پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۷۸۹۴
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷
رئیس دانشگاه ارومیه گفت: باید با فرهنگ سازی مطلوب اقامه نماز جماعت را در دانشگاه ها ترویج دهیم.

شعار سال: دکتر رحیم حب نقی در جلسه ستاد اقامه نماز دانشگاه ارومیه که با حضور رئیس دانشگاه ارومیه، جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی ، معاونان هر دو نهاد، اساتید صاحبنظر در این حوزه ، مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ارومیه و دیگر اعضای این ستاد در جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی برگزار شد با بیان اینکه نماز ستون دین است و باید با فرهنگسازی، اقامه نماز را در دانشگاه ها ترویج دهیم افزود: در جامعه اسلامی مبحث نماز در اولویت بوده و اساتید به عنوان الگویی برای دانشجویان در راستای پررنگ شدن حضور دانشجویان در اقامه نماز می توانند موثر و کارساز باشند .

وی گفت: دانشگاه بر این مسئله صحه گذاشته که باید نقش خود را در هدایت ضمیر پاک و خداجوی دانشجویان به سمت نماز و یاد خدا با یک راهبرد اثرگذار علمی ایفاء کنند .

رییس دانشگاه ارومیه گفت:دعوت به نماز و برگزاری نماز جماعت کافی نبوده و باید آن را در عمق روح جوانان جاری و ساری کنیم و دانشجویان را از نظر اعتقادی تقویت کنیم.

رئیس دانشگاه ارومیه با بیان اینکه نماز نسبت به سایر کارهای فرهنگی جایگاه تربیتی ویژه ای دارد گفت: باید با توجه مبانی اعتقادی دانشجویان کار فرهنگی و کارشناسی شود تا رغبت به نماز و اقامه ان در مساجد دانشگاه افزایش یابد .

دکتر حب نقی گفت:کشور ایران که حکومت آن بر پایه فرهنگ و ایدئولوژی دینی است باید فعالیت های فرهنگی و دینی دغدغه اصلی مسئولان باشد و در دانشگاه نیز با واکاوی علمی در خصوص برنامه های ارزشی و دینی از جمله نماز و مسائل مرتبط با آن باید سعی شود با راهکارهای علمی و عملیاتی رشد معنویت را در دانشجویان در این بخش هر چه بیشتر افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه جوانان خصوصا دانشجویان سرشت پاکی دارند، گفت: مسئولان، اساتید و دانشجویان با عنایت به این پتانسیل روحی و معنوی در این نسل باید از راهکارهای علمی خلاقانه جهت بالفعل کردن برکات نماز در روح و روان و زندگی دانشجویان برنامه ریزی نمایند.

وی ادامه داد: باید برنامه ریزی مدون و مستمری با ارائه راه حل های کارساز برای تمام سطوح اعتقادی دانشجویان انجام شود و آفت ها و مشکلات موجود در دانشگاه توسط تیم های کارشناسی ارزیابی شود .

دکتر حب نقی تصریح کرد: اگرچه در جامعه ای دینی زندگی می کنیم و حکومتی اسلامی در کشور حاکم است ولی دیدگاه های متفاوتی در جامعه و دربین دانشجویان وجود دارد که باید با اصل قراردادن توجه به ظرافت های موضوع ، شرایط هر چه بیشتر را برای ترویج برپایی نمازدر ملاء عام در دانشگاه فراهم کنیم .

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا)، تاریخ 20 آذر 96، کد مطلب: 3671466: www.iqna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین