پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۳۰۰۵
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸
رییس بیمارستان شریعتی و رییس مرکز تحقیقات چاقی وآداب غذایی دانشگاه علوم پزشکی تهران با هشدارنسبت به افزایش چاقی در میان کودکان گفت‌: از نظر شیوع چاقی در میان کودکان در جهان مقام اول را داریم‌ و این مساله در آینده نزدیک سلامت جامعه را تهدید می‌کند.
شعارسال: رییس بیمارستان شریعتی و رییس مرکز تحقیقات چاقی وآداب غذایی دانشگاه علوم پزشکی تهران با هشدارنسبت به افزایش چاقی در میان کودکان گفت‌: از نظر شیوع چاقی در میان کودکان در جهان مقام اول را داریم‌ و این مساله در آینده نزدیک سلامت جامعه را تهدید می‌کند.

دکتر احمد رضا سروش دیروزدر نشست خبری سمینار تازه های چاقی و دیابت که در بیمارستان شریعتی تهران افزود:خوشبختانه کشورما ازنظرشیوع چاقی درمیان بزرگسالان در جهان دربهترین وضعیت است.

دبیر علمی سمینار جاقی ودیابت با بیان اینکه چاقی و دیابت در بروز برخی بیماری ها از جمله قلبی و ریوی، فشارخون، برخی سرطان ها و افسردگی نقش موثری دارد، اظهار داشت:بر همین اساس لازم است که برنامه هایی برای پیشگیری و درمان چاقی و دیابت در کشور داشته باشیم.‌وی با تاکید بر اینکه اگر برنامه اساسی در این زمینه نداشته باشیم عواقب بدی در پیش خواهیم داشت، عنوان کرد: چاقی در کودکان مخصوصا زیر ۲۰سال، بیشتر دیده می شود و ۱۹درصد دختران و پسران ایرانی چاق هستند. شیوع چاقی در جنوب شرق کشور کمتر و در تهران و شمال کشور به وفور دیده می شود .

سروش با تاکید بر اینکه چاق بودن در یک دوره ای خوب بود ولی اکنون جز بیماریها به شمار می رود، خاطر نشان کرد: چاقی عامل ده ها بیماری است ،بطوری که ۴۰ درصدراز مرگ ومیر در کشور به یک نحوی با چاقی در ارتباط است از این رو نباید بگذاریم با رژیم غذایی نامناسب وزن خود را افزایش دهیم .‌

رئیس بیمارستان شریعتی با بیان اینکه در ایران اقدامات خوبی در زمینه پیشگیری از چاقی در حال انجام است، خاطر نشان کرد: زمانیکه چاقی به مرحله درمان برسد اقتصاد هر کشوری را با مشکل مواجه می‌کند.‌سروش خاطر با اعلام این که جراحی برای درمان چاقی معمولا هزینه ای بین ۱۰تا ۳۰میلیون داردافزود : طبق آمار ۵۰۰هزار ایرانی نیاز به عمل جراحی چاقی دارند؛ این جراحی آخرین راهکار برای درمان چاقی به شمار می رود.

معاون مرکز تحقیقات چاقی با بیان اینکه ۵۰۰ -۷۰۰میلیون چاق روی کره زمین وجود دارد، گفت: بیش ۸۰-۹۰درصد دیابتی ها چاق هستند.

شیرین حسنی رنجبر دبیر اجرایی سمینار هم گفت: سمینار دو روزه تازه های چاقی و دیابت در تاریخ ۲۱و ۲۲مردادماه توسط پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران در مرکز همایش های امام خمینی (ره) برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این سمینار با همکاری انجمن چاقی اروپا و گروه تغذیه بالینی مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی دکتر شریعتی برگزار خواهد شد، خاطر نشان کرد: چاقی به عنوان یک بیماری مزمن وابسته به چربی شناخته شده است و دیدگاه مزمن بودن آن جایگاه ویژه ای دارد.

رنجبر افزود: چاقی، دیابت، اختلالات متابولیکی، سکته های مغزی، سرطان، بیماریهای کلیوی، چربی خون و را به دنبال دارد از این رو لازم است این سمینار برای فرهنگ سازی برگزار شود.

وی با انتقاد ازتبلیغات ماهوار ه ای وفضای مجازی در زمینه استفاده ازداروهای گیاهی مقابله با چاقی گفت: متاسفانه در تمامی این داروها که به عنوان داروی گیاهی تبلیغ می شود ،مقدار زیادی داروهای شیمیایی به شدت خطرناک در آنها استفاده می شود که در اغلب موارد منجر به نارسایی مزمن کلیه یا حتی مرگ مصرف کنندگان شده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه اطلاعات، تاریخ انتشار: 9 مرداد 1396، کدخبر: 299381، www.ettelaat.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین