایران وزارتخانه جهاد کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تخصیص داده شد.

وی در خصوص توضیحات تکمیلی در خصوص این پروژه افزود: 57 کشور مسلمان عضو سازمان همکاریهای اسلامی هستند و این سازمان دارای کمیته های تخصصی در زمینه های مختلف می باشد که یکی از آنها کمیته دائمی اقتصادی بازرگانی موسوم به کومسک است که در کشور ترکیه مستقر و کشور ایران نیز عضو آن می باشد.

مدیر کل دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی نیز افزود: کومسک یک کمیته اقتصادی بازرگانی است که وابسته به سازمان همکاریهای اسلامی است و دارای کارگروه های مختلف می باشد.

محمد خالدی با قدردانی از سعی و جدیت رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در پیگیری و تصویب این پروژه بین المللی افزود: یکی از اهداف مهمی که کومسک دنبال می کند توانمند سازی خانوارهای روستایی در مدیریت تولید و عرضه به بازار می باشد.

وی گفت: در این کارگاه تخصصی اطلاعات بین کشورها جمع بندی و بهترین تصمیمات در خصوص توانمند سازی خانوارهای روستایی گرفته می شود.

وی افزود: هدف مهمی در این طرح مد نظر مسئولین است که از کشاورزی تولید محور به سمت کشاورزی بازار محور حرکت کنیم که از نمونه جامع و موفق طرح می توانیم به طرح جامع زنجیره تولید شیر خام در کشور اشاره کنیم که مورد تصویب هیئت دولت قرار گرفته و با اجرایی و نهادینه شدن آن مسلما ارتباط بین بخش های مختلف تولید، قبل از تولید و بعد از تولید را تقویت خواهد کرد.

در ادامه این همایش فروغ السادات بنی هاشم، مدیر کل دفتر امور زنان روستایی و عشایری کشور نیز افزود: بر اساس مطالعات اولیه در کشورهای آلمان، جمهوری آذربایجان و ترکیه اجرای این طرح در جمهوری اسلامی ایران تصویب شد.

وی افزود: این پروژه اولین پروژه همکاری بین وزارت جهاد کشاورزی و سازمان همکاریهای اسلامی با عنوان OIC می باشد که نتایج بدست آمده از این همکاریها قدم موثری در راستای توانمند سازی زنان روستایی در مدیریت تولید، عرضه و دستیابی به بازار مصرف خواهد بود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ 2 آبان 95، کد مطلب: 5829322: www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
0
0
واقعا استان پر خیر و برکتی است این اردبیل
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین