پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 20
کد خبر: ۷۲۳۹۵
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بهارستان با اشاره به زمین‌های تصرف شده باغ امامی در نسیم‌شهر گفت: با پیگیرهای جدی اداره اوقاف حدود هفت هکتار از آن به دامن موقوفه بازگشت و سند متصرفان نیز ابطال شد.

شعار سال: حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر پیران اظهار داشت: وقف یک مالی است که اذن متولی آن جهت هرگونه دخل و تصرف حتی برای ساخت مسجد و حسینیه لازم و ضروری است.

وی با انتقاد از بی‌توجهی برخی مسئولان شهرستان نسبت به اراضی موقوفه بیان کرد: متأسفانه برخی مسئولان شهرستان توجهی به موقوفه ندارندو نهادهایی که ما انتظار داریم حامی موقوفه باشند خودشان غاصب موقوفه هستند که طبیعتاً با آن‌ها برخورد می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بهارستان تصریح کرد: 20 هکتار از اراضی موقوفه که توسط ادارات، نهادها و سازمان‌ها تصرف شده بود، با پیگیری از مراجع قضایی و شکایت‌هایی که صورت گرفت، ساخت وسازها در آن‌ها متوقف شد.

پیران در ادامه از آزاد شدن هفت هکتار از زمین‌های تصرف شده باغ امامی در نسیم‌شهر خبر داد و گفت: باغ امامی در نسیم‌شهر با 11 هکتار زمین متعلق به اداره اوقاف استکه در سال‌های گذشته تصرف ادوانی شده و متأسفانه به غیر نیز واگذار شده بوداما با پیگیرهای جدی اداره اوقافحدود هفت هکتار از آن به دامن موقوفه بازگشت و سند متصرفان نیز ابطال شدهر چند که هنوز چهار هکتار از آن در دست متصرفان باقی مانده است.

وی با اشاره به افزایش وقف در سال‌های گذشته عنوان کرد: خوشبختانه در سه سال گذشته حدود 60 تا 70درصد وقف در سطح شهرستان افزایش داشته استکه به عبارتی سالیانه شش تا هفت مورد وقف جدید در شهرستان بهارستان صورت می‌گیرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بهارستان افزود: اخیراً وقف جدیدی در قلعه‌میر بهارستان در حال انجام است که فردی خیّر مجتمع فرهنگی- آموزشی را تحت عنوان «نهج‌البلاغه» به ارزش دو میلیارد تومان وقف می‌کند.

پیران در پایان از افتتاح مرکز درمانی حضرت قائم در نسیم‌شهر نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: این مرکز درمانی که در شرف افتتاح است با اعتباری بالغ بر14میلیارد تومان و بدون هیچ کمکی از سوی دولت و مجلس و صرفاً با پول موقوفه ساخته شده استکه منتظر مجوز شبکه بهداشت و درمان برای افتتاح این مرکز درمانی هستیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 3 مرداد 96، کد مطلب: 1473728:www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین