پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۳۲۵۴
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بنده به عنوان رئیس کمیته تحقیق و تفحص از دوتابعیتی‌ها اعلام می‌کنم که 65 دوتابعیتی در بدنه دولت فعالیت می‌کنند.
شعارسال: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بنده به عنوان رئیس کمیته تحقیق و تفحص از دوتابعیتی‌ها اعلام می‌کنم که 65 دوتابعیتی در بدنه دولت فعالیت می‌کنند.

جواد کریمی‌قدوسی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی که در دفتر روابط عمومی وی برگزار شد گفت: قانون تحریمی s722 یک تحریم جدید است، اما برخی مقامات وزارت امورخارجه ادعا می‌کنند که تحریم جدیدی نیست.

وی افزود: تصویب قانون تحریمی s722 نقض صریح برجام است و در مواد 26، 28 و 29 این قانون به صراحت برجام نقض شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: در جلسه‌ای که در مجلس با عراقچی داشتیم، وی پذیرفت که قانون s722 نقض برجام است و بنده اکنون موافق اجرای برجام هستم، چراکه ما به تمام تعهداتمان عمل کرده‌ایم و حالا نوبت آن رسیده است که طرف مقابل نیز به تعهداتش عمل کند.

کریمی قدوسی ادامه داد: در قانون s722 سپاه پاسداران به صورت کامل تحریم شده و از آن به عنوان نهادی تروریستی نام برده و هدف از وضع این قانون، متهم کردن ایران در عرصه بین‌المللی به عنوان حامی تروریسم است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تبیین کرد: هدف از وضع تحریم جدید، اخذ امتیازات بیشتر از ایران است و متأسفانه برخی معاونین وزارت خارجه معتقدند باید در مسائل منطقه‌ای نیز با آمریکا مذاکره کنیم تا مانع بروز جنگ شویم.

وی یادآور شد: زیرساخت اجرای قانون s722 از چند ماه پیش و با مطرح کردن کلیدواژه‌ دولت با تفنگ از سوی رئیس جمهور فراهم شده است.

کریمی قدوسی با اشاره به ترس شرکت‌های خارجی از همکاری با ایران گفت: تنها شرکت خارجی که پس از برجام با ایران همکاری کرد، شرکت چندملیتی توتال بود که با اجازه آمریکا وارد همکاری با ایران شد.

وی اضافه کرد: آمریکا به شرکت توتال به عنوان دروازه «نفوذ» به حوزه اقتصاد و مدیریت نفت و گاز ایران، اجازه انعقاد قرارداد اعطا کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس توضیح داد: در حال حاضر قرارداد توتال با دستور شورای عالی امنیت ملی متوقف شده تا پیوست امنیتی و محرمانگی این قراردادها به تصویب شورای عالی امنیت ملی برسد و قرارداد توتال پس از تطبیق با این سند، اجازه اجرا می‌گیرد.

وی ضمن تأکید بر لزوم تطبیق قرارداد نفتی اخیر با پیوست امنیتی، گفت: آقای زنگنه خیلی مقاومت می‌کرد که قرارداد توتال با این سند تطبیق نشود.

کریمی‌قدوسی مطرح کرد: پیوست محرمانگی برای جلوگیری از نفوذ و زمینه‌سازی کودتا در پوشش فعالیت‌های اقتصادی است.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از دوتابعیتی‌‌ها با اشاره به اینکه در بحث کابینه یک خط قرمز وجود دارد و آن استفاده از مدیران دوتابعیتی است، افزود: بنده به عنوان رئیس کمیته تحقیق و تفحص از دوتابعیتی‌ها اعلام می‌کنم که 65 نفر دوتابعیتی در بدنه دولت فعالیت می‌کنند.

وی یادآور شد: اخیراً یک گزارش مالی از دانشگاه آزاد تهیه شده که بسیار تلخ است و سرمایه‌های این دانشگاه عمدتاً برای خدمات‌دهی به افراد خاصی همچون فرزندان مرحوم حجت‌الاسلام هاشمی حیف و میل می‌شده است.

کریمی‌قدوسی بیان کرد: در مدیریت قبلی دانشگاه آزاد، یک جریان سیاسی به دنبال تربیت سرباز برای نظام پس از جمهوری اسلامی بود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت فردا نیوز، تاریخ انتشار: 10 مرداد 1396، کدخبر: 537734، www.jahannews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین