پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۵۳۱۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹
یک مقام آمریکایی در اظهاراتی که نشان از تلاش واشنگتن برای وابسته کردن کشورمان به خارج دارد، مدعی شد ایران باید غنی‌سازی اورانیوم و پرتاب ماهواره به فضا را به خارجی‌ها واگذار کند.
شعارسال:یک مقام آمریکایی در اظهاراتی که نشان از تلاش واشنگتن برای وابسته کردن کشورمان به خارج دارد، مدعی شد ایران باید غنی‌سازی اورانیوم و پرتاب ماهواره به فضا را به خارجی‌ها واگذار کند.

دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور منع اشاعه و امنیت بین‌الملل روز گذشته (سه‌شنبه) در کنفرانس «رژیم منع اشاعه هسته‌ای - به سوی کنفرانس 2020 بازنگری معاهده منع گسترش» ضمن انتقاد از برجام و متهم کردن کشورمان به نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل مدعی شد ایران باید غنی‌سازی اورانیوم و پرتاب ماهواره به فضا را به خارجی‌ها واگذار کند!

کریستوفر اشلی فورد در این کنفرانس که در موسسه دولتی «ویلتون پارک» انگلیس برگزار شد، گفت:«همانطورکه پمپئو (وزیر خارجه آمریکا) روز 21 ماه مه به صراحت اعلام کرد، ایران باید غنی‌سازی اورانیوم را متوقف کرده و هرگز بازفرآوری پلوتونیوم را دنبال نکند

وی در ادامه در اظهاراتی که نشان از ناخشنودی واشنگتن از استقلال و خودکفایی کشورمان در حوزه انرژی هسته‌ای داشت، پیشنهاد کرد ایران به جای غنی‌سازی اورانیوم، اورانیوم غنی‌شده را از بازارهای خارجی خریداری کرده و سپس سوخت مصرف‌شده خود را تحویل دهد. اشلی فورد اضافه کرد هدف آمریکا این است که از طریق یک توافق، غنی‌سازی ایران را به صفر رسانده و از طریق بازرسی‌های شدید آژانس اطمینان پیدا کند که ایران به سمت ذخیره‌سازی مواد هسته‌ای حرکت نمی‌کند.

این مقام آمریکایی سپس به توان موشکی ایران هم اشاره کرد و گفت ایران باید تمام فعالیت‌های مرتبط با اشاعه موشک‌های بالستیک، موشک‌های کروز، ساخت موشک و فناوری ناوبری [موشکی] را متوقف کند. وی همچنین فناوری ساخت و پرتاب ماهواره‌بر به فضا را نیز به دلیل آنچه شباهت آن به موشک‌های قاره‌پیما خواند، تهدیدآمیز توصیف کرد و مانند پیشنهادی که در ارتباط با اورانیوم غنی‌شده داده بود، گفت اکنون بازار قدرتمندی برای پرتاب ماهواره در سطح بین‌المللی وجود دارد و ایران می‌تواند در این زمینه (پرتاب ماهواره) به طرف‌های خارجی اتکا کند!

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار21آذر97، کدخبر : 6760442، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
0
0
س.ح75
واقعا ما رو مسخره میکنن یا خودشون رو؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
0
0
م.م77
زمان شاه هم نفتو بی ارزش میدونستن الانم اومدن میخوان این چیزا رو از ما بگیرن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین