پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۷۱۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۱
دفترچه بیمه اتباع و مهاجرین خارجی (افغانی و عراقی) ساکن در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل که تحت پوشش بیمه سلامت می باشند به مدت یکسال تمدید شد.
شعارسال: قرارداد پوشش بیمه سلامت اتباع خارجی که با همکاری کمیساریای عالی سازمان ملل متحدو سازمان بیمه سلامت ایران و اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور منعقد گردیده به مدت یکسال از تاریخ 7/12/95لغایت 6/12/96 تمدید شد.

دکتر مسلم آشوری خاطرنشان کرد: قرارداد قبلی به مدت 5 ماه بوده که دفاتر آنها تا 6/12/95 اعتبارداشت، بنابراین پایان اعتبار دفاتر بیمه ای تمامی بیمه شدگان یکسان خواهد بود به نحوی که بیمه شدگان تا پایان مدت قرارداد، امکان بهرمندی از خدمات سلامت را خواهند داشت و خانواده های اتباعی که در قراداد قبل موفق به اخذ دفترچه نشده اند می توانند با توجه به قراداد جدید جهت صدور دفترچه مراجعه و دفترچه بیمه خودرا دریافت نمایند.

دکتر آشوری در ادامه این خبر افزود: اتباع خارجی به لحاظ پوشش بیمه ای در صندوق سایر اقشار سازمان بیمه سلامت تحت پوشش قرار می گیرند و به گروه بیماران خاص، آسیب پذیر و غیر آسیب پذیر تقسیم می شوند که حق سرانه گروه اتباع خارجی بیمار خاص و آسیب پذیر و خانواده های ایشان شخصاً توسط کمیساریای عالی پناهندگان پرداخت می شود.

وی تصریح کرد: اتباع بیگانه غیر آسیب پذیر شخصاً مسئول پرداخت حق بیمه سرانه به مبلغ هرنفر 378889 ریال ماهیانه با رعایت شرط خانوار می باشد.

وی در خصوص تشخیص و هویت اتباع افزود: هویت پناهندگان و اتباع افغان، با کارت آمایش10و 11 و درصورت همراه نداشتن آن با برگ تردد سبزرنگ و نیز پناهندگان عراقی با کارت هویت 9و10 احراز می گردند.

دكتر آشوري به چگونگي پذيرش اتباع خارجي نيز اشاره كرد و افزود: دفترچه بيمه سلامت اتباع خارجي صرفا در مراكز دولتي دانشگاهي قابل قبول است و از اين دفترچه هم در بخش بستري ،بستری موقت و سروپايي مي توانند استفاده كنند.

به گفته وي، اگر ويزيت بيماران اتباع خارجي تحت پوشش در مراكز دولتي دانشگاهي انجام شده باشد و مهر اين مراكز را داشته باشد دارو را مي توانند در داروخانه هاي خصوصي دريافت كنند اما اگر بيمه شده به مراكز خصوصي، خيريه و حتي عمومي دولتي غيردانشگاهي مراجعه كند نسخه و آزمايشهاي بيمار تحت پوشش غيرقابل قبول خواهد بود.

دکتر آشوری در پایان اذعان داشت: باهماهنگی های بعمل آمده این افراد می توانند بدون هیچ گونه محدودیت زمانی جهت تحت پوشش قرار گرفتن بیمه سلامت با در دست داشتن کارت های امایش معتبرخود و خانواده هایشان به دفاتر پیشخوان دولت واقع در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل مراجعه نموده و پس از صدور دفترچه از خدمات بستری بستری موقت و سرپایی در بیمارستانهای دولتی بهره مند گردند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پورتال خبری آران و بیدگل نیوز، تاریخ انتشار: 5 فروردین 1396، کدخبر: ۹۳۸۵www.abnews.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۰
0
1
خدا رو شکر واقعا مشکل داشتیم با این موضوع
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین