پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۲۷۴۸
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۵
رئیس گروه فضایی صاایران گفت: با افتتاح پایگاه فضایی امام خمینی، به‌زودی در عرصه پرتاب ماهواره‌های سبک در مدارهای پایین زمین وارد رقابت با قدرت‌های بزرگ جهانی می شویم.

شعارسال: در آستانه ولادت با سعادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام‌رضا (ع)، پایگاه ملی فضایی امام‌خمینی (ره) با پرتاب آزمایشی موفقیت‌آمیز ماهواره‌بر سیمرغ به فضا به طور رسمی افتتاح شد.

پایگاه ملی فضایی حضرت امام‌خمینی (ره) که نخستین پایگاه سکوی ثابت جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود، مجموعه عظیمی است که همه مراحل آماده‌سازی، پرتاب، کنترل و هدایت ماهواره‌برها را بر عهده دارد.

پایگاه ملی فضایی امام‌خمینی (ره) از نظر فناوری مطابق با استانداردهای روز دنیا طراحی و ساخته شده و قادر است در فاز نهایی همه نیازهای کشور در مدار LEO را نیز پوشش دهد.

ماهواره‌بر سیمرغ نیز قادر است ماهواره‌هایی تا وزن 250 کیلوگرم را در مدار 500 کیلومتری زمین قرار دهد.

حسین شهرابی رئیس گروه فضایی صاایران در گفتگو با خبر ٢١ درخصوص ویژگی های این پایگاه، با بیان اینکه کشورهای بزرگ دنیا در سال های اخیر به پرتاب پرتعداد ماهواره های سبک در مدارهای پایین جو روی آورده‌اند، اظهار داشت: کشوری که از این قابلیت برخوردار باشد می‌تواند در این عرصه عملا با کشورهای بزرگ رقابت کند.

شهرابی گفت: پایگاه فضایی امام خمینی این قابلیت را برای کشورمان فراهم می‌کند که به‌زودی در عرصه پرتاب ماهواره های سبک در مدارهای پایین زمین وارد رقابت با قدرت‌های بزرگ جهانی شویم.

وی تصریح کرد: در این پایگاه، قابلیت اجرای چهار مرحله آماده سازی، پرتاب، کنترل و هدایت مهیا بوده و با تکمیل ارتباطی که این پایگاه با مجموعه سازنده آن در صاایران صورت خواهد داد، می توانیم دسترسی به یک چرخه کامل را در کشور داشته و آمادگی لازم برای توسعه انواع زیرساخت‌های فضایی برای کاربران خود را فراهم کنیم.

رئیس گروه فضایی صاایران با بیان ابعاد فناوری و تکنولوژی این پایگاه اضافه کرد: ما به قابلیت کافی برای آنچه که مربوط به پرتاب‌های پرتعداد و سبک می‌شود، دست یافته‌ایم و با طراحی منظومه‌های پرتعداد، سازمان ما بزرگترین مشتری این پایگاه خواهد بود تا با استفاده های مکرر بتوانیم ظرفیت فضایی کشور را توسعه داده و عقب‌ماندگی سال‌های گذشته را برطرف کنیم.

شهرابی ادامه داد: ما در موضوعات هدایت و کنترل، سرویس، سوخت‌رسانی، ایمنی و سایر زیرساخت‌ها می‌توانیم این خدمات را داشته باشیم.

رئیس گروه فضایی صاایران در پایان گفت: این پایگاه نقطه عطفی برای کشور ما خواهد بود و ابعاد آن در کارهای بعدی و ماموریت‌های تکمیلی که محصول این زیرساخت هستند، بیشتر برای مردم تشریح خواهد شد و به مرور زمان روشن می‌شود که زیرساختی حیاتی را برای کشور رقم زده‌ایم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 6مرداد1396، کدخبر: 13960506000028: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین