پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۳۸۲۶
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۵
برخی از افراد دو تابعیتی و دارای گرین کارت در تلاش هستند تا از سوی رئیس جمهور، به عنوان وزیر دولت دوازدهم به مجلس معرفی شوند اما نمایندگان تاکید دارند که به چنین افرادی برای وزارتخانه‌ها رای نخواهند داد.

شعار سالدر بین نمایندگان مجلس شورای اسلامی شنیده شده که برخی افراد دو تابعیتی و دارای گرین در تلاش هستند تا رئیس جمهور آن ها را به عنوان وزیر به مجلس شورای اسلامی معرفی کند.

حتی در بین نمایندگان مجلس زمزمه شده که رئیس جمهور تصمیم دارد تا برخی از این افراد را به مجلس معرفی کند و در کابینه دولت دوازدهم جای دهد.

گفته می شود نام این افراد دو تابعیتی و دارای گرین کارت برای برخی وزارتخانه های اقتصادی و صنعتی مطرح است.

این زمزمه ها واکنش جدی نمایندگان مجلس را در پی داشت.

نمایندگان مجلس با اظهار نظر خود تاکید کردند که در صورتی رئیس جمهور افراد دو تابعیتی و یا دارای گرین کارت را به مجلس معرفی کند، نمایندگان به آن ها رای نخواهند داد.

در همین راستا جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی و رئیس هیئت تحقیق و تفحص از وضعیت افراد دوتابعیتی و دارای گرین‌کارت در حوزه مسئولان و مدیران ارشد و شناسایی خلاءهای قانونی در این زمینه گفت: بر اساس اطلاعاتی که ما داریم حدود 65 نفر که دارای تابعیت دو گانه هستند و بعضا گرین کارت هم دارند، در دولت مشغول به کارند.

وی افزود: نمایندگان مجلس نسبت به اشتغال به کار دو تابعیتی ها و دارای گرین کارت در دولت حساس هستند و اگر این افراد به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی شوند، ما در صحن مجلس در خصوص وضعیت تابعیت دو گانه آنها اطلاع رسانی خواهیم کرد.

نماینده مشهد و کلات گفت: بر اساس اطلاعاتی که ما داریم نه تنها برخی از مسئولین دولتی خود دارای تابعیت بیگانه هستند بلکه همسر و یا فرزندان آن ها هم تابعیت دو گانه داشته و حتی در خارج از کشور اقامت دارند.

محمد جواد ابطحی نماینده خمینی شهر هم در این زمینه گفت: در روزهای گذشته ما هم شنیدیم که برخی افراد دو تابعیتی برای وزارتخانه های اقتصادی مطرح هستند.

وی گفت: در صورت معرفی این افراد به مجلس از سوی رئیس جمهور، قطعا مجلس به این افراد رای نخواهد داد.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس تصریح کرد: وضعیت دو تابعیتی بودن برخی از مسئولین دولتی برای ما نمایندگان محرز است و ما از رئیس جمهور می خواهیم که چنین افرادی را بعنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی نکند.

حسنعلی حاجی دلیگانی هم با انتقاد از اشتغال به کار برخی افراد دو تابعیتی در وزارتخانه ها و ادارات دولتی گفت: قطعا مجلس به دو تابعیتی ها و یا دارای گرین کارت برای وزارتخانه رای نخواهد داد.

وی به خبرنگار ما گفت: ما هم این خبر را شنیدیم که برخی از افراد دو تابعیتی برای وزارتخانه ها اقتصادی مطرح هستند و از رئیس جمهور انتظار داریم که این افراد را برای تصدی وزارتخانه به مجلس معرفی نکند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی صراط، تاریخ انتشار 15 مرداد 96، کدمطلب: ۳۷۵۱۸۶:www. seratnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین