پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۲۲۳۲
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷
شهردار فعلی اصفهان به جای تمرکز گرایی در امر فرهنگ دست به تاسیس سه دستگاه موازی زده است که در یک راستا اما در سه کانال مختلف فعالیت کرده و پول گزافی را برای مدیریت شهر هزینه می‌کنند.

شعارسال:موازی کاری در سیستم اداری کشور یکی از متداول‌ترین مسائل و مشکلات پیرامون آن است. شهرداری‌ها به عنوان متصدیان اصلی اداره شهرها به نحوی چارت تشکیلاتی خود را طراحی کرده اند که هم بیش از حد بزرگ هستند و هم در گران اداره کردن شهر تاثیر بسیار دارند.

اگر علت این بزرگی سیستم را بررسی کنیم خواهیم دید بسیاری از شهرداران در زمان مدیریت خود برای پربار کردن رزومه کاریشان به جای حل مشکلات یا به سراغ افتتاح مجموعه های ناکارامد رفته اند و یا بر روند موازی کاری افرزوده اند.

شهرداری اصفهان در زمان جمالی نژاد دچار این مشکل شده است، مجموعه عظیمی که با چندین سازمان فرهنگی مسئولیت فرهنگ شهروندی و موارد مربوطه را بر عهده دارد. اصفهان در حالی شاهد موازی کاری در خوزه فرهنگ است که با ایجاد یک سازمان فرهنگی اجتماعی دیگر در حال هدررفت سرمایه شهری است.گویا شهردار برای سنگین‌تر کردن روزمه کاری خود تصدی فرهنگ در شهر اصفهان را به چند سازمان مشابه سپرده است و بودجه های کلانی را نیز به آنها اختصاص داده.

بودجه هایی که می توانست در یک سازمان تجمیع شود و برای توسعه فرهنگی شهر تاثیرگذار تر باشد. یکی از بخش‌های موازی در حوزه فرهنگی شهرداری اصفهان کمیته فرهنگ شهروندی است. زمانی که به سایت این کمیته مراجعه می کنیم این سازمان را چنین معرفی کرده اند:

در یک نگاه، «کمیته فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان»، متولی اصلی تحقق فرهنگ شهروندی در جامعه شهری اصفهان بوده و یکی از مراکز عمده ای است که به اشاعه آداب، اخلاق و سلوک اجتماعی در جامعه یاری می رساند.

هدف اصلي از تأسيس این كميته، ارتقاء‌ فرهنگ شهروندي و آشنايي شهروندان اصفهاني با تعريف «شهر،‌ شهروند و موضوعات شهروندي» به منظور ايجاد حس تعلق در آنها نسبت به شهر و همشهریانشان بوده است. تقويت ارتباط كودكان با شهر زیبایشان اصفهان، آشنايي با محيط زيست آن، آثار تاريخي چشم نوازی که در این خطه قرار گرفته و به طور کلی شناخت قابلیتها و ظرفیتهای سرشار و غنی شهر اصفهان از دیگر اهدافی است که کمیته فرهنگ شهروندی به تحقق آنها یاری می رساند...

اما یکی دیگر از سازمان‌های موازی با کمیته فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان است که این سازمان هم به نوعی مسئول ساماندهی مراکز فرهنگی و تفریحی شهر به حساب می آید سازمانی عریض و طویل که به راحتی می توانست در یک بخش از سازمان کلان تر تعریف شود اما این سازمان هم در سایتی جدا به ارائه اطلاعات درباره مراکز تفریحی فرهنگی شهر می دهد .

حال با وجود این دو سازمان شهرداری اصفهان مدت زمانی است که معاونتی را تحت عنوان معاونت فرهنگی اجتماعی تاسیس کرده است که همان فعالیت های دو سازمان دیگر را انجام می دهد به عبارتی در اصفهان تنها از سوی شهردار سه نفر حکم تصدی فرهنگ را در شهر دارند و در راستای یکدیگر فعالیت می کنند. بودجه های جدا، نیروی انسانی مجزا، هزینه ساختمان، نگهداری هزینه جاری و طراحی سه سایت هر کدام در کنار هم تماما عین اسراف است و به نوعی هدررفت سرمایه است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تیترشهر ، تاریخ انتشار: 21 اردیبهشت 1396، کدخبر: ۴۰۰۱۵ ، www. titreshahr.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین