پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۱۵۸۹
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، شیوع چاقی در استان های کشور را متفاوت اعلام کرد و گفت: بالاترین شیوع چاقی در استان های تهران، مازندران، گیلان، آذربایجان شرقی و غربی گزارش شده است.

شعارسال: دکترعبدالرضا نوروزی، با اشاره به اینکه کمترین شیوع چاقی در استان های سیستان و بلوچستان، کرمان و خراسان جنوبی است، اظهار کرد: شیوع چاقی در این پنج استان بین 65 تا 72 درصد و در استان سیستان و بلوچستان حدود 25 درصد است.

وی یکی از دغدغه های نظام سلامت کشور را شیوع چاقی اعلام کرد و افزود: متاسفانه موضوع پیشگیری در این زمینه موفق نبوده و با کودکان چاق زیادی مواجه هستیم که باید خودمان را برای ارائه خدمت به این افراد آماده کنیم.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه شیوع چاقی در کشور ما بسیار زیاد است، بیان کرد: در 10 سال آینده با تعداد زیادی از افراد چاق مواجه خواهیم شد.

** 35 درصد کودکان تهران چاق هستند

وی با اشاره به اینکه شهر تهران بالاترین شیوع چاقی را در بین کودکان در کشور دارد، اظهار کرد: شیوع چاقی در افراد زیر 16 سال در کشور بسیار زیاد است. شیوع چاقی در این افراد حدود 29.5 درصد است و این مقدار در افراد کمتر از 16 سال در تهران 35 درصد است.

نوروزی با اشاره به اینکه بچه های ایرانی در حال حاضر جزو چاق ترین کودکان دنیا هستند، بیان کرد: 80 درصد نوجوانان چاق در سن بزرگسالی هم دچار چاقی خواهند شد.

وی افزود: خیلی از افراد بزرگسال همه عمرشان چاق نبوده اند و این افراد تا حدود 20 سالگی وضعیت طبیعی داشتند اما بتدریچ دچار اضافه وزن و چاقی شده اند.

متخصص تغذیه بالینی گفت: با یک نسلی در کشورمان مواجه هستیم که از سن 2 تا 4 سالگی چاق هستند و به همین دلیل شاهد شیوع عوارض چاقی مانند دیابت، چربی خون ، قلبی و عروقی در این افراد در سنین پایین تر خواهیم بود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 29تیر1396، کدخبر: 82603202: www.irna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین