پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۷۴۵۸۹
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۳
استاندار تهران با تاکید بر لزوم تفویض اختیارات توسط شهردار به معاونین و تحقق نظارت بر امور مدیریت شهر افزود: امیدوارم شهردار آینده قانون را محور قرار دهد.

شعارسال: سیدحسین هاشمی، در تشریح اقدامات انجام شده در سطح استان تهران و همچنین ویژگی های شهردار آینده تهران گفت: روزی که به عنوان استاندار تهران منصوب شدم تلاش کردم دیوار بتنی میان روابط شهرداری تهران و استانداری را بردارم چرا که همه قصد داریم به مردم خدمت کنیم و این دیوارکشی ها معنا ندارد، قطعا باهم بودن و هم افزایی کمک می کند کارها بهتر انجام شود. در حقیقت وحدت رویه برای خدمت رسانی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

وی افزود: در راستای برداشتن این دیوار بتنی سه ملاقات با شهردار داشتم و تحکیم روابط را پیگیری کردم اما وقتی مشاهده کردم آن چیزی که می خواهیم محقق نمی شود رها کردم البته این به این معنا نبود که ارتباط قطع شود معاونین استانداری ارتباط داشتند اما آنچه که می‌خواستیم صرفا در ارتباط‌ها نبود.

شکل گیری مثلث شهرداری، شورا و فرمانداری برای کاهش معضلات شهر تهران در دوره جدید

وی ابراز امیدواری کرد: در دوره جدید برای کاهش معضلات شهر تهران مثلث شهرداری، شورا و فرمانداری با یک ارتباط موثر و هم افزا شکل بگیرد. شرایط موجود نشانگر آن است که این تعامل و همکاری حتما ایجاد خواهد شد لذا شاهد آرامش بیشتر شهر خواهیم بود و می‌توان کارهای مهم را آغاز کرد. امیدواریم در دوره جدید خلاءهایی که داشتیم را پر کنیم و شاهد هیچ خط کشی نباشیم و شهروندان هم به شورا و شهرداری کمک کنند که انجام کارها تسهیل شود چرا که قطعا توسعه با مشارکت مردم محقق خواهد شد.

هاشمی ادامه داد: بی تردید می‌توان بسیاری از کارها را از طریق فاینانس‌ها و بدون استفاده از منابع داخلی پیش برد. امیدواریم مدیریت شهری در دوره جدید به دنبال فروش شهر و فضاها نباشند و این موضوع را جز و سیاست های خود هم در شورا و هم شهرداری قرار دهند و کاهش هزینه های اضافی را دنبال کنند.

وی تاکید کرد: برای مثال هزینه پیش بینی شده برای پل صدر با آنچه که نهایتا به اتمام رسید فاصله بسیار زیادی داشت ضمن آنکه سازه بسیار سنگینی دارد درحالی که حتی نسبت به نمونه های داخلی از جمله سازه‌ای که در اصفهان وجود دارد بسیار سنگین تر است؛ امروز دنیا، دنیای مهندسی است و مهندسین ما با کیفیت بالا و کمترین هزینه می‌توانند پروژه‌ها را اجرایی کنند.

استاندارتهران در تشریح ویژگی های شهردار پایتخت گفت: در تمام دنیا شهرداران پایتخت ها ویژگی ها خاصی دارند اما برخی شاخص ها می تواند در پیشبرد اهداف مدیریتی شهر موثر باشد. شهردار آینده باید پیش از هر چیز انگیزه کار داشته باشد باید برای هرسال برنامه داشته باشد و برنامه ها را پیگیری کند این یکی از اصلی و کلیدی ترین مسائل است.

شهردار تهران از انتخاب معاونین قوی تر از خود ترسی نداشته باشد

وی افزود: ما در دوره فعلی شورای شهر تهران در حوزه نظارت خلاء داشتیم و شورا باید به وظایف ذاتی خود عمل کند و نظارت موثری را اعمال کند، شهردار هم باید با تمام دستگاه های ذیربط در شهر تعاملی موثر داشته باشد، قانون را محور قرار دهد و از انتخاب معاونین قوی تر از خود ترسی نداشته باشد. به این ترتیب تفویض اختیارات را انجام می‌دهد و خود بر امور شهر نظارت خواهد کرد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 20مرداد1396، کدخبر: 96052012009: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین