پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۵۶۲۱
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۷
رئیس آب و فاضلاب شهری املش گفت: ۱۵۰ خانوار ساکن بالادست شهر املش از افت فشار و گاه قطع آب شرب رنج می‌برند.

شعارسال: ارسلان قربانی  اظهار داشت: از مجموع 7 هزار و 200 مشترک تحت پوشش آب و فاضلاب شهری املش 150 تا 200 خانوار ساکن سَرچَوَر واقع در بالادست این شهر طبق روال تابستان‌های گذشته در اوج مصرف آب روزانه با افت فشار و گاه قطع آب شرب مواجه می‌شوند.

وی گفت: کاهش میزان ورودی آب به مخزن 3 هزار متر مکعبی شهر املش که تنها مخزن ذخیره آب شهر املش است همراه با افزایش میزان مصرف با توجه به گرمای شدید هفته‌های گذشته و ورود مهمانان و ایام کار کشاورزی علت اصلی این افت فشار و گاه قطع جریان آب منطقه بالادست شهر املش است.

قربانی افزود: میزان آب دریافتی از سرچشمه سفیدآب در ورودی شهر املش از 80 لیتر در ثانیه در زمان و شرایط عادی به 35 لیتر در این روزها کاهش یافته که به همراه 40 لیتر آب ناشی از برداشت هشت حلقه چاه عمیق در مجموع 75 تا 80 لیتر آب وارد مخزن و سپس توزیع می‌شود.

رئیس آب و فاضلاب شهری املش اعلام کرد: بهترین راه ممکن برای تأمین آب شرب حداقلی به ساکنان مناطق بالادست شهر املش، صرفه جویی ساکنان مناطق پایین دست این شهر است وگرنه در شرایط فعلی چاره ای جز نوبت‌بندی آب شرب شهر املش نیست.

وی اظهار داشت: افت فشار و گاه قطع آب شرب ساکنان مناطق بالادست شهر املش مشکل هرساله در فصل گرم سال بوده و سال‌هاست که این عزیزان با این مشکل مواجه بوده و از آن رنج می‌برند که باید برای رفع این مشکل چاره اندیشی اساسی شود.

قربانی افزود: یکی از راه‌های رفع مشکل افت فشار و گاه قطع آب شرب ساکنان مناطق بالادست شهر املش و همچنین ساکنان طبقات بالای ساختمان‌های مرتفع در این شهر، احداث یک مخزن 2 هزار متر مکعبی دیگر است که نیاز به تأمین اعتبار دارد.

وی گفت: یکی از منابع تأمین آب شرب شهر املش و رانکوه از سردهنه چشمه سفید آب رحیم آباد شهرستان رودسر است که در فصول سرد سال و یا هرگاه با بارش باران‌های سیل آسا مواجه می‌شویم میزان کدورت آب در سرچشمه سفیدآب افزایش یافته و به‌همین دلیل از انتقال آن جلوگیری شده و مشترکان هم با افت فشار آب مواجه می‌شوند.

رئیس آب و فاضلاب شهری املش افزود: بهترین راه حل مشکل افت فشار آب در زمان پرآبی و بارش باران‌های سیل آسا تکمیل هرچه زودتر تصفیه‌خانه طول لات رحیم آباد است که بیش از یک دهه از شروع احداث آن می‌گذرد ولی بسیار کند پیش می‌رود.

قربانی گفت: برای احداث یک مخزن دو هزار متر مکعبی بتنی در بالادست شهر املش که کار مطالعاتی نهایی آن در شُرُف اتمام است به یک میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار نیاز است که در صورت تأمین اعتبار و احداث و تکمیل آن مشکل کمبود آب شرب شهر املش رفع می‌شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 28مرداد1396، کدخبر: 1495563: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین