پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۱۴۱۹
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱
معاون امور اقتصادی استاندار تأکید کرد: با توجه با آزادسازی موصل عراق تجار و به‌ویژه اتاق بازرگانی در موضوع صادرات صنایع و مصالح ساختمانی برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهد.

شعار سال: منوچهر حبیبی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان اظهار کرد: به لطف الهی و بسیج مردمی عراق شاهد آزادی شهر موصل هستیم و شرایط به‌گونه‌ای است که این شهر نیازمند بازسازی است.

وی اضافه کرد: هرچند این شهر ویران‌شده اما شرایط برای بازسازی آن مهیاست که با ظرفیت خدمات فنی و مهندسی کشورمان آمادگی داریم در بازسازی شهر جنگ‌زده موصل همکاری کنیم.

معاون اقتصادی استانداری قزوین یادآور شد: وجود واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی، سیمان و کاشی و سرامیک در استان قزوین ظرفیت بسیار خوبی است که می‌توانیم برای صادرات به موصل استفاده کنیم.

وی بیان کرد: بازار موصل را در شرایط کنونی باید جدی بگیریم و تا فرصت هست نیازهای مردم این شهر را برطرف کنیم و صادرات خود را افزایش دهیم.

علی پرزحمت رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین در ادامه این جلسه گزارشی از وضعیت صادرات در استان ارائه داد و افزود: در سه‌ماهه امسال ۱۴۱ هزار تُن کالا به ارزش ۱۵۲ میلیون دلار از گمرک استان به خارج از کشور صادر شد.

وی بیان کرد: کالاهای صادراتی شامل پلاستیک، نایلون، مواد شوینده، مواد غذایی است که به کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، ترکیه، ترکمنستان، تاجیکستان، سوریه، امارات، ارمنستان و روسیه صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین تصریح کرد: از مجموع صادرات یادشده ۱۱۰ میلیون دلار کالای صنعتی، معادل ۷۲ درصد، صنایع تبدیلی با ۲۳ میلیون دلار معادل ۱۵ درصد، محصولات کشاورزی با ۱۹ میلیون دلار معادل ۱۲.۵ درصد است.

وی یادآور شد: از گمرک قزوین بیش از ۱۰۸ هزار تُن کالا به ارزش ۱۲۳ میلیون دلار صادر شده است که ازنظر ارزش ۵۰ درصد و وزنی ۲۵ درصد افزایش داشته است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) استان قزوین، تاریخ انتشار 28 تیر 96 ، کد مطلب: 964-8891-5:www.qazvin.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین