پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۹۳۱۲
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵
رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به خشکسالی، مشکل کمبود آب در جامعه عشایری محسوس است .

شعار سال: جعفر گوهرگانی چهارشنبه، 15 شهریور ماه در نشست امور عشایر استان افزود: خشکسالی موضوع مهمی است و علاوه بر نیازهای دیگر به آب، بعضی از جامعه عشایری ما به نیز به زراعت می پردازند، که مشکل کمبود آب در جامعه عشایری محسوس است .

وی بیان کرد: دولت یازدهم توجه ویژه ای برای تخصیص آب به استان داشته است و مجوز تخصیص آب برای مناطق مستعد گرفته شد، که جامعه عشایری سهم مناسبی در این تقسیمات خواهند داشت و تخصیص سهم ویژه از اعتبارات برای عشایر استان در رابطه با توسعه حوزه آب لازم است .

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در منطقه کاکان بیش از هفت میلیارد تومان هزینه شده است که پوشش عشایری نیز در آن منطقه وجود دارد .

گوهرگانی تصریح کرد: در جلسه ای مقرر شد استفاده بهینه از سد بتنی دالون برای پوشش جمعیت عشایری نیز داده شود و لازم است بازدیدی از این منطقه انجام شود و کاهش آبرسانی سیار به جمعیت تحت پوشش عشایری با استفاده و بهره برداری از این سد را داشته باشیم .

وی از ایجاد چندین ایستگاه پمپاژ آب خبر داد و عنوان کرد: استفاده مناسب برای جمعیت عشایری از این ظرفیت ها ضروری است .

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: آمادگی لازم وجود دارد که در مناطقی که تخصیص گرفته ایم، با همکاری دستگاه ها پروژه تعریف کنیم و نگرانی ها و کمبود ها برطرف شود و از کوچ عشایر جلوگیری شود .

گوهرگانی اضافه کرد: محرومیت عشایر در استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به عشایر سایر استان ها دوچندان و به مراتب از تمام استان های کشور بیشتر است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 15 شهریور 96، کدمطلب: 966-2084-5 ، www. isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین