پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۱۳۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۹
سخنگوی نجباء ایران را تنها کشوری خواند که در زمان سخت در کنار این حزب باقی ماند.

شعارسال: سید هاشم الموسوی سخنگوی رسمی مقاومت اسلامی نُجَباء در مراسم جشن پیروزی شهر استراتژیک "موصل" عراق اظهار داشت: داعش و تمامی تروریست‌ها بازیچه دست آمریکا و ائتلاف بین المللی هستند.

«سید هاشم الموسوی» هدف از تشکیل داعش و گروه‌های تروریستی را تقسیم کشورهای منطقه و براندازی دولت‌های قانونی آنان توصیف کرد و افزود: اگر حشد شعبی در عراق نبود، دولت و پارلمانی هم در عراق وجود نداشت.

وی افزود: داعش و آمریکا به دنبال تخریب وجهه اسلام هستند و می‌خواهند به دنیا ثابت کنند که اسلام تروریست‌پرور است ولی ما اسلام حقیقی را به دنیا معرفی کردیم.

سخنگوی نُجَباء گفت: پیروزی موصل به یک منطقه جغرافیایی یا به یک گروه محدود نمی‌شود، این پیروزی متعلق به جهان اسلام است.

الموسوی با بیان اینکه "پیروزی ما از فتوای مرجعیت شکل گرفت" تاکید کرد: کشورهای عربی هیچ کمکی به ما نکردند و ما به تنهایی در برابر تروریست‌های جهانی ایستادیم.

وی خاطرنشان ساخت: زمانی که همه ما را تنها گذاشتند؛ رهبری، دولت و ملت ایران در کنار ما ایستادند و ما از گفتن این حقیقت هراسی نداریم.

سخنگوی نُجَباء با تاکید بر روحیه وحدت میان آحاد مردم عراق بیان کرد: ما با وحدت به پیروزی رسیدیم، اجازه نخواهیم داد که دیگران این پیروزی را به نفع خود مصادره کنند.

الموسوی مرحله بعد از آزادی موصل را مرحله‌ای بسیار سخت‌تر دانست و گفت: دشمنی که نتوانست با سلاح وارد بغداد شود، امروز با ترفندهای سیاسی در پی سیطره بر بغداد است. پس ما خواستار اصلاح بینیان‌های فکری هستیم که باعث تشکیل تروریسم می‌شوند.

وی به ابقای سازمان بسیج مردمی این کشور اشاره و تصریح کرد: من به کسانی که فکر می‌کنند حشد شعبی بعد از پیروزی بر داعش منحل خواهد شد، اعلام می‌کنم که حشد شعبی تحت فرماندهی فرمانده کل نیروهای مسلح است و برای همیشه حافظ امنیت عراق خواهد بود.

سخنگوی نُجَباء با بیان اینکه "داعش، شیعیان را رافضی و اهل سنت را مرتد معرفی می‌کرد"، از وقف سنی عراق خواست منبریانی که به دنبال تغذیه تروریسم هستند را اخراج کند.

الموسوی اضافه کرد: باید عراق را از نو بسازیم و ابتدا نقاب از روی تمام سیاستمدارانی که حامی تروریسم هستند برداشته شود و در دادگاه محاکمه گردند.

وی همچنین در مورد انتخابات پیشروی پارلمان عراق اظهار داشت: اهالی موصل و الانبار در انتخابات آینده باید فرزندان خود را به پارلمان بفرستند و مزدوران را از صحنه انتخابات دور کنند.

سخنگوی نُجَباء ضمن رد هرگونه معرفی نامزد در این رقابت، تاکید کرد: تنها به عنوان شهروند عراقی در انتخابات مشارکت داشته و به کاندیدای اصلح رای خواهیم داد.

الموسوی درمورد انتخابات عشیره‌ای نیز گفت: عشایر عراق باید اصلاح شوند، چراکه برخی از سران عشایر با داعش بیعت کردند و باید افراد لایقی برای ریاست عشایر انتخاب شوند.

وی در بخش پایانی سخنان خود نقش مرجعت عراق در پیروزی‌های رزمندگان بر تروریسم را ستود و اظهار داشت: از مرجع عالی‌قدر حضرت آیت الله سیستانی تشکر فراوان می‌کنم. ایشان با صدور فتوا از تمام اهالی عراق دفاع کرد و این فتوا برای دفاع از اهل سنت، مسیحیان و ایزدی‌های عراق بود.

سخنگوی نُجَباء ادامه داد: از رهبر معظم انقلاب اسلامی کمال تشکر را دارم و هحچنین از ملت و دولت ایران سپاسگزارم. ضمن اینکه «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان نیز ما را در رسیدن به اهدافمان یاری کرد که کمال تشکر را دارم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت مشرق، تاریخ انتشار: 28تیر1396، کدخبر: 751554: www.mashreghnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
0
0
ان شاالله بتونید جبران کنید و قدردان نظام جمهوری اسلام،ی ایران باشید. نه تا زمانی که خرتان از پل رد نشده ، تعریف بکنید و ....
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین