پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۲۳۶۹
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷
سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل با اشاره به تجاوزهای مکرر رژیم صهیونیستی به سرزمین فلسطینی ها و نقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل، اشغال این سرزمین ها را کانون همه بحران های خاورمیانه دانست.

شعار سال: آل حبیب در نشست شورای امنیت تاکید کرد: اشغالگری، تجاوزهای مکرر به حقوق فلسطینان و کشورهای دیگر و سیاست های توسعه طلبانه طی چند دهه گذشته ادامه داشته است و بخاطر حمایت های آشکار دولت جدید آمریکا از این رژیم تشدید شده است.

وی گفت: رژیم صهیونیستی که از سال 1948 تاکنون حداقل 14 بار همسایگان خود و دولت های منطقه را مورد تجاوز قرار داده است و همچنان به این رفتار خود و سرکوبی خشونت بار فلسطینیان در سایه حمایت آمریکا ادامه می دهد که بحران اخیر در بیت المقدس و ممانعت از ورود مسلمانان به مسجدالاقصی آخرین نمونه از این اقدامات غیرقانونی این رژیم است.
سفیر کشورمان با اشاره به اینکه اسرائیل قطعنامه های متعدد شورای امنیت و سازمان ملل متحد را نقض کرده است و مدارک و شواهد بسیاری در ارتباط با سیاست های تجاوزکارانه، آپارتاید و جرایم جنگی از آن رژیم در گزارشهای سازمان ملل متحد وجود دارد.
آل حبیب افزود:​ ادامه شهرک سازی های غیرقانونی در سرزمین فلسطینیان نقض کنوانسیون چهارم ژنو و نمونه جنایت جنگی است.
.وی گفت:​ رویه این رژیم نشان می‌دهد که هیچگاه در پی صلح نبوده و مشارکت در مذاکرات را صرفا با هدف خرید زمان و ادامه سیاست تجاوز و توسعه طلبی دنبال کرده است.
سفیر کشورمان در سازمان ملل گفت: شورای امنیت در آخرین اقدام خود در این رابطه در تاریخ 3 دی ماه 1395 قطعنامه 2334 را در مخالفت با شهرک سازی های رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی تصویب کرد. رژیم اسرائیل بلافاصله ضمن رد این قطعنامه اعلام داشت که شهرک سازی ها را ادامه و توسعه خواهد داد.
آل حبیب در بخشی دیگر در سخنان خود سیاست های ماجراجویانه و تجاوزکارانه آمریکا و از جمله سرازیر کردن سیل "سلاح های زیبا"ی آمریکایی به خاورمیانه را از جمله عوامل مهم بی ثباتی و بحران در منطقه توصیف کرد.
وی گفت:​ آمریکا به بهانه های مختلف همانند وجود سلاح‌های کشتارجمعی به این منطقه‌ها لشکرکشی کرده است، ادعاهایی که هرگز به اثبات نرسید و در مقابل منجر به ایجاد زمینه های افراط گرایی و تقویت گروه‌های تروریستی مانند داعش شد. براستی شورای امنیت چه زمانی می خواهد به مسئولیت خود در قبال حامیان گروههای تروریستی مانند طالبان، القاعده، داعش و گروههای وابسته به آن عمل کند ؟در یمن آمریکا و متحدینش در حال بمباران با بمب های خوشه ای هستند و ضمن محاصره این کشور جنگ زده حتی اجازه ارسال کمک های بشردوستانه را نمی دهند.
آل حبیب در پایان سخنان خود ضمن تبریک آزادی موصل از دست تروریست های داعش به دولت و ملت عراق گفت: این پیروزی روحیه مبارزه ضد تروریستی را نه تنها در عراق که در منطقه خاور میانه تقویت کرد.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما ، تاریخ انتشار 4 مرداد 96، کدمطلب:۱۷۳۴۶۷۵، www.iribnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین