پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۴۴۲۵
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸
رزمنده ۱۲ ساله دیروز که امروز جانبازی ۶۵ درصد است به عنوان زعفران کار نمونه میهمان امروز مجلس شورای اسلامی بود.

شعار سال: به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، مناسبت این حضور روز ملی زعفران و برگزاری جشنواره عکس و زعفران در مجلس بود.
ابوالقاسم خسروی سهل آبادی نماینده مردم تربیت حیدریه در آغاز نطق میان دستور خود تصاویری از نوجوانی حمید بلوچ قرایی را که در جبهه مشغول مصاحبه بود در صحن علنی پخش کرد و گفت: اکنون این رزمنده در مجلس حضور دارد.
وی در ادامه به مشکلات زعفران کاران اشاره کرد و رفع مشکلات آنان را خواستار شد.
کشاورز زعفران کار نمونه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ما گفت: عضو لشکر ویژه شهدا بوده است و در ۳۶ ماه حضورش در جبهه در عملیات های مختلف حضور داشته و در دفعات مکرر از ناحیه دست راست، شکم، پا و سر مجروح و شیمیایی شده است.
خواسته بلوچ قرایی از مسئولان این بود که به نحو شایسته دست واسطه ها و دلالان را قطع کنند تا کشاورزان بتوانند محصولات خود را به قیمت واقعی بفروشند و گرنه کشاورزان زعفران کار نابود می شوند.
بلوچ قرایی با اشاره به اینکه پیش از فصل برداشت، زعفران کیلویی شش تا هفت میلیون تومان بوده است اما اکنون به سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا چهار میلیون تومان کاهش یافته است گفت: واسطه ها، مردم و کشاورزان را بیچاره کرده‌اند و تلاش این قشر زحمتکش پاسخگوی مخارج زندگی شان نیستند.
وی با بیان اینکه از هرهکتار زمین کشاورزی به طور میانگین هشت تا ۱۰ کیلو زعفران برداشت می شود از مخارج کشاورزان گفت و افزود: هرکیلو زعفران ۱۵ تا ۲۰ هزارتومان هزینه پاک کردن، ۳۰ هزار تومان دستمزد روزانه برای برداشت به ازای هر کارگر و ساعتی ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان هزینه آبیاری برای هر هکتار زمین کشاورزی دارد.
این کشاورز جانباز از دولت به ویژه رئیس جمهور خواست با تشکیل تعاونی یا شرکت همچون سال های گذشته، زعفران را از کشاورزان پیش خرید کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی ابوالقاسم خسروی سهل آبادی، تاریخ 27 آبان 94 کد مطلب: 6500:www.khosravisahlabadi.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین