پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۳۴۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۶
مرگ‌های قابل انتساب به اضافه وزن و چاقی در کشور،‌ طی سالهای ۱۹۸۰ تا ۲۰۱۵ بیش از دو برابر شده است؛ البته خطر مرگ کلی و اختصاصی با کاهش وزن،‌ در میان افرادی که در نوجوانی چاق بوده یا اضافه وزن داشته‌اند کاهش نمی‌یابد! نتایج این مطالعه عوارض برگشت‌ناپذیر چاقی و اضافه‌وزن در میان کودکان و نوجوانان را نشان می‌دهد!

شعارسال: تازه‌ترین و گسترده‌ترین مطالعه جهانی درباره شیوع و عواقب اضافه وزن و چاقی که توسط «انستیتوی سنجش و ارزشیابی سلامت» دانشگاه واشنگتن آمریکا بر روی کودکان و بالغین 133 کشور جهان توسط 2 هزار محقق از دنیا از جمله 40 محقق از ایران، انجام و در «نیوانگلند»، معتبرترین نشریه پزشکی جهان منتشر شده نشان می‌دهد که روند افزایش این دو پدیده در ایران هراس‌انگیز و بسیار خطرناک شده است.

نتایج این مطالعه که دکتر ملک‌زاده از نویسندگان اصلی این پژوهش معتبر بین‌المللی بوده، حاکی از آن است:

مرگ‌های قابل انتساب به اضافه وزن و چاقی در کشور،‌ طی سالهای ۱۹۸۰ تا ۲۰۱۵ بیش از دو برابر شده است.

این مطالعه مهم جهانی هشدار می دهد که چاقی در زنان ایرانی به شدت رو به افزایش است.

تعداد مرگهای قابل انتساب به مرگ و میر در زنان بسیار بیشتر از مردان است.

سهم بیماری‌های مختلف در مرگهای قابل انتساب به اضافه وزن و چاقی نشان می‌دهد که بیماری‌های قلبی عروقی با 70 درصد در رتبه نخست قرار دارند و پس از آن دیابت و سایر بیماری‌های غدد درونریز و در رتبه سوم سرطان‌ها قرار دارند.

نکته بسیار مهم : خطر مرگ کلی و اختصاصی با کاهش وزن،‌ در میان افرادی که در نوجوانی چاق بوده یا اضافه وزن داشته‌اند کاهش نمی‌یابد! نتایج این مطالعه عوارض برگشت‌ناپذیر چاقی و اضافه‌وزن در میان کودکان و نوجوانان را نشان می‌دهد!

شیوع اضافه وزن و چاقی در میان کودکان و نوجوانان ایرانی به علل مختلف رو به افزایش است که مهمترین آنها رژیم غذایی ناسالم و پایین بودن میزان فعالیت بدنی است.

مصرف غذای اضافه و کم تحرکی از علل مهم شیوع چاقی و اضافه وزن در بین ایرانی هاست: ۳۰ درصد غذای مصرفی ایرانی‌ها اضافه است و ۷۰ درصد مردم دچار چاقی و اضافه وزن هستند و این درحالیست که ایرانی‌ها جزو کم‌تحرک‌ترین مردم جهان به شمار می روند و بیش از ۹۰ درصد آنها تحرک کافی ندارند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی بولتن نیوز، تاریخ انتشار: 12مرداد 1396، کدخبر: 35829121: www.vista.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۷
0
0
واقعا اگه از همون کودکی و نوجوونی مواظب بچه‌ ها باشیم تو بزرگسالی اتفاق های بد نمیافته
ا.ف۷۵
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین