پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۱۲۹۴
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲
تولیت آستان قدس رضوی گفت: اگر حوزه علمیه به وظیفه خود عمل نکند الگوی انحرافی همچون نسخه سازش به جامعه تحمیل خواهد شد.

شعار سال: به نقل از روابط عمومی آستان قدس رضوی، سید ابراهیم رئیسی در دیدار با جمعی از علما و طلاب حوزه علمیه در حرم رضوی، اظهار کرد: استخراج مولفه‌های مومنانه و رفاه مردم در سایه اسلام و استقلال اقدامی است که باید حوزه علمیه انجام دهد و اگر حوزه به وظیفه خود به درستی عمل نکند الگوی انحرافی و پرهزینه همچون نسخه سازش را به عنوان نسخه‌های معتبر به جامعه تحمیل خواهند کرد.

وی خاطر نشان کرد: حوزه علمیه باید برای نیازهای فراوان امروز برنامه و راه‌حل داشته باشد و باید با نگاه مساله‌شناسانه و موضوعی در صدد پاسخ به مسائل کلان کشور و زندگی مردم برآید.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عده‌ای در کسوت روحانیت معتقدند دین در زندگی اجتماعی نباید تاثیر داشته باشد، افزود: متاسفانه عده‌ای در لباس دین نگاه سکولار دارند و این افراد با وجود قرار داشتن در کسوت روحانیت، معتقد به عدم تاثیرگذاری دین در زندگی اجتماعی هستند.

وی اضافه کرد: در مقابل این دیدگاه، نگاه اسلامی می‌گوید دین پاسخگوی همه نیازهای اجتماعی اسلام است و فقه می‌تواند در تمام شئون زندگی آدمی جاری باشد، افرادی که چنین فکر نمی‌کنند در زبان از این سخن می‌گویند اما در قلب و عمل اعتقادی به کارامدی در عرصه‌های زندگی انسانی ندارند.

تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: حوزه‌های علمیه باید نگاه انقلابی داشته باشند تا در فراز و فرودها دچار ایستایی نشوند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) استان خراسان، تاریخ انتشار 27 تیر 96 ، کد مطلب: 964-8991-5:www.khorasan.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین