پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۳۲۴۶
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قم گفت: مطابق با الگوی اقتصاد مقاومتی استان قم پروژه‌های داخل بافت فرسوده اولویت دارند.

شعار سال: سید حسن رضوی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان قم که ظهر سه‌شنبه با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در تالار امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: در برنامه اقتصاد مقاومتی استان قم پروژه‌های بافت‌های فرسوده و بازآفرینی باید با اولویت ویژه دیده شده و از ظرفیت تسهیل‌گری و مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی استفاده شود.

وی با اشاره به مطرح شدن یک طرح بازآفرینی بافت فرسوده توسط بخش خصوصی افزود: لازم است مصوبه‌ای داشته باشیم که تمام نهادهای عمومی و اداری قم در خدمت این شرایط باشند و این کار را به عنوان الگوی موفق حمایت کنند.

حسن صبوری، مدیرکل راه و شهرسازی استان قم هم در این جلسه با اشاره به وجود ۱۸۰۰ هکتار بافت فرسوده در قم گفت: در ستاد باز آفرینی استان در دو سال گذشته مسائل مرتبط با ساماندهی این بافت پیگیری شده و محله‌های هدف شناسایی و طرح‌هایی تهیه شده است.

تهیه طرح پنج ساله بازآفرینی بافت فرسوده

وی با اشاره به وجود اعتبارات ملی برای ساماندهی بافت فرسوده افزود: در ستاد بازآفرینی استان قم طرح پنج ساله اعتبارات تهیه شده و آماده ورود به کار هستیم تا ارتقای کیفیت زندگی در محلات هدف برای توسعه درون‌زای شهری را داشته باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به اینکه در مجموعه دولتی باید برای بخش خصوصی یک محرک توسعه داشته باشیم گفت: اعتباری برای کلان شهرهای مذهبی در نظر گرفته شده که در دو سال گذشته اعطا نشده است.

وی اظهار کرد: همچنین تسهیلات بانکی برای بافت فرسوده با نرخ هشت و نیم درصد در نظر گرفته شده یارانه آن تأمین نشده و بانک‌ها با نرخ معمولی ۱۶ و ۲۱ درصد قرارداد می‌بندند که بای این موضوع از در سازمان برنامه و بودجه پیگیری شود.

عیسی رضایی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم هم در این جلسه با اشاره به اینکه توجیه اقتصادی هتل‌سازی در بافت فرسوده کم است گفت: اگر بخواهیم بافت فرسوده شکل بگیرد باید از هتل سازی در بافت فرسوده حمایت کنیم.

وضعیت بهتر اقتصادی در قم

معاون سازمان میراث فرهنگی کشور هم در این جلسه با اشاره به برگزاری آخرین جلسه اقتصاد مقاومتی در دولت یازدهم گفت: در طول یک سال و نیم شرکت در این جلسات در استانداری قم شور و نشاطی را در قم مشاهده کردیم و زحمات جدی کشیده شد تا ستاد اقتصاد مقاومتی کار خود را به خوبی پیش ببرد.

سعید شیرکوند افزود: امسال سال بهتری در قم نسبت به سال گذشته خواهد بود و امیدواریم شتابی که در عرصه‌های اقتصادی استان قم شاهد هستیم شیب بیشتری بگیرد و با موفقیت بیشتری به نتیجه برسد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 10 مرداد 96، کدمطلب: 4047539:www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین