پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۷۲۰۷۴
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲
زنگ نخستین روز "لیگ ستارگان بورس" در تالار حافظ به صدا درآمد.

شعار سال: نخستین دوره مسابقات لیگ ستارگان بورس، با حضور تیم‌های دانشگاه تهران، صنعتی شریف، علامه طباطبایی، خوارزمی، خواجه نصیر، الزهرا، امیرکبیر، شهید بهشتی، تربیت مدرس و دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد.

این رویداد به همت روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار و با همکاری دانشگاه‌ها با هدف آموزش دانش معامله گری در بورس و توسعه فرهنگ سهامداری دانشجویان در حال برگزاری است.

نخستین "لیگ ستارگان بورس" در حالی آغاز به کار کرد که جمعی از بزرگان و پیشکسوتان بازار سرمایه به همراه مدیران و مسولان این بازار در این رویداد جذاب بازار سرمایه حضور داشتند.
۱۰ گروه پنج نفره از دانشگاه‌های تهران، خواجه نصیرالدین طوسی، صنعتی شریف، امیرکبیر، الزهرا، علامه طباطبایی، بهشتی، تربیت مدرس، خوارزمی و آزاد امروز نخستین رقابت خود را در لیگ ستارگان آغاز کردند.

در آغاز برگزاری این مسابقه اقتصادی کشور، یاسر فلاح، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه آغاز نخستین دوره "لیگ ستارگان بورس" مقدمه‌ای برای توسعه فرهنگ سهامداری در کشور است، گفت: برگزاری رویداد هایی همچون "لیگ ستارگان بورس" مسیری است که از طریق آن اساتید، دانشچویان و مجموعه دانشگاه‌های کشور با بازار سرمایه و فرایند داد و ستد در بورس آشنا می‌شوند.

مشاور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ابراز امیدواری کرد محصول این رقابت افزایش کارآفرینی با محور خلاقیت و نو آوری در کشور باشد و گفت: این لیگ می‌تواند مقدمه‌ای برای آشنایی دانشگاهیان با بازار سرمایه و نحوه کسب درآمد در بورس باشد.

در پایان رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، از برگزاری سراسری این لیگ در سال آتی خبر داد و عنوان کرد: تلاش خواهیم کرد در دوره‌های بعدی این رقابت بازار سرمایه شاهد حضور همه دانشگاه‌های کشور باشیم.

یادآور می‌شود لیگ ستارگان بورس (کارگاه مالی برای حضور دانشجویان در بازار سرمایه) از امروز دوم مرداد ماه تا ۳۰ مردادبرگزار می‌شود.

سازمان بورس قصد دارد با برگزاری این مسابقات زمینه توسعه فرهنگ سازی و شناخت بیشتر بازار سرمایه را ایجاد کند و نخستین مسابقه "لیگ ستارگان بورس ایران" با هدف ارتباط هرچه بیشتر دانشگاه ها و بازار سرمایه 2 تا 30 مرداد ماه سال جاری برگزار می شود.

برگزاری این مسابقه بخشی از برنامه های فرهنگ سازی در دانشگاه ها را محقق خواهد کرد و این رویداد ویژه بازار سرمایه، با حضور دانشجویان رشته های مدیریت، حسابداری، اقتصاد،MBA و رشته های مرتبط با امور مالی به مدت حدود 20 روز کاری و با هدف اتصال بازار سرمایه و دانشگاه ها در شرکت بورس اوراق بهادار تهران برگزار می شود.

یکی از اهداف اصلی برگزاری این مسابقه کشف دانشجویان مستعد رشته های اقتصادی و امور مالی است و در نخستین دوره از "لیگ ستارگان بورس ایران" دانشجویان دانشگاه تهران، صنعتی شریف، علامه طباطبایی، خوارزمی، خواجه نصیر، الزهرا، امیرکبیر، شهید بهشتی، تربیت مدرس و دانشگاه آزاد اسلامی حضور دارند.

این رقابت در فضای کاملا واقعی معاملات بورس انجام خواهد شد، "لیگ ستارگان بورس ایران" در بورس تهران به صورت کاملا حضوری اجرا می شود و دانشجویان با استفاده از پلت فرم یک کارگزاری معتبر به داد و ستد در بورس می پردازند.

این مسابقات در قالب تیم های 5 نفره متشکل از چهار عضو و یک سرپرست برگزار می شود. هر تیم با در اختیار داشتن اعتبار صد میلیون ریالی، سرمایه گذاری در بازار سرمایه، تشکیل سبد سهام و داد و ستد در بورس را تجربه خواهد کرد و سه تیمی که بیشترین بازدهی را نسبت به سایر تیم ها داشته باشد پیروز مسابقه خواهد بود.

در نخستین مسابقه "لیگ ستارگان بورس ایران" در روزهای مختلف این رقابت، مدیران جوان بازار سرمایه، بانوان شاغل در بازار سرمایه، رسانه ها و خبرنگاران شاهد تلاش تیم های شرکت کننده خواهند بود و دانشجویان می توانند از تجربه صاحب نظران این حوزه بهره مند شوند.

روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار در نظر دارد به برندگان اول تا سوم هدایای نفیسی اهدا کند و برای تیم اول 200میلیون ریال، تیم دوم 100میلیون ریال و تیم سوم 50میلیون ریال اعتبار خرید سهام در نظر گرفته شده است.

در برگزاری این مسابقه با نظر هیات داوران که متشکل از اساتید دانشگاه و متخصصین بازار سرمایه هستند هر تیمی که بازدهی منفی 40 درصدی داشته باشد از دور مسابقات حذف خواهد شد.

این مسابقه اولین تجربه خود را سپری می کند و با توجه به زمان محدود در نخستین "لیگ ستارگان بورس ایران" دانشجویان دانشگاه های معتبر شهر تهران حضور خواهند داشت و قطعا در دور های بعدی تلاش می شود این رویداد ملی بازار سرمایه به شکل سراسری برگزار شود.

برگزاری "لیگ ستارگان بورس ایران" این تصور رایج را که متخصصین و فارغ التحصیلان رشته های اقتصادی و مالی باید تنها در شرکت ها، نهاد ها یا بنگاه های تولیدی فعالیت کنند را تغییر خواهد داد.

با برگزاری این مسابقه دانشجویان حضور مستقل در بازار سرمایه را تجربه خواهند کرد و نحوه کسب درآمد از بورس را خواهند آموخت.
در این مسابقات از هر دانشگاه یک تیم چهار نفره به همراه استاد راهنما شرکت می کند،

هر دانشگاهی که رتبه اول تا سوم را بیاورد سال آینده می تواند دو تیم را در مسابقه شرکت دهد.

این مسابقه علاوه بر اینکه ارتباط بین صنعت بازار سرمایه و دانشگاه را فراهم می کند به افزایش سطح انگیزه دانشجویان اقتصاد، حسابداری و مدیریت مالی برای ارتباط با بازار سرمایه کمک شایانی می کند.

این مسابقه کمک می کند دانشجویان علاقه مند و مستعد در این رشته در آینده در همین بازار نقش آفرینی کنند.

این دوره طی شش هفته در تالار شیشه ای در بخش استیشن های کارگزاری ها انجام می پذیرد.

در این مسابقه دانشجویان با در اختیار داشتن 10 میلیون تومان با یکدیگر به رقابت می پردازند و به شکل روزانه در خصوص دانشگاه برتر اطلاع رسانی می شود.

مدیرعامل کارگزاری بانک کشاورزی هم لیگ ستارگان را اقدام بدیعی خواند و گفت : برگزاری لیگ ستارگان ابتکاری از جانب سازمان بورس و اوراق بهادار کشور بوده است و برای اینکه بازار سرمایه، مردمی تر شود لازم است چنین مسابقاتی در اقشار و گروه های مختلفی برگزار شود که این موضوع می تواند اثرات ماندگاری بر بازار داشته باشد.

پخش مستقیم این رویداد از صفحه اینستاگرام لیگ ستارگان بورس به صورت LIVE STORY قابل رویت است و تمامی اخبار نیز از کانال لیگ ستارگان بورس به نشانی www.starleague.ir قابل نمایش است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما ، تاریخ انتشار 2 مرداد 96، کدمطلب:۱۷۳۱۵۱۲، www.iribnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین