پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۲۸۷
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴
کواکبیان: برنامه های مدونی در حوزه اقتصاد، فرهنگ، اجتماع و روابط بین الملل تدوین کرده ایم و دیدگاه های ما نیز کاملا واضح است.
شعارسال: مصطفی کواکبیان روز دوشنبه در نشست دانشجویی دانشگاه علم و صنعت افزود : یکی از مشکلات اصلی کشور را مشکلات اقتصادی به ویژه فساد اقتصادی عنوان کرد و گفت: مجلس پاکدست می تواند بر دولت نظارت داشته باشد.

وی ادامه داد: همچنین تصویب برنامه ششم توسعه یکی از کارهایی است که مجلس آینده در ابتدای فعالیت خود باید آن را مورد بررسی و تصویب قرار دهد.
دبیرکل حزب مردم سالاری در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه چرا برخی چهره های اصولگرا در لیست اصلاح طلبان قرار گرفته اند و آیا از روی نداشتن نیرو این افراد را در لیست گذاشته اید، گفت: حضور برخی افراد در لیست اصلاح طلبان به مفهوم آن نیست که ما مواضع صددرصدی آنان را قبول داریم، یک ائتلاف با حامیان دولت داشتیم البته در تعداد نامزدها نیز کم آوردیم چون شورای نگهبان تنها پنج نفر را تایید کرد و ما با مصاحبه و فراخوان توانستیم لیست 35 نفره ای را تهیه و سپس با حامیان دولت مذاکره و لیست نهایی را تدوین کنیم.
وی ادامه داد: مواضع مشترک ما این است که پایداری نباید به مجلس بیاید چرا که اینها همان هایی هستند که به آقای ظریف گفتند مذاکره را قطع کند و همچنین از حمله به سفارت انگلیس و عربستان حمایت کردند، همچنین NPT را MPT می نویسند و هر روز چوب لای چرخ دولت می گذارند.
دبیر کل حزب مردم سالاری همچنین درباره تخریب شورای نگهبان توسط برخی شخصیت ها گفت: نباید به شورای نگهبان حمله کنیم و باید به تصمیم آنان تمکین کرد؛ حمله به شورای نگهبان توسط هر کسی مورد قبول ما نیست.
کواکبیان افزود: البته معتقدم قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی مشکل دارد و باید اصلاح شود.
وی ادامه داد: فقیه بودن تنها یکی از ویژگی های رهبری است در حالی که رهبر ویژگی های متعددی دارد به همین دلیل می توان در مجلس خبرگان رهبری یک تعداد فقیه و تعدادی غیرفقیه حضور داشته باشند.
دبیر کل حزب مردم سالاری گفت: ما اصلاح طلبیم اما «اصلاح بر» نیستیم و «اصلاح در» هستیم یعنی دنبال براندازی نظام نبوده و نیستیم و نظام را از خودمان می دانیم.
کواکبیان افزود: اصلاح طلبی در انحصار هیچ شخصی نیست و جریان اصلاحات به دنبال آن است که برای تحقق مطالبات مردم تلاش کند.
وی با بیان اینکه متاسفانه رسانه ملی دیدگاه هایی منتشر می کند که یکجانبه گرایی در آن تقویت می شود، گفت: در صورتی که موفق به ورود به مجلس دهم شورای اسلامی شوم یکی از طرح های من ایجاد تلویزیون خصوصی خواهد بود.
این نامزد انتخابات مجلس دهم افزود: امروز در کشورهای همسایه ما چندین شبکه خصوصی فعالیت می کنند.
وی ادامه داد: در صورتی که رای بیاورم در مجلس آینده طرح ایجاد تلویزیون خصوصی را ارائه و بر تصویب آن اصرار می کنم اگر هم این مصوبه توسط شورای نگهبان رد شد اصرار می کنم تا در مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی و تصویب شود.
دبیر کل حزب مردم سالاری با اشاره به اهمیت انتخابات هفتم اسفند گفت: این انتخابات نخستین انتخاباتی است که سران سه قوه قضائیه، مجریه و مقننه نامزد انتخابات هستند و از طرفی نیز این انتخابات نخستین انتخابات در دولت یازدهم و پس از اجرای برجام است.
کواکبیان افزود: بیش از هر چیزی باید بر حماسه حضور مردم تاکید کنیم؛ اگر 60 درصد مردم پای صندوق بیایند لیست اصلاح طلبان در این انتخابات پیروز خواهد شد.
وی با اشاره به نقش و تاثیرگذاری مردم در حوزه مختلف یادآور شد: اگر اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای در مذاکرات با قدرت گفتند «کسی حق ندارد ایرانی را تهدید کند» به پشتوانه مردم ایران بود و این بزرگی و اقتدار ملت ما را نشان می دهد.
دبیر کل حزب مردم سالاری همچنین با اشاره به برخی برچسب ها که اصلاح طلبان زده می شود، گفت: ما در لیست اصلاح طلبان 16 نفر ایثارگر داریم و اگر اینها اصحاب نفوذ هستند پس چه کسی خوب است؟

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، کد مطلب: 81974697، تاریخ دوشنبه 3 اسفند 1394، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین