پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۲۸۷۷
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۷
استاندار قزوین گفت: عملکرد فرهنگی در حوزه نماز ضعیف است و برای ترویج فرهنگ نماز نیازمند تولید محتوا در فضای مجازی و استفاده از ایده های جدید و کارآمد و تاثیرگذار جوانان هستیم.

شعار سال: فریدون همتی در شورای اقامه نماز استان که روز یکشنبه در استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: برای برگزاری منظم اقامه نماز در استان آمادگی داریم و ار کمک مادی و فکری که برای ترویج فرهنگ نماز لازم باشد در استانداری انجام خواهیم داد.

وی اضافه کرد: متاسفانه در شرایط کنونی دچار موازی کاری در دستگاه های اجرایی شده ایم و با فعالیت سازمان های دولتی و تشکل های متعددی که در حوزه نماز وجود دارد اما خروجی کار مطلوب نیست و نتیجه فعالیت ها رضایت بخش نیست.

استاندار قزوین یادآورشد: اضافه شدن ساختمان و فضا نمی تواند مشکلی را حل کند و در حالی که اماکن زیادی بلا استفاده افتاده همچنان دنبال ایجاد ساختمان های جدید هستیم درحالیکه باید دنبال محتوی باشیم تا کارها تاثیرگذار باشد.

همتی اضافه کرد: در شرایطی که بیش از ۸۵ درصد بودجه های کشور در امور جاری هزینه می شود با ۱۵ درصد باقیمانده نمی توانیم فعالیت های عمرانی خوبی را انجام دهیم و این روند باید اصلاح شود و دنبال کوچک شدن دولت و کارآمد شدن آن باشیم.

استاندار اضافه کرد: در حالی که طرح های نیمه تمام زیادی داریم نباید طرح جدیدی شروع شود مگر آنکه ضروری و مهم باشد و لازم است طرح های کنونی به سامان برسد و هزینه ها درست انجام شود.

وی گفت: اقامه نماز برای ما مهم است اما کارها باید به ترویج فرهنگ نماز منجر شود لذا با پرداخت ۳۰۰ میلیون تومان برای تکمیل ساختمان ستاد موافقت می کنیم و امیدواریم این طرح در دو ماه اینده تکمیل شود و به بهره برداری برسد.

عملکرد فرهنگی در حوزه نماز ضعیف است

همتی یادآورشد: از روحانیون و علما و امامان جمعه و جماعات انتظار داریم در فرهنگی سازی در حوزه ترویج فرهنگ نماز فعالیت بیشتری کنند تا این اقدامات در جامعه ملموس باشد و هر روز شاهد گرایش بیشتر جوانان و نوجوانان به برپایی نماز باشیم.

وی اضافه کرد: با این که دولت امروز پشت روحانیت است اما به نظر می رسد با وجود دستگاه های فرهنگی متعدد هنوز در عرصه فرهنگ بسیار ضعیف هستیم که این نقیصه باید برطرف شود.

وی گفت: عملکرد فرهنگی استان در زمینه نماز ضعیف است و باید با استفاده از رسانه ها، تریبون های نماز جمعه و جماعت، مساجد و علما و روحانیون در این عرصه به نتایج بهتری برسیم.

جوانان در تولید محتوای دینی مشارکت کنند

استاندار قزوین یادآورشد: در این بخش به تولید محتوای دینی بسیار نیازمندیم و باید از ظرفیت جوانان خوش فکر استفاده کنیم و بر اساس ذائقه مردم تولید محتوی داشته باشیم.

وی گفت: آموزش نیروهای جوان برای تولید محتوی در فضای مجازی از دیگر کارهایی است که باید در اولویت برنامه ها قرار گیرد.

همتی بیان کرد: رسیدگی به وضعیت نمازخانه های دولتی و بخش خصوصی ضروری است و یک گروه باید ضمن نظارت و سرکشی به همه نمازخانه های ادارات، مدارس و مجتمع های بین راهی مشکلات و نقص های آنها را برطرف کنند تا این مکان ها جذابیت لازم برای حضور نمازگزار را داشته باشد.

همتی اظهارداشت: در ترویج فرهنگ نماز نیازمند برخوردی هوشمندانه هستیم تا به دستاوردهای خوبی برسیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 8 مرداد 96، کدمطلب: 4045285:www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین