پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۷۳۶۵۹
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران از اعلام آمادگی شرکت های خارجی برای راه اندازی فروشگاه های بزرگ زنجیره ای در کشور خبر داده است.

شعار سال: در این زمینه شرکت بی جی اف ریتیل، اداره کننده بزرگترین سوپرمارکت های زنجیره ای کره جنوبی با برند سی یو اعلام کرده است که قراردادی با یک شرکت ایرانی به امضا رسانده که اولین قرارداد یک سوپرمارکت زنجیره ای کره جنوبی برای توسعه فعالیت هایش در خارج از این کشور به شمار می رود.

این اخبار در شرایطی اعلام شده است که بسیاری از فروشگاه های زنجیره ای در کشور ما از جمله کوروش و هفت با اثبات کارآمدی خود به مردم، در حال گسترش فعالیت خود هستند و ظرفیت ایجاد شعبات بیشتری را نیز دارند.

در کشورهای مختلف برای ورود فروشگاه های زنجیره ای خارجی، قوانین و شروطی قرار داده می شود تا حضور این شرکت ها مانع از آسیب به تولید داخلی و اشتغال در آن کشور شود.

به عنوان مثال دولت هند قصد دارد مجوز ورود شرکت های خرده فروشی جهانی همچون والمارت به بازار این کشور را به شرط الزام به فروش محصولات تولید داخلی هند صادر نماید.

قرار دادن بازار بزرگ خرده فروشی کشور در اختیار شرکت های خارجی بدون هیچ ضابطه و شرایط، آن هم در زمانی که شرکت های داخلی در این زمینه فعال هستند و با اقبال مردمی مواجه شده اند، تولید و اشتغال داخلی در این حوزه را با مشکل مواجه می کند.

بنابراین ضروری است در این زمینه تجدید نظر شود و راه برای شرکت های داخلی برای حضور در این بازار و گسترش فعالیت ها هموار شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیل بانک، تاریخ انتشار 13 مرداد 96، کدمطلب: -:www.tahlilbank.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین