پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 26
کد خبر: ۱۱۳۹۸
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰
حزب اسلامی کارنشستی با حضور پنج نفراز نامزدهای ائتلاف اصلاح طلبان برگزار کرد که در آن ضمن انتقاد ازعملکرد اقتصادی دولت گذشته خواستار پاسخگویی اقتصاددانان اصولگرا شده است.

شعارسال: محمدرضا بادامچی، محمدجواد فتحی، فاطمه ذوالقدر، فاطمه السادات حسینی و سهیلا جلودارزاده پنج نفری بودند که دراین نشست به ایراد نقطه نظرات خود در موضوع انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی پرداختند.

* اقتصاد در دولت نهم و دهم تخریب شده بود

محمدرضا بادامچی دراین نشست گفت: در طول عملکرد دولت گذشته شاهد بروز مشکلات زیادی بودیم و دولت یازدهم دولتی را تحویل گرفت که دارای بزرگترین مشکلات اقتصادی بود.

وی ادامه داد: اشتغال، اقتصاد و واحدهای تولیدی لطمات زیادی دیده بودند و درکنار مشکلات مدیریتی تحریم ها نیز گریبانگیر این ملت شده بود.

وی با بیان اینکه تقریبا اقتصاد دردولت نهم و دهم تخریب شده بود، ادامه داد: چالش اصلی امروز کشور ما اشتغال است که متاسفانه درهشت سال دولت گذشته 100 میلیارد دلار کالایی وارد کشور شد که امکان تولید آن را داشتیم.

بادامچی با بیان اینکه در موضوع برجام نیز عده ای در داخل کشور با برخی کشورها همچون عربستان و آمریکا همراه شده بودند، اظهارداشت: ما باید با حضور گسترده در انتخابات هفت اسفند و رای به 30 نامزد مجلس شورای اسلامی و 16 نامزد مجلس خبرگان رهبری، مجلسی تشکیل دهیم که بتواند در اجرای برجام دو، دولت تدبیر و امید را یاری کند.

وی خطاب به حضار گفت: اگر می خواهیم تحریم ها مجدد برنگردد لازم است مجلسی همسو با دولت تشکیل دهیم که قطعا بی توجهی به آن برای کشور خطرناک است.

* مجلس جای نخبگان است/متاسفانه قانونگذاری موفقی نداشتیم

دیگر نامزد ائتلاف اصلاح طلبان در این نشست گفت: قانونگذار باید قوه عاقله نظام باشد و استراتژی را مشخص کند وقتی این وظیفه به درستی انجام نشود مجری هم نمی تواند به درستی عمل کند که نتیجه ایجاد احساس بی عدالتی است.

محمدجواد فتحی با بیان اینکه احساس عدالت از اجرای آن مهمتر است، افزود: متاسفانه در نگاهی به قانون آئین دادرسی کیفری درمی یابیم که نواقص ساختاری وجود دارد و حتی شاید لازم باشد بعضی از اصول قانون اساسی نیز اصلاح شود.

این نامزد اصلاح طلب ادامه داد: از ما می پرسند که چرا در لیست شما اقتصاددان حضور ندارند می گویم شما به وظایف نمایندگان آشنا نیستید مجلس جای نخبگان و فرهیختگان است و باید اتاق فکری داشته باشد که مرکز پژوهش های مجلس به همین منظور ایجاد شده است.

وی ادامه داد: ازآنها می پرسم شما که 10 اقتصاددان را مطرح کرده اید و 12 سال در مجلس بوده اند چرا وضع اقتصادی ما اینگونه است چه افتخاری برای آن دارید؟ شما جایگاه مجلس را نمی دانید.

فتحی با تاکید براینکه باید در هفتم اسفند پای صندوق های رای حاضر شد و به لیست کامل اصلاح طلبان رای داد، افزود: از ما می پرسند چرا کلید در قفل گیر کرده است که می گوییم چون در این کلید خوار و خاشاک ها گیر کردند.

* روز جمعه حماسه دیگری چون حماسه 92 خلق کنیم

جوانترین کاندیدای اصلاح طلبان نیز درسخنان کوتاهی گفت: هرکدام از شما برای شعار امید، آرامش و رونق اقتصادی یک ستاد محسوب می شوید و باید کاری کرد تا در روز جمعه شاهد خلق حماسه دیگری همچون حماسه 92 باشیم.

فاطمه السادات حسینی ادامه داد: لیست اصلاحات از متخصص های گوناگونی شکل گرفته و باید کمک کرد تا همه این لیست انتخاب شوند.

* کار باعث از بین رفتن فساد می شود/برای پیروزی 30 نفر تلاش کنیم

سهیلا جلودارزاده دیگر نامزد ائتلاف اصلاح طلبان گفت: مشخصه بارز حزب اسلامی کار، تلاش و کوشش است و مهمترین عامل توسعه هر کشوری نیز کار است.

وی ادامه داد: هر کشوری که کار کرد از مرزهای توسعه نیز گذشت از این رو در مجلس دهم نیز باید این باور را عملی کنیم.

این فعال اصلاح طلب با بیان اینکه در دولت گذشته شرایط سختی ایجاد شده بود که حتی احزاب نمی توانستند جلسات آتی خود را تشکیل دهند، اظهار داشت: کار باید به جای رباخواری زیربنای اقتصاد کشور شود و اگر بخواهیم در این زمینه موفق شویم باید مجدانه تلاش کنیم ما برای ایجاد وحدت ملی و پیروزی کامل در هشت اسفند باید کار و تلاش کنیم تا ملت پس از 10 سال سختی طعم پیروزی را بچشند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 4اسفند1394، کدخبر: 81976429: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین