پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۵۴۰۲
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۳
دفتر رئیس‌جمهور درخصوص اظهارات یکی از نمایندگان مجلس اطلاعیه‌ای صادر کرد.

شعار سال: دفتر رئیس‌جمهور درباره اظهارات یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی اطلاعیه‌ای صادر کرد که متن این اطلاعیه به‌شرح زیر است:‌

بسم الله الرحمن الرحیم

اظهارات اخیر آقای کریمی قدوسی در وارد کردن تهمت جاسوسی به برخی اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای و تکرار دروغ در مورد دوتابعیتی بودن برخی مسئولان دولت، از جهات مختلف مایه شرمساری و وهن جایگاه نمایندگی مجلس محترم شورای اسلامی است.

دفتر رئیس جمهور با هدف روشنگری افکار عمومی و مقابله با تشویش اذهان با تأکید بر اینکه اظهارات آقای کریمی قدوسی، تماماً بی‌پایه است، صراحتاً اعلام می‌دارد که موارد مطرح‌شده از سوی ایشان در هیچ یک از مراجع رسمی و یا در هیچ دادگاه صالحه‌ای تأیید نشده و مشخص نیست ایشان به‌ استناد کدام بیّنه، حجت شرعی و عقلی به خود اجازه و جرئت می‌دهد که برخلاف اصل 22 قانون اساسی، نسبت به افراد و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی این‌چنین بی‌مهابا اتهام‌افکنی کند.

اتهامات وارده از سوی ایشان علاوه بر آنکه مصداق بارز جرم نشر اکاذیب و انتساب خلاف واقع به‌قصد اضرار به غیر و تشویش اذهان عمومی است، با توجه به حساسیت موضوعاتی که ایشان مطرح کرده است و نیز با توجه به جنبه بین المللی موضوع، می‌تواند مصداق اقدام علیه مصالح و امنیت ملی قلمداد شود.

از آن جا که این اظهارات خلاف واقع، که جرم مشهود است، بارها از سوی وزارت اطلاعات که مرجع رسمی و مسئول این امر است، تکذیب شده و این روند تأثیری در تغییر رفتار ایشان نداشته و مسجل شده است که ایشان بر تکرار اقدام مجرمانه خود علیه منافع ملی و امنیت ملی اصرار می‌ورزد، اقدام به‌موقع مدعی‌العموم محترم و قوه محترم قضائیه را می‌طلبد.

بدیهی است معاونت حقوقی ریاست جمهوری، به‌طور جدی این موضوع را از طریق مراجع حقوقی و قضایی پیگیری خواهد کرد، حق پیگرد قانونی ایشان از سوی افراد حقیقی که توسط ایشان مورد اتهام قرار گرفته‌اند محفوظ خواهد بود و باید در پیشگاه قانون و البته محاسبه الهی پاسخگو باشند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 26 مرداد 96، کدمطلب: 1494196:www. tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین