پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۶۹۳۳
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲
رئیس شورای شهر اهواز با بیان اینکه بدهی ۵۰۰ میلیارد تومانی شهرداری اهواز گفت: نوع بدهی‌ها متفاوت است و هنوز میزان آن رسما به ما اعلام نشده است و این بدهی در حدود چندین ماه بودجه ما است.

شعار سال: محمدجعفر فلسفی امروز در نشست خبری با بیان اینکهقرار بر این بود که امروز با دستور کار انتخاب شهردار جلسه‌ای برگزار شود که به دلایلی لغو شداظهار داشت: در فرایند رسیدن به گزینه نهایی همه توجهات به مهدی جمالی‌نژاد شهردار قبلی اصفهان معطوف شده بود.

وی افزود: ضرورت وحدت و همدلی اعضای شورا برای انتخاب شهردار از نکاتی بود که جمالی‌نژاد متذکر شده بود و می‌پسندید که برای قبول این تصدی باید با رضایت اکثریت اعضای شورا باشد.

رئیس شورای شهر اهواز با اشاره به اینکه جمالی‌نژاد شناختی دوراندیشانه نسبت به تصدی شهرداری داشت، بیان کرد: از سمت استان‌های دیگر نیز تقاضاهایی از جمالی‌نژاد شده بود.

وی گفت: برای انتخاب جمالی‌نژاد به عنوان شهردار اهواز رای مثبت حد نصاب حداقلی هفت نفر وجود داشت ولی نگاه او به مسئله پذیرش مدیریت شهرداری چنین بود که اگر اکثریت اعضا رضایت داشته باشند روال کار بهتر انجام می‌شود.

فلسفی درباره دلایل لغو جلسه بیان کرد: بر اساس قانون باید از 24 ساعت قبلروز و ساعت جلسه به اعضا ابلاغ شود البته نه ابلاغ کتبی ولی ما بر آن شدیم که این موضوع رسما و کتبا ابلاغ شود که در روز پنجشنبه هفته گذشته این کار صورت گرفت ولی به دست یک الی دو نفر ابلاغیه کتبی نرسیده بود که برای اینکه در برگزاری جلسه خدشه‌ای وارد نشود جلسه لغو شد.

وی درباره انتخاب شهردار بومی عنوان کرد: بحث بومی و غیربومی بودن را مبنا قرار ندادیم بلکه شرایط و وضعیت را مبنا قرار دادیم.

رئیس شورای شهر اهواز درباره جمالی‌نژاد تصریح کرد:پرکار بودن جمالی‌نژاد از ویژگی‌های برجسته او در کنار روحیه تعاملی، تخصص و کارآمدی‌اش به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: ما وظیفه‌ای داشتیم و برای آن نیز تا آخرین لحظه تلاش کردیم که جمالی‌نژاد شهردار شود و اگر روزی کسی از ما پرسید که شما موقعیت داشتید ما نیز پاسخی داریم که ما تلاشمان را کردیم.

انتخاب بهترین گزینه برای مدیریت شهرداری اهواز

فلسفی با بیان اینکه جمالی‌نژاد در پاسخ به این سوال که چند نفر را با خود می‌آورید گفته بود به اندازه کمتر از انگشتان یک دست، بیان کرد: ما همچنان فرصت برای انتخاب شهردار کارآمد دیگری داریم و در بررسی گزینه‌ها برای تصدی مدیریت شهرداری اهواز به دنبال بهترین‌ها هستیم.

وی درباره انتخاب رئیس و هیئت رئیسه شورا بیان کرد: تا قبل از شروع جلسه کسی نمی‌دانست که چه کسی رئیس می‌شود ولی این روند کاملا در کمال صحت پیش رفت و رئیس و هیئت رئیسه انتخاب شد.

رئیس شورای شهر اهواز با بیان اینکه ما نمی‌خواهیم لابی‌گری‌ها در نظر و انتخاب ما تاثیر بگذارندخاطرنشان کرد: تلاش ما این است که فردی کارآمد انتخاب شود.

فلسفی در پاسخ به این پرسش که جمالی‌نژاد تهدید پیامکی شده است، تصریح کرد: این موضوع را من برای نخستین بار از شما می‌شنوم و به من چنین موضوعی اعلام نشده ولی جمالی‌نژاد از حواشی ایجاد شده در فضای مجازی آگاه بود.

وی همچنین درباره این موضوع که نهادهای دیگری در پی لابی و اعمال نفوذ در شورای شهر هستند، گفت: ما نمی‌توانیم منکر شویم که بر روی شورا نظر وجود دارد چرا که موضوع انتخاب شهردار نه فقط برای همه نهادها بلکه برای مردم نیز مهم است.

برای انتخاب شهردارزیربار هیچ نوع دخالتی نمی‌رویم

رئیس شورای شهر اهواز با بیان اینکه موفقیت شهردار موفقیت شهر است لذا این حق وجود دارد که دیگران نیز دغدغه داشته باشند، بیان کرد: دیگران نیز این حق را دارند که توصیه کنند چرا که توصیه کردن اشکالی ندارد ولی ما زیربار هیچ نوع دخالتی نمی‌رویم و فقط از توصیه‌ها در راستای گره‌گشایی استقبال می‌کنیم ولی با دخالت‌ها مخالفت می‌کنیم و انتخاب شهردار را با لابی‌گری و فشار سم می‌دانیم.

وی با بیان اینکه هیچ‌کسی توصیه‌ای و دخالتی در زمینه انتخاب جمالی‌نژاد بر ما نداشته است، همچنین درباره بدهی 500 میلیارد تومانی شهرداری اهواز گفت: نوع بدهی‌ها متفاوت است و هنوز میزان آن رسما به ما اعلام نشده است و این بدهی در حدود چندین ماه بودجه ما است. البته باید به شکل‌های مختلف می‌توان برای پرداخت آن تلاش کرد که به نوع کار شهردار بستگی دارد.

فلسفی درباره عدم حمایت دیگر اعضای شورای شهر از انتخاب جمالی‌نژاد توضیح داد: یکی از نکاتی که مطرح بود شناخت افراد نسبت به فرد است و برداشت‌ها به لحاظ شخصیتی متفاوت بود و برخی فکر می‌کردند به دلیل پیچیدگی شرایط اهواز او نمی‌تواند موفق باشد بالاخره منابع اطلاعاتی متفاوت افراد، قضاوت‌های متفاوت را ایجاد کرده بود البته موضوع بومی و غیربومی بودن نیز توسط برخی از اعضا مطرح بود.

وی افزود: اگر بتوانیم که گزینه نهایی را انتخاب کنیم روند بهتراست ولی اگر انتخاب گزینه نهایی مشمول زمان ‌شود موضوع انتخاب سرپرست نیز بررسی می‌شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 4 شهریور 96، کد مطلب: 1501875:www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین