پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۰۳۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۷
تخفیف های قابل توجه در بخش مواد غذایی و بهداشتی توسط فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای موجب شده درآمد خرده فروشان مواد غذایی کوچک کاهش شدیدی داشته باشد.

شعار سال: واحدهای صنفی فروش مواد غذایی و بهداشتی تحت عنوان سوپر مارکت ها از مهمترین واحدهای صنفی اشتغالزا در چهارمحال و بختیاری به شمار می روند که در همه نقاط استان به علت نیاز مردم وجود دارند.

واحدهای صنفی بخش فروش مواد غذایی و محصولات بهداشتی تنها واحدهای صنفی هستند که به تعداد بی شمار در هر محله و کوچه و خیابانی مشاهده می شوند و در حال کسب درآمد هستند.

با توجه به نیاز مردم به این واحدهای صنفی و همچنین تضمین بودن درآمد در این کسب و کار و از طرفی تعداد افراد جویای کار در این استان، موجب شده است روز به روز به تعداد این واحدهای صنفی افزوده شود.

طی سال های اخیر ورود فروشگاه های بزرگ زنجیره ای مطرح کشور به بازار این استان موجب ایجاد رقابت در بین واحدهای صنفی این بخش شده است.

افزایش تعداد بیشمار واحدهای فروش مواد غذایی در بازار شهرهای این استان موجب کاهش درآمد فعالان این حوزه شده است. ورود فروشگاه های بزرگ زنجیره ای با ارائه خدمات مناسب و تخفیف های قابل توجه و بهره گیری از هدیه برای جذب مشتری بیشتر، توانسته اند مشتری واحدهای کوچک فروش مواد غذایی و بهداشتی را به سمت خود بکشانند و از این رو نقش مهمی در کاهش فروش واحدهای کوچک ایفا کنند.

تعداد فروشگاه های زنجیره ای مواد غذایی در چهارمحال و بختیاری با عنوان هایپر مارکت ها روز به روز در بازار شهرهای بزرگ این استان در حال افزایش است واین فروشگاه با طرح ایده های خاص برای فروش بیشتر نظیر گذاشتن جایزه خودرو به دنبال جذب مشتری بیشتر هستند.

فروشگاه های بزرگ زنجیره ای توانسته اند با اعمال تخفیف های قابل توجه بسیاری از مشتری های واحدهای کوچک فروش مواد غذایی جذب کنندیکی از فروشندگان مواد غذایی و بهداشتی شهر بروجن در گفت و گو با خبرنگار مهر در این خصوص اظهار داشت: فروشگاه های بزرگ زنجیره ای توانسته اند با اعمال تخفیف های قابل توجه بسیاری از مشتری های واحدهای کوچک فروش مواد غذایی را جذب کنند.

هوشنگ شبانیان عنوان کرد: این فروشگاه ها با خرید کالا در تعدادهای بالا از برخی تولید کننده ها، میزان قابل توجهی کالا به صورت رایگان یا تخفیف های بسیار خوب بهره مند می شوند که همین امر سبب شده بسیاری از کالاهای آنها با قیمت پایین در اختیار مشتری قرار بگیرد.

وی عنوان کرد: امکان رقابت فروشگاه های کوچک با فروشگاه های بزرگ در این زمینه وجود ندارد و درآمد فروشگاه های کوچک مواد غذایی در این استان روز به روز در حال کاهش است.

یکی از فعالان بخش فروش مواد غذایی در شهرکرد نیز در این زمینه گفت: مشتری واحدهای کوچک تنها کسانی هستند که به صورت نقدی خرید نمی کنند و تمام خرید خود را در پایان ماه با گرفتن حقوق پرداخت می کنند.

سفر روستائیان به شهرها برای خرید از فروشگاه های بزرگ

موسوی بیان کرد: فروشگاه های بزرگ استان به علت داشتن فضای بزرگ، وجود کالای های متنوع و تخفیف های قابل توجه مورد استقبال عموم مردم قرار گرفته است و درآمد بسیاری ازفعالان این عرصه را در شهرها کاهش داده اند.

وی افزود: تخفیف های قابل توجه، تبلیغات گسترده و ارائه خدمات مناسب این فروشگاه های بزرگ موجب شده است مردم حتی از روستاها نیز برای خرید از این فروشگاه ها به شهرها سفر کنند.

وی اظهار داشت: باید زمینه برای کاهش تخفیف های این فروشگاه های بزرگ ایجاد شود چرا که اگر این روند این گونه ادامه یابد، بسیاری از فروشگاه کوچک عرضه مواد غذایی مجبور به خارج شدن از این بخش می شوند.

واحدهای کوچک فروش مواد غذایی توان رقابت با فروشگاه های بزرگ را ندارند

یکی دیگر از فعالان فروش مواد غذایی و بهداشتی در این زمینه گفت: واحدهای کوچک مواد غذایی باخرید محصولات مورد نیاز برای فروش و اعمال سود قانونی خود توان رقابت با قیمت های فروشگاه های بزرگ را ندارند.

مرادی بیان کرد: فروشگاه های کوچک قیمت درج شده بر روی محصول را به مشتری اعلام می کنند، اما قیمت اعلامی فروشگاه های بزرگ به مشتری بسیار پایین تر از قیمت درج شده بر روی کالا است و همین امر سبب شده مردم به سمت خرید از فروشگاه های بزرگ بروند.

وی عنوان کرد: علت این کاهش قیمت، خرید ها با حجم بسیار بالا توسط فروشگاه های بزرگ از تولید کننده است که موجب شده تولید کننده تخفیف های قابل توجه در اختیار آنها قرار دهد.

این فروشنده گفت: فروشگاه های کوچک توان خرید این میزان محصول را ندارند و اگر این کار را برای گرفتن تخفیف انجام دهند، به علت فروش نرفتن و تمام شدن تاریخ انقضا کالای خریداری شده، دچار زیان می شوند.

یکی از مشکلات جدید در بخش اصناف چهارمحال و بختیاری ایجاد شکایت های مختلف در زمینه تخفیف دادن واحد های بزرگ فروش استرئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در این زمینه گفت: یکی از مشکلات جدید در بخش اصناف چهارمحال و بختیاری ارائه شکایت های مختلف در زمینه تخفیف دادن واحدهای صنفی بزرگ است.

نعیم امامی عنوان کرد: تعدادی فروشگاه های بزرگ در بازار این استان فعال شده است که در حال تخفیف دادن قابل توجه هستند.

وی عنوان کرد: خرده فروشان مواد غذایی و بهداشتی دائما به این سازمان معترض هستند که جلوی تخفیف های این فروشگاه ها گرفته شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در شرایطی که عرضه زیاد و تقاضا کم است به صورت طبیعی این رقابت ایجاد می شود و ارزان فروشی رونق می گیرد.

وی عنوان کرد: این مشکل به صورت جدی بررسی می شود و تلاش می کنیم این اقدام مدیریت شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت:در تلاش هستیم که به علت مشکلات موجود از جمله رکود و کاهش درآمد واحدهای صنفی، بازرسی ها از مراکز تجاری حالت تذکری داشته باشد.

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 20 تیر 1396، کد مطلب: 4026520:www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
برگزیده ها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سوسن
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
0
0
وجود این فروشگاه های همیشه تخفیف با توجه به اینکه واسطه را حذف میکنند مانند کوروش برای عموم مردم بسیار مفید بوده و مورد استقبال واقعا شده اند
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین