پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۳۱۳۶
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹
مهدی جمالی نژاد در حالی با صندلی شهرداری اصفهان خداحافظی می کند که با ارائه فاکتور سه و نیم میلیاردی به شورای شهر، خواستار اصلاح بودجه شهرداری برای تامین یک و نیم میلیارد هزینه اضافی این جشنواره که قرار بود از محل جذب حامیان مالی تامین شود، شده است.

شعار سال: جشنواره فیلم کودک و نوجوان بعد از حاشیه سازی های فراوان و رفتن یک ساله از شهر اصفهان، دوباره با پادرمیانی عده ای که گویا منافعشان در بازگشت این جشنواره پرخرج به اصفهان بود، بازگشت.

هرچند شهر اصفهان به دلیل جاذبه های فرهنگی و تاریخی یکی از میزبان های مناسب برای این جشنواره به شمار می رود اما یکی از انتقادات اساسی به این موضوع، عدم خروجی مطلوب این رویداد فرهنگی برای فرهنگ و هنر نصف جهان بوده است.

عدم تولید آثار هنری در شهر اصفهان یا نمایش آنها بعد از برگزاری جشنواره و رفتن فیلم ها به آرشیو، از جمله انتقادات صاحب نظران عرصه فرهنگ به این جشنواره دهان پر کن و جیب خالی کن شهر اصفهان بوده است.

شهرداری هرساله این جشنواره را با هزینه بیش از سه میلیارد تومانی برگزار می کند اما تاکنون گزارشی در خصوص برآیندهای فرهنگی و مالی آن به شورا در ادوار مختلف و نیز در این دوره گزارش نشده است. اینکه یک جشنواره با همه امکانات و ظرفیت های یک شهر برگزار شود اما در نهایت دست مردم شهر و فرهنگ دوستان از ثمرات آن کوتاه باشد، جای تامل و بررسی بیشتری دارد.

مقایسه وضعیت فرهنگی اصفهان از نظر تولیدات هنری در یک سالی که این جشنواره در شهر حضور نداشت با سال هایی که اصفهان میزبان جشنواره کودک و نوجوان بود، نشان می دهد تغییر ملموس و قابل مشاهده ای در این حوزه وجود ندارد و برگزاری جشنواره تنها به خوش آب و رنگ کردن شهر اصفهان آن هم برای حدود 10 روز کمک کرده است!.

اوج دستاوردهای شهرداری و متولیان برگزاری در این دوره، توزیع بن های رایگان یا با تخفیف به شهروندان و گروه های هدف برای تماشای فیلم های جشنواره بود که این مسئله هم به دلیل ازدحام جمعیت و مدیریت نادرست در توزیع صندلی های سینما، سبب نارضایتی بسیاری از خانواده هایی شد که ساعت ها را پشت در سینماها معطل مانده بودند!.

اما حالا علاوه بر فرهنگ دوستان، این شورای چهارم شهر اصفهان است که منتقد جدی شهرداری برای صورت حساب های مالی این جشنواره شده است و در خصوص افزایش بی رویه هزینه ها در این دوره به شهردار اصفهان تذکر داد.

مهدی جمالی نژاد در حالی با صندلی شهرداری اصفهان خداحافظی می کند که با ارائه فاکتور سه و نیم میلیاردی به شورای شهر، خواستار اصلاح بودجه شهرداری برای تامین یک و نیم میلیارد هزینه اضافی این جشنواره که قرار بود از محل جذب حامیان مالی تامین شود، شده است.

شورای شهر اصفهان در شرایطی دو و نیم میلیارد تومان در بودجه سال 96 برای برگزاری جشنواره کودک در شهر اصفهان، اختصاص داد که شهرداری را ملزم کرده بود یک و نیم میلیارد دیگر را با حامیان مالی، جذب کند اما شهرداری اصفهان که در جذب سرمایه گذار و پشتیبان مالی برای این رویداد ناتوان بود یا شاید هم همت کافی نداشت، دست به دامان شورای شهر برای یک و نیم میلیارد باقی مانده شده است.

مهدی باقربیگی، عضو شورای شهر اصفهان در این زمینه گفت: جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان با بودجه دو میلیارد تومانی مورد تصویب شورای شهر قرار گرفت و مقرر شد یک و نیم میلیارد هم حامی مالی داشته باشیم و به این شرط مورد قبول واقع شد اما اکنون با اصلاح بودجه آن مواجه هستیم که مورد قبول نیست و شهردار باید اجرای این جشنواره را به اشخاصی محول می کرد که تلاش کنند و بخشی از هزینه‌ها را توسط حامی مالی تامین کنند.

با این وجود، شورای شهر اصفهان این هفته مخالفت خود را با درخواست شهرداری اعلام کرده است و به نظر می رسد، هنوز توافقات بر سر اصلاح بودجه شهر برای تعیین تکلیف این یک و نیم میلیارد باقی مانده به ثمر نرسیده است.

شنیده ها حاکی از آن است که شهرداری اصفهان برای جبران این یک و نیم میلیارد تومان هزینه اضافی، قرار است از دستمزد و حق الزحمه عوامل اجرایی در ستادهای جشنواره که شاید بیشترین بخش از تلاش ها در این برنامه را متحمل شده اند، کم کند اما خبری از کاهش هزینه های دلالی و پورسانت هایی که به جیب عده ای از مدیران شهری در این جشنواره می ریزد، نیست!.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تیتر شهر ، تاریخ انتشار 9 مرداد 96، کدمطلب:۴۸۴۶۲، www. titreshahr.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین