پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۱۹۱
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۱
قائم مقام حزب اعتماد ملی تاکید کرد: هیچ کسی حق ندارد فرد یا جناحی را از قطار نظام پیاده کند یا نظام را متعلق به خود بداند.
شعارسال: حجت الاسلام والمسلمین رسول منتجب‌نیا در چهاردهمین کنگره حزب مردم‌سالاری با اشاره به فرارسیدن دهه فجر گفت: فرارسیدن پیروزی انقلاب اسلامی را با مجاهدت‌های امام، یاران امام و خون شهدا گرامی می‌داریم و نظام جمهوری اسلامی با این مجاهدت‌ها و خون‌ها برپا شده است.

وی با اشاره به سخن امام مبنی بر اینکه حفظ نظام از اوجب واجبات است، اظهار داشت: نظام مجموعه‌ای از ساختارها و ارکان است که به حکم ظرف هستند و قانون اساسی آنها را مشخص کرده‌اند. نظام جمهوری اسلامی ایران مرکب از قوای سه‌گانه و در راس آنها ولایت فقیه و محتوا است و مظروف نظام هم نشات گرفته از اهداف و آرمان‌های انقلاب است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: مسئولان نظام هم جزئی از نظام هستند و به عبارتی آنها متولی و مجری اهداف نظامند.

منتجب‌نیا با بیان اینکه نظام متعلق به همه ملت است، تصریح کرد: اگر چه در ابتدای تاسیس نظام درصد اندکی به آن رای مثبت ندادند ولی تمام ایرانیان صاحب، مالک و متولی نظامند و نظام متعلق به هیچ فرد، گروه و جناح و حتی مسئولان نیست پس هر فرد با هر دین و مذهبی و هر گرایشی صاحب نظام است و با این نظر هیچ کسی حق ندارد فرد یا جناحی را از قطار نظام پیاده کند یا نظام را متعلق به خود بداند.

وی با بیان اینکه دو رکن اصلی انقلاب جمهوریت و اسلامیت است، خاطرنشان کرد: جمهوریت نظام معنایش حضور گسترده و مشارکت حداکثری مردم در صحنه تعیین سرنوشت‌شان است. زمانی جمهوریت نظام ابقا و تقویت می‌شود که مردم به پای صندوق‌های آرا حاضر شوند.

قائم مقام حزب اعتماد ملی یادآور شد: ضامن اسلامیت نظام هم انطباق طرح‌ها و قوانین با اسلام یا حداقل عدم مغایرت داشتن آنها با اسلام است.

منتجب‌نیا تاکید کرد: اگر خدای ناخواسته در رکن جمهوریت نظام خدشه‌ای وارد شود نظام از درون ضعیف می‌شود و پشتوانه مردمی خود را از دست می‌دهد و مردم احساس بی‌تفاوتی می‌کنند و مشروعیت نظام در صحنه بین‌المللی از بین می‌رود.

وی افزود: اگر هم قانونی خلاف شرع تصویب شود و فرهنگ دینی جای خود را به فرهنگ غیردینی و دین انقلابی جای خود را به دین ارتجاعی بدهد نظام از درون فاسد می‌شود پس اگر حفظ نظام اوجب واجبات است به معنای حفظ افراد نیست بلکه به معنای حفظ قانون اساسی و آرمان‌های مردم است و به معنای این است که به دو رکن اصلی انقلاب خدشه‌ای وارد نشود.

وی با اشاره به ضرب‌المثل حرمت امامزاده را متولی باید نگه داردu ابراز داشت: اگر متولی امامزاده بی‌حرمتی کند نباید انتظار داشته باشیم که دیگران احترام به امامزاده بگذارند. کسانی که در نظام مسئولیت دارند باید در حفظ حرمت نظام بیش از همه بکوشند.

منتجب‌نیا با اشاره به رد صلاحیت‌های گسترده یادآور شد: اگر روزی مانند امروز جمعی را به بهانه‌های واهی از حضور در صحنه حذف و محروم کنیم این مسئله بیشترین خدشه را به انقلاب می‌زند و کسی که این کار را می‌کند، نمی‌تواند شعار حفظ نظام را بدهد و در واقع این کار تضعیف نظام است و نه تقویت نظام.

وی با بیان اینکه مردم با رد صلاحیت‌های گسترده احساس دلسردی می‌کنند، عنوان کرد: چرا شور و هیجان را باید به یاس و سوال و واکنش تبدیل کنیم. من روز گذشته در مشهد بودم و در فرودگاه بسیاری از من درباره رد صلاحیت‌ها می‌پرسیدند و می‌گفتند اینها تا کجا می‌خواهند کار را ادامه دهند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه حفظ نظام در حفظ مسئولانی است که مصمم‌ هستند تا جمهوریت و اسلامیت نظام با قوت حفظ شود، گفت: ما به نهادهای نظام احترام می‌گذاریم و اجازه نمی‌دهیم که کسی کوچکترین بی‌احترامی و تضعیفی را نسبت به نهادهای نظام بکند اما حرمت امامزاده باید توسط متولی حفظ شود. اگر می‌گویند شورای نگهبان مورد تاکید امام خمینی است چرا به هشدارها و تاکید‌های امام توجه نمی‌شود که او می‌گفت نکند زمانی پیش بیاید که انجمن حجتیه از پشت به نظام ضربه بزند. چرا ما امام را ابزاری برای تحقق اهداف خود قرار داده‌ایم. بیاییم صادقانه راه امام را دنبال کنیم و کلام و مشی و نوشتار ایشان را در برابرمان قرار دهیم.

منتجب‌نیا افزود: من غصه‌های بسیاری به خاطر انقلاب می‌خورم و وقتی با بزرگانی مانند سیدحسن خمینی و... حرف می‌زنم می‌گویم چرا اجازه می‌دهیم که اسلام را با خرافه تفسیر کنند و چرا اجازه می‌دهیم که به اسم امام شبیه‌سازی‌های دروغین انجام دهند چرا ما روح امام را با نام امام آزرده می‌کنیم. یکبار هم که شده است مشی و روش امام را الگو قرار دهیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، تاریخ پنج شنبه 8 بهمن 1394، کد مطلب: 342175، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین