پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۳۶۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۴:۳۶
دبیرکل حزب مردم سالاری نقش اول در مبارزه با فساد را با مجلس دانست و گفت: مجلس شورای اسلامی باید در این خصوص ریل گذاری و مو را از ماست جدا کند.

شعار سال: مصطفی کواکبیان روز جمعه در همایش سراسری حزب مردمسالاری با بیان این که قبول ندارم دولت در این زمینه نقش اول را دارد ، افزود: مجلس در شرایطی می تواند این وظیفه را انجام دهد که اعضای آن پاک دست باشند.

وی اضافه کرد: در مجلس هشتم سه بار میان نمایندگان مجلس پول توزیع کردند؛ در موضوع ماجرای مرحوم کردان به برخی چک دادند و گفتند رای اعتماد یادتان نرود پس از آن نیز سعید مرتضوی به برخی نمایندگان کارت هدیه داد، این اتفاقات به گونه ای بود که حتی برخی از اصولگرایان نسبت به پرداخت این پولها اعتراض می کردند.

کواکبیان گفت: نباید 81 نفری که نامه امضا کردند و در آن از ظریف خواستند میز مذاکره را ترک کند و به ایران برگردد، به طور مجدد وارد مجلس شوند چرا که این ها توجهی به منافع ملی نداشتند و در زمانی که رهبر معظم انقلاب در راس تمام مذاکرات بودند چنین حرف هایی را مطرح کردند.

این نماینده مجلس هشتم در عین حال در مورد پرونده تحقیق و تفحص از معاون اول رئیس جمهوری سابق نیز اظهار داشت: در آن زمان ما اقدام به تحقیق و تفحص کردیم تا نشان دهیم دولتی که می گوید پاک دست ترین دولت تاریخ است چقدر پاک دست است.

* لایحه شفاف سازی هزینه های انتخاباتی باید زودتر در دستور کار قرار گیرد

کواکبیان همچنین با اشاره به مطرح شدن لایحه شفاف سازی هزینه های انتخاباتی گفت: زمانی که دولت لایحه شفافیت تبلیغات انتخاباتی را به مجلس ارائه کرد مجلس به آن رسیدگی نکرد، این در حالی است که لایحه مزبور هر چه زودتر باید در دستور کار مجلس قرار گیرد.

دبیر کل حزب مردم سالاری با ابراز نگرانی از ورود پول های کثیف به انتخابات افزود: به تازگی بابک زنجانی مهلت خواسته تا هفت هزار میلیارد تومانی که معلوم نیست کجاست را پس دهد، خدا نکند این پول ها در انتخابات پیش رو پیدا و توزیع شود.

کواکبیان در عین حال با اشاره به سیاست های انتخاباتی حزب مردم سالاری گفت: از آنجایی که حزب مردم سالاری عضو شورای سیاست گذاری انتخاباتی اصلاح طلبان است برای ما مهم آن است که در مجلس حداکثر کرسی ها را اصلاح طلبان کسب کنند که در نهایت از نظر مجموعه اصلاح طلبان تبعیت خواهیم کرد.

*نمی خواهیم افراطی ها وارد مجلس شوند

وی تاکید کرد: نمی خواهیم آدم های افراطی مجددا وارد مجلس شوند و وقت ملک و مملکت را هدر دهند و ما برای اینکه افراطیون در هر حوزه انتخابیه وارد مجلس نشوند از اصولگرایان معتدل حمایت خواهیم کرد.

دبیر کل حزب مردم سالاری به شعار مقابله با فساد، لازمه اقتصاد ملی به عنوان شعار این حزب در انتخابات پیش رو اشاره کرد و افزود: حزب مردم سالاری می خواهد که در مجلس دهم پرچم دار این شعار باشد و نمایندگانی شجاع، مقتدر و پاکدامن وارد مجلس شوند.

*حزب مردم سالاری به دنبال سهم خواهی نیست

کواکبیان همچنین با بیان این که حزب مردم سالاری در شورای عالی انتخاباتی سیاست گذاری اصلاح طلبان هیچ گاه به دنبال سهم خواهی نیست ، افزود: این حزب بر شایسته سالاری تاکید دارد.

وی در ادامه از برگزاری چهاردهمین کنگره حزب مردم سالاری در هشتم بهمن امسال با حضور یک هزار و 200 نفر از اعضای حزب خبر داد.

* حزب مردم سالاری هیچ گاه با صندوق های رای قهر نکرده است

انوشیروان محسنی بندپی عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری هم با تاکید بر اهمیت مشارکت مردم در انتخابات و حضور در پای صندوق های رای گفت: حزب مردم سالاری هیچ گاه با صندوق های رای قهر نکرده است.

وی افزود: وضعیت کشورهای منطقه، نیاز کشور به رونق اقتصادی با وجود کنترل تورم از سوی دولت و همچنین عدم همکاری و تعامل مجلس با دولت در کارهای اساسی از جمله مواردی است که انتخابات پیش رو را نسبت به انتخابات گذشته متمایز کرده است.

بندپی گفت: مردم و نخبگان سیاسی با درک عمیق خود نسبت به این مسائل و مشکلات در نخستین مرحله انتخابات که ثبت نام بود با استقبال بی نظیر خود نشان دادند که درک عمیقی نسبت به شرایط کنونی کشور دارند و برای برطرف کردن مشکلات به صحنه آمده اند.

وی با اشاره به اینکه مردم در سال 92 به بی تدبیری، بی نظمی ها و بی برنامگی ها رای ندادند با اشاره به موفقیت های دولت افزود: دولت در دیپلماسی موفق شرایطی را فراهم کرد که توانستیم موضوع پرونده هسته ای خود را با اثبات حقوق حقه مردم به اثبات برسانیم. همچنین در داخل کشور شاهد بودیم که در دو سال اخیر دانشگاه ها با چه شور و نشاطی مواجه بودند، 16 آذر سال های 94 و 93 شاهد جنبش ها و حرکت های دانشجویی بودیم که از سوی همه تشکل های دانشجویی انجام شد.

بندپی ادامه داد در مسائل اجتماعی گذشته با غفلت تاریخی و علمی مواجه و شاهد افزایش آمار طلاق، اختلافات روحی و روانی و اعتیاد در جامعه بودیم، در دولت یازدهم شاهد عزمی جدی در این زمینه هستیم و می بینیم که برای نخستین بار در این دولت در برنامه ششم توسعه نسبت به آسیب های اجتماعی اقدامات همه جانبه ای پیش بینی شده است.

همایش سراسری حزب مردم سالاری و پنجاه و نهمین نشست فصلی این حزب روز جمعه با حضور 200 نفر از اعضای شورای مرکزی و اعضای دفاتر استانی این حزب در تهران برگزار شد.

همچنین در بخش دوم این همایش سه کارگروه شامل استان ها و شهرستان ها، تهران بزرگ و اقشار و اقوام تشکیل شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاري ایرنا، تاریخ انتشار 11 دی 1394، کد مطلب: 81902277 (5081566): www. irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ایمان
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
0
1
واقعا چهار میلیارد دلار که قرار بود به حساب تامین اجتماعی ریخته شود ومیگن به دلیل تحریم نمی تونند انتقال بدهند راستی کجا تحریم و مسدود شده?
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
0
0
آقای کبواکبیان دوره خودشنو فراموش کردن. عربده هایی که توی مجلس می کشیدن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین