پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۴۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸
معاون آموزش متوسطه با اشاره به اینکه تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان پایه اول و دوم و سوم دوره متوسطه را در دستور کار داریم، گفت: طرح جهاد علمی را به موسسه خدمات علمی رزمندگان ارایه داده‌ایم ی" که این هم به مناطق محروم اختصاص دادیم.

شعار سال: علی زرافشان (معاون آموزش متوسطه) درباره وضعیت نامناسب مدارس شبانه‌روزی اظهار داشت: وضعیت مدارس شبانه‌روزی از نظر ما رضایت‌بخش نیست. در حال حاضر بیش از ۴۰۰ هزار دانش‌آموز در مدارس شبانه‌روزی هستند و هزینه‌های اداره این مدارس طبیعتا بسیار سنگین است؛ چراکه باید امکانات خوابگاهی، امکانات فوق برنامه آموزشی و تربیتی و امکانات تغذیه‌ای و بهداشتی برای آنها تامین شود. امروز هریک از این مراکز حکم یک خانه را دارد و باید همه مشخصات یک خانه را نیز داشته باشند.

وی افزود: در سال‌های اخیر با توجه به محدودیت‌های مالی دولت؛ بودجه شبانه‌روی و سرانه غذایی این مدارس به دو برابر افزایش داده شده اما این میزان هنوز کافی نیست.

زرافشان با اشاره به اینکه باید نگاه‌مان را به بیرون از وزارت آموزش و پرورش ببریم و در همین راستا نیز فعالیت‌هایی را انجام داده‌ایم، افزود: امسال با تغییری که در ردیف فروش گاز اتفاق افتاد و با اضافه شدن یک بند، بخشی از بودجه باقی‌مانده به تجهیز کارگاه‌های هنرستان‌ها و مدارس اختصاص یافت. به همین منظور اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد درنظر گرفته شد و در حال حاضر تجهیزات موردنیاز کارگاه‌ها نیز در حال خریداری است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش با بیان این مطلب که با سازمان نوسازی هماهنگ شده تا از همین ردیف بودجه برای تجهیز وسایل گرمایشی و سرمایشی استفاده شود، گفت:گفت‌و‌گویی نیز با وزارت بهداشت داشته‌ایم تا این دانش‌آموزان را تحت پوشش قرار دهد.

زرافشان با اعلام اینکه قرار است از ظرفیت خیرین برای مدارس شبانه‌ورزی استفاده شود، اظهار داشت: قرار است به‌جای اختصاص سبد کالا به این مدارس؛ کارت اعتباری به دانش‌آموزانی که در این مدارس تحصیل می‌کنند، ارائه شود.

وی درباره برقراری عدالت آموزشی و اینکه در حال حاضر شرایط آموزشی بین دانش‌آموزان در مناطق برخوردار و کم‌برخوردار برابر نیست، گفت: عدالت آموزشی مفهوم مطلقی نیست و دارای ابعاد نسبی است. وقتی برای دانش‌آموز دسترسی خاصی را فراهم می‌کنیم یک قدم به عدالت آموزشی نزدیک می‌شویم و اگر آموزش همراه با کیفیت باشد، یک قدم دیگر به آن نزدیک شده‌ایم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در حال حاضر مناطق محروم کشور از مزیت عدالت آموزشی برخوردار شده‌اند، اما به لحاظ کیفیت هنوز تفاوت‌هایی وجود دارد. سیاست ما این است که در تخصیص منابع و توزیع منابع مدارس عادی دولتی؛ مدارس مناطق محروم را مورد توجه خاص قرار دهیم.

زرافشان با اشاره به اینکه تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان پایه اول و دوم و سوم دوره متوسطه را در دستور کار داریم، گفت: طرحی را به موسسه خدمات علمی رزمندگان ارایه داده‌ایم که «طرح جهاد علمی» نام دارد. این طرح به مناطق محروم اختصاص یافته است.

وی با بیان این مطلب که بحث «روش‌های جایگزین» امروز در ادبیات آموزش و پرورش دنیا مطرح است، اظهار داشت: بخشی از دانش‌آموزان ما از دوره اول و دوم متوسطه، برای کمک به خانواده وارد چرخه کار می‌شوند و ما موظف هستیم برای آنها روش جایگزین آموزشی فراهم کنیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش با اعلام اینکه در حال حاضر ۴۰۰ هزار نفر از دانش‌آموز در مدارس بزرگسالان درس می‌خوانند، افزود: این‌ها مدارسی هستند که دانش‌آموزان آن معمولا صبح‌ها سرکار می‌روند و عصر به مدرسه.

زرافشان ادامه داد: به تازگی آماری تهیه کرده‌ایم که نشان می‌دهد ۵۶ درصد از «دانش‌آموزان کار» زیر ۲۰ سال هستند و نیاز ضروری به آموزش دارند.

وی که از لزوم قدر‌شناسی از این دانش آموزان سخن می‌گفت؛ اضافه کرد: باید به تقویت «فرهنگ کار» آنهم در درون جامعه و ارزشمند بودن کار بپردازیم و در همین راستا قصد داریم جشنواره‌ای برای همین گروه از دانش‌آموزان برگزار کنیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش با بیان این مطلب که جشنواره ویژه دانش‌آموزان کار که به دانش‌آموزان زیر ۲۰ سال اختصاص دارد؛ برای اولین بار در تابستان سال آینده برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: چون این جشنواره برای اولین بار برگزار می‌شود، برنامه‌ریزی آن نیاز به زمان دارد. اجرای این جشنواره به دفتر کار و دانش و دفتر اداره کل فرهنگی و هنری امور تربیتی واگذار شده و هم‌اکنون برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری آن آغاز شده است.

زرافشان تصریح کرد: توجه به موضوع کارآفرینی در میان دانش‌آموزان؛ در سند تحول بنیادین با عنوان «توسعه فرهنگی کار و کار آفرینی» نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

وی از نهایی شدن شاخص‌های این جشنواره خبر داد و تاکید کرد: قرار است از سراسر کشور دانش‌آموزانی که هم به توسعه پایدار؛ هم به اشتغال مولد و هم به اقتصاد خانواده کمک می‌کنند؛ حمایت و تقدیر شوند. ما دنبال آن هستیم که فرهنگ کار را برجسته کنیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ايلنا، تاریخ انتشار خبر 13 دی 1394، کدمطلب:32154: www.ilna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
0
0
تو کدوم زمینه کارا به درستی و رضایت بخش انجام میشه ک این نشده حالا ؟ م.ق75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین