پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۶۷۲۱
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸
شهردار اصفهان، ۲ هزار جاذبه دیدنی شهر اصفهان را میراثی از دل تاریخ و فرهنگ کهن این شهر دانست و گفت: پیشنهاد می کنم مسیر های منتهی به این مکانها را با دوچرخه بپیمایید تا تجربه این خاطره را در اصفهان داشته باشید.

شعار سال: بدار مهدی جمالی نژاد اصفهان را یکی از شهر های جاذب سفر کشور دانست و از مردم خواست تا بازدید از این شهر را از دست ندهند.

وی با بیای اینکه اصفهان یک اسطوره شهر است گفت: اصفهان یکی از تاریخی ترین شهر های کشور است که ریشه های تاریخی آن در بناها و فرهنگ مردمان آن مشهود است.

جمالی ن‍ژاد با بیان اینکه از هر دوره تاریخی میراثی در شهر اصفهان وجود دارد اضافه کرد: به عنوان مثال از دوران آل بویه، صفویه و سلجوقیه بناهایی وجود دارد که بیانگر تمدن تاریخی این شهر است.

وی تصریح کرد: اصفهان در چندین دوره تاریخی پایتخت بوده است و به نوعی می توان گفت این شهر تونل زمان بوده است.

شهردار اصفهان افزود: با توجه به وجود دوره های تاریخی در شهر اصفهان این شهر از محور های مهم گردشگری هم برخوردار است.

وی همچنین شهر اصفهان را دارای ظرفیت فراوانی برای معرفی تاریخ و فرهنگ کشور دانست و گفت: اصفهان می تواند پیام های تاریخی را به گوش جهانیان برساند.

*انقلاب اقدامات محله محور

جمالی نژاد در ادامه صحبت های خود با بیان اینکه در سال گذشته پروژه های زیرساختی زیادی در شهر اصفهان انجام شد بیان کرد: همچنین برنامه های عمرانی زیادی هم در سطح محلات شهر اصفهان انجام شد.

وی ادامه داد: در مورد انجام پروژه های محلی باید گفت که در این موضوع انقلابی صورت گرفته است.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه قرار بود در نوروز ۹۶ اصفهان متفاوتی را مسافران تجربه کنند گفت: به این مهم توجه ویژه ای شد و با انجام پروژه های زیباسازی در شهر سعی شد اندوه خشکی زاینده رود مقداری کاهش یابد.

وی با بیان اینکه در شهر اصفهان تِم دوچرخه سواری پیاده شده است اضافه کرد: شهر به نماد های دوچرخه مزین شده است تا مسافران ترغیب شوند مسیر های دیدنی شهر را با دوچرخه بپیمایند.

جمالی نژاد شهر اصفهان را پیشگام در راستای استفاده از دوچرخه دانست و از مسافران درخواست کرد تا تجربه دوچرخه سواری در اصفهان را از دست ندهند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه مسافران نباید به مکان های معروف و شناخته شده شهر اصفهان برای بازدید بسنده کنند افزود: اصفهان دارای ۲ هزار مکان دیدنی است که باید از این مکان ها هم دیدن شود.

جمالی نژاد با بیان اینکه آثار زیادی از دوران های مختلف تاریخی در شهر اصفهان وجود دارد گفت: به عنوان مثال محور آل بویه، محور سلجوقیه و محور صفویه هر کدام دارای آثار متعددی هستند که باید از تمامی اینها دیدن شود.

وی افزود: محور صفویه به مساحت ۸۰ هکتار است که دولتخانه صفوی در آن قرار دارد، یا مکانی مانند تخت فولاد یکی از معنوی ترین مکان های کشور است که باید از آن دیدن کرد.

*صیانت از آثار تاریخی و تاسیس مکان های جدید دو رویکرد در حوزه گردشگری

وی رویکرد شهرداری اصفهان در حوزه گردشگری را شامل دو مورد صیانتی و تاسیس دانست و گفت: بسیاری از آثار اصفهان از زمان های دور به دست ما رسیده است و باید از آنها به خوبی مراقبت کنیم.

جمالی نژاد گفت: همچنین برای نسل جدید هم باید مکان های جدیدی تاسیس شود تا از آن در کنار بهره مندی از آثار تاریخی استفاده کنند.

وی از جمله اقدامات در حوزه گردشگری تاسیسی، به ساخت آکواریوم ناژوان اشاره کرد و گفت: این پروژه در سال گذشته تاسیس و در کنار آن هم مکان هایی مانند باغ خزندگان و پروانه ها تاسیس شد. همچنین کوه نخودی که مشابه کوه صفه است در آینده ای نزدیک در شرق اصفهان تکمیل خواهد شد.

*نباید استعداد هنرمندان مانند زاینده رود خشک شود

وی همچنین با اشاره به اینکه برنامه های فرهنگی متعددی هم در شهر برگزار می شود بیان کرد: یکی از این برنامه ها برگزاری تئاتر های خیابانی در سطح شهر است. باید از استعداد های هنرمندان استفاده شود و نگذاشت تا این مهم هم مانند رود اصفهان خشک شود.

وی اضافه کرد: در مورد توجه به هنر و هنرمندان نیز پردیسی در منطقه آبشار اصفهان ساخته خواهد شد تا این افراد بتوانند فعالیت های بیشتری را داشته باشند.

شهردار اصفهان همچنین عقد خواهر خواندگی میان دو شهر اصفهان و گوانگجو را از مهم ترین برنامه های فرهنگی در سال ۹۵ در شهر اصفهان دانست و گفت: این رویداد می تواند آثار مثبتی را برای هم دو شهر در بر داشته باشد.

وی در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر اینکه وعده های شما برای هر هفته چند افتتاح تا چه میزانی محقق شد گفت: نه تنها پروژه های زیرساختی شهر را به پیش بردیم بلکه در محلات اصفهان هم اقدامات زیادی صورت گرفت و این در حالی است که جایی در دنیا را نمی یابید که هر هفته چند پروژه را در شهر افتتاح کنند.

شهردار اصفهان از همراهی و همدلی مردم با شهرداری اصفهان تقدیر و تشکر و شهر اصفهان را برای مردم آن با اهمیت ارزیابی کرد.

وی همچنین به اشاره به فعالیت های کمپ های اطلاع رسانی در شهر گفت: این کمپ ها هم در شهر و هم در ورودی های شهر مستقر هستند تا اطلاعات سفر را به مردم ارائه دهند.

وی در پایان از تمامی مسافران درخواست کرد تا در تردد های خود قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند تا شاهد حوادث تلخ و ناگوار نباشیم.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی اصفهان بیدار، تاریخ انتشار: 1 فروردین 1396، کد مطلب: 71526:www. esfahanebidar.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین