پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۷۳۳۱
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۳
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری کاشان با بیان اینکه طراحی کوشک کمال الملک الهام گرفته از باغ‌های ایرانی مانند باغ فین است، گفت: میدان کمال‌الملک ‌به صورت باغ‌موزه احداث ‌در میانه میدان احداث می‌شود.

شعار سال: بهروز گرانمایه بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات اظهار داشت: رسالت اصلی سازمان زیبا سازی اجرای پروژه‌های سیما و منظر شهری مانند مبلمان شهری، گرافیک محیطی، نقاشی دیواری، آثار حجمی، تزئینات و نورپردازی شهری، حجم و نمای ساختمان‌های شهر، تابلوها و علائم راهنمای شهری در چارچوب هویت‌های بومی، اسلامی، فرهنگی و تاریخی کاشان است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری کاشان با بیان اینکه مرمت، حفظ و نگهداری از عناصر و فضاهای ارزشمند و تاریخی شهر از دیگر وظایف این سازمان است، افزود: زیباسازی و بهسازی فضاهای شهری در جهت بالا بردن نشاط و شادابی و بهداشت روانی شهروندان در راستای ایجاد شهری سالم و افزایش بهره‌وری و بالا بردن بهره وری تأسیسات و تجهیزات عمومی شهر موثر است.

گرانمایه خاطرنشان کرد: ایجاد زمینه‌های استفاده مطلوب و بهینه از تأسیسات مذکور نظیر پارک‌ها، میادین، باغ‌های عمومی به منظور افزایش رفاه عمومی از دیگر وظایف سازمان زیباسازی شهرداری کاشان محسوب شده و مدیریت کمیته نما، بررسی نمای ساختمان‌های در حال ساخت و صدور مجوز آن‌ها و از فعالیت‌های ویژه سازمان زیباسازی است.

وی تشکیل جلسات کمیته نامگذاری و نصب تابلوهای معابر و اماکن عمومی را از دیگر فعالیت‌های ویژه این سازمان نحسوب می‌شود، تصریح کرد: عملیات بهسازی خیابان استاد رضا عباسی از سال گذشته شروع شد و فاز یک و دو آن به صورت کامل به اتمام رسیده که این مهم بیش از 30 درصد کل پروژه است و زیر سازی جهت بدنه سازی این خیابان از دروازه دولت تا میدان سنگ صورت گرفته و بازسازی، مرمت و نورپردازی نمای حمام تاریخی نیز به پایان رسیده است.

گرانمایه ابراز داشت: میدان کمال الملک یکی از میادین مرکزی شهر کاشان محسوب می‌شود و به لحاظ موقعیت جغرافیایی که در مسیر گردشگری خیابان علوی و مدرسه آقا بزرگ و بازار کاشان واقع شده یکی از پر رفت و آمد ترین منطقه‌های توریستی کاشان است و لذا مرمت و بدنه سازی این میدان در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری کاشان با بیان اینکه طراحی کوشک کمال الملک الهام گرفته از باغ‌های ایرانی مانند باغ فین است، بیان کرد: مقرر شده است میدان کمال الملک کاشان به صورت باغ موزه احداث و کوشک در میانه میدان احداث شود.

وی با بیان اینکه قرار داد اولیه کوشک با اعتباری بالغ بر400 میلیون تومان منعقد شد و در حال حاضر نمای بیرونی ساختمان 80 درصد پیشرفت فیریکی داشته است، اذعان داشت: پیش بینی می‌شود تا نیمه اول سال این طرح به پایان برسد و سپس بدنه سازی میدان و بهسازی میدان آغاز می‌شود.

گرانمایه الهام گیری از فرهنگ غرب در معماری کاشان را از جایگاه نامناسبی عنوان کرد و گفت: کاشان دارای اصالت و پیشینه است و یکی از وظایف مدیریت شهری و سازمان زیباسازی این است که نا زیبایی‌ها را کنار زده تا فرهنگ غنی باز زنده سازی شود.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری کاشان با بیان اینکه طرح تفصیلی شهر کاشان مربوط به 30 سال پیش است، تاکید کرد: کارگروه نما هر هفته و به صورت منظم جهت بررسی پرونده‌های ارسالی تشکیل شده و معاونت شهرسازی، نماینده سازمان نظام مهندسی و دانشگاه، مشاورین و مدیر عامل سازمان زیباسازی نقشه‌هایی که جهت درخواست پروانه اقدام کرده را بررسی و بعد از اصلاحات لازمه برای صدور مجوز پروانه به شهرسازی ابلاغ می‌کنند.

وی ضمن اشاره به نحوه نامگذاری معابر افزود: کمیته‌ای به نام نامگذاری معابر در سازمان زیبا سازی شکل گرفته که اعضای آن متشکل از کارشناسان ادبیات فارسی، جامع شناس، تاریخ، مذهبی، دانشگاهی، نماینده اداره پست و نماینده بنیاد شهید هستند و نامگذاری معابر شهری در این جلسه پس از بررسی تائید و به کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر ارجاع می‌شود که پس از تصویب نامگذاری معبر جهت نصب پلاک به واحد اجرای تحویل می‌شود.

گرانمایه با بیان اینکه بیش از 90 درصد مصوبات معابر اجرایی و نصب شده و بقیه هم در مراحل اداری قرار دارد، خاطرنشان کرد: نام‌های استفاده شده در این کمیته ترکیبی از اسامی شهدا، ائمه و معصومین، مشاهیر تاریخی و فرهنگی و دیگر نام‌ها است و نامگذاری معابر جدید شهری بر مبنای هویت تاریخی فرهنگی ومذهبی انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری کاشان از نرم افزار «ساجمنا» خبر داد و تصریح کرد: شهروندان می‌توانند با ورود به این سامانه و بدون حضور به شهرداری کاشان درخواست‌های خود را مبنی بر تعویض تابلو، اسامی پیشنهادی برای معابر را به ثبت برسانند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 29خرداد 1396، کد مطلب: 1441085: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین