پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۲۹۴۲
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱
عضو حزب اعتماد ملی گفت: ماهواره‌بر سیمرغ کارکرد پژوهشی دارد حتی اگر کارکرد آن دفاعی هم بود هیچ کشوری حق اعتراض نداشت.

شعار سال: ابوالفضل شکوری در واکنش به اعتراض کشورهای آلمان، انگلیس و فرانسه نسبت به پرتاب ماهواره‌بر سیمرغ گفت: ما باید این صنعت را با قدرت و قاطعیت پیش ببریم و نباید به این اعتراضات اعتنایی کنیم چون اعتنا به این اعتراضات نقض استقلال ما است .

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با تأکید بر اینکه در سیاست خارجی اعتماد مطلق وجود ندارد بیان داشت: اعتماد و مذاکره در سیاست خارجی موردی است به این معنا که ما در مواردی خاص با این‌ها صحبت می‌کنیم و در مورد موضوعات خاص تصمیم می‌گیریم ولی هیچوقت به آن‌ها اعتماد نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه کشورها پای حرفی که می‌زنند می‌ایستند خاطر نشان کرد: در مسئله برجام دیدیم که اوباما یک توافقی کرد ولی رئیس جمهور بعدی که ترامپ باشد آن توافق را نقض کرد.

شکوری با اشاره به اینکه قطعنامه شورای امنیت، فعالیت هسته‌ای در ساخت موشک‌های حامل کلاهک‌های هسته‌ای را برای ایران ممنوع کرده است اظهار داشت: ماهواره‌بر سیمرغ یک ماهواره‌بر پژوهشی است که با اهداف صلح آمیز مسائل علمی را دنبال می‌کند و این نشانه قدرت ملی مردم است.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی تصریح کرد: هر کشوری که بخواهد در این موضوع دخالت کند و نظر بدهد که ما در علم چه پژوهشی کنیم، دخالت در امور داخلی ما محسوب می‌شود و ما به هیچ وجه نباید زیر بار این مسائل برویم.

وی با بیان اینکه ساخت این ماهواره یک پدیده مبارک است اظهار داشت: این اقدام نشان‌دهنده هوش و استعداد و تلاش دانشمندان جوان ما است که توانسته‌اند چنین کاری را کنند.

شکوری با بیان اینکه ماهواره‌بر سیمرغ حتی در رده صنایع دفاعی ما هم قرار نمی‌گیرد و کارکرد آن پژوهشی است اظهار داشت: حتی اگر کارکرد آن دفاعی هم بود هیچ کشوری حق اعتراض نداشت چون ما نباید مسائل دفاعی کشورمان را با خارجی‌ها هماهنگ کنیم و هیچ کشوری هم مسائل دفاعی خود را با کشور‌های دیگر هماهنگ نمی‌کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت آخرین خبر، تاریخ انتشار 7 مرداد 96، کد مطلب: 3634892:www.akharinkhabar.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین