پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۶۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰
همایش 'آن طبیب مهربان'، در نکوداشت دکتر محمد کوثری، از پزشکان خدوم و مردمی تربت جام، عصر چهارشنبه با حضور قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این شهرستان برگزار شد.

شعارسال: قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این همایش با تجلیل از شخصیت والای مرحوم دکتر کوثری گفت: الگوی علمی در جهان و کشور ما زیاد است اما دکتر کوثری شخصیتی بی بدیل، نمونه و اسوه در مهربانی و خدمت بی توقع بود.

ایرج حریرچی افزود: در زمانی که کشور با کمبود پزشک روبرو بود و پزشکان تنها در شهرهای بزرگ طبابت می کردند، دکتر کوثری زادگاه خود، تهران، را رها کرد و با خدمت در منطقه محروم و مرزی تربت جام، ارزش والای انسانی را به همگان نشان داد.

وی با اشاره به وطن دوستی مرحوم کوثری افزود: زمانی که جذام خانه مشهد قصد استخدام نیروی فرانسوی داشت، دکتر کوثری این اقدام را توهین به ایرانیان دانسته و بشدت نسبت به این کار معترض شد.

حریرچی گفت: مردم برای چنین شخصیت هایی ارزش زیادی قائلند و امیدوارم همه اقشار بتوانند از نظر اجتماعی، الگوهایی چون دکتر کوثری داشته باشند.

رئیس انجمن سم شناسی خاورمیانه نیز در این آیین گفت: در سالیانی که رژیم بعثی عراق کشور ما را آماج حملات شیمیایی قرار داده بود و کمتر پزشکی حاضر به طبابت به مصدومان شیمیایی می شد دکتر محمد کوثری در نهایت تواضع و فروتنی به ارائه خدمات پزشکی رایگان در این خصوص می پرداخت.

مهدی بلالی با تبریک به مردم تربت جام به دلیل همنفسی با چنین مرد بزرگی، گفت: پزشکان این مرز و بوم باید سجایای اخلاقی دکتر کوثری را سرمشق قرار دهند و امیدوارم که جامعه پزشکی ما در آینده مانند دکتر کوثری را بیشتر داشته باشد.

نماینده تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به رمز ماندگاری دکتر کوثری در خاطره مردم، عنوان کرد: دکتر کوثری بیش از 30 سال خدمت بدون منت به مردم محروم این مناطق انجام داد.

غلامرضا اسداللهی افزود: مردم شهرستان های تربت جام، تایباد و باخرز خود را مدیون خدمات باارزش آن طبیب مهربان می دانند و وی را هرگز از یاد نخواهند برد.

دکتر محمد کوثری در ششم بهمن 1299در یکی از محلات جنوبی شهر تهران چشم به جهان گشود و پس از دانش آموختگی در رشته پزشکی از 1324، خطه محروم تربت جام را به عنوان محل خدمت خود انتخاب کرد.

وی پس از 33 سال خدمت به مردم این منطقه، در 16 دی ماه سال 1370 دار فانی را وداع گفت و بنا بر وصیتش در آرامگاه ابدی اش در بهشت نبی تربت جام مدفون شد.

امروز به مناسبت سالگرد درگذشت این پزشک خدوم و مردمی 73 پزشک در شهرستان تربت جام به ارائه خدمات رایگان پزشکی به مردم این منطقه پرداختند.

تشکیل بنیاد دکتر کوثری، نامگذاری یکی از میادین تربت جام به نام وی، توزیع 40 میلیون ریال کمک های غیرنقدی در قالب بسته غذایی توسط بهزیستی و 170 میلیون ریال خدمات پزشکی به جامعه هدف از دیگر برنامه هایی بود که به این مناسبت صورت گرفت.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار خبر 16 دی 1394، کدمطلب: 81910701 (5093289)، www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۶
0
0
واقعا چه کار معنادار و خوبی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین