پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۷۱۰۶
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱
نشست مطبوعاتی اعضای شورای جدید شهر بروجرد برگزار شد.در این جلسه علیرغم اعلام قبلی، چهار تن از منتخبین حضور داشتند که از لیست اصولگرایان محمد بیاتی و از لیست اصلاح‌طلبان هر سه عضو آن یعنی فریبرز محسنی، محمد پرهام و رضا بهنود به جلسه آمدند.

شعار سال: در این جلسه علیرغم اعلام قبلی، چهار تن از منتخبین حضور داشتند که از لیست اصولگرایان محمد بیاتی و از لیست اصلاح‌طلبان هر سه عضو آن یعنی فریبرز محسنی، محمد پرهام و رضا بهنود به جلسه آمدند.

غایبین عبارت بودند از: احسان دالوند، موسی نیکوکار، داود گودرزی، علی روزبهانی و اشرف چگنی که در جلسه حضور نیافتند.

این نشست مطبوعاتی با حضور تعدادی از خبرنگاران و اهالی رسانه برگزار شد و منتخبان مردم به سوالات آن‌ها پاسخ دادند.

در ادامه گزیده‌ای از موضوعات عنوان شده توسط اعضای شورای شهر پنجم را می‌خوانید:

رضا بهنود: شورای شهر در مقابل گروه‌های منفعت‌طلب خواهد ایستاد
در ابتدا بهنود ضمن تشکر ویژه از رسانه‌ها برای حضور در این جلسه عنوان داشت: برخی از مسئولین در سطح شهرستان پاسخگوی اعمالشان در برابر رسانه‌ها نیستند. رسانه‌ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی در دنیا شناخته می‌شوند. از همین روی نگاه ما در شورا، تعامل با رسانه است و برخلاف برخی که کار رسانه‌ای را مخل آسایش خود می دانند، امید ما این است که یا تکیه بر اطلاع رسانی صحیح بتوانیم به شفافیت هرچه بیشتر عملکردها چه در شهرداری و چه در شورای شهر برسیم و در این راه رسانه‌ها بازوان پرتوان شورای شهر خواهند بود.


وی در جواب سوالی در مورد گردشگری و توسعه شهر اضافه کرد: گردشگری یک درآمد پاک و بی دردسر است. برای جذب گردشگر در کنار معرفی شهر باید زمینه‌های رفاهی گردشگران را فراهم کنیم. گردشگر مکانی را برای اسکان انتخاب می کند که احساس غریبگی نکند و در آن راحت باشد. در مورد توسعه هم می توان گفت که جذب سرمایه از عوامل توسعه اقتصادی هست. یکی از دلایل عدم موفقیت در جذب سرمایه در بروجرد، نبود امنیت برای سرمایه گذار است. فرد سرمایه‌گذار وقتی به شهر وارد می ‌شود با گروه‌هایی مواجه است که تمام امتیازات را در اختیار دارند و اینگونه سرمایه‌گذار عرصه را برای فعالیت تنگ می ‌بیند و ریسک سرمایه گذاری را بالا می ‌یابد.یکی از اقدامات شورای شهر پنجم مقابله با این گروه‌های منفعت‌طلب خواهد بود.

رضا بهنود با اشاره به ترکیب شورای شهر جدید گفت: وزن شورا وزن شهرداری خواهد بود. اگر بتوانیم با همگرایی و با آرای بالا ریاست شورا را انتخب کنیم، قطعا شهرداری درخور هم خواهیم داشت و در نهایت شهری آباد را به ارمغان خواهیم آورد. قدرت مجموعه شهرداری در اداره بروجرد کاملا به شرایط شورای شهر وابسته است. امید است با کار مستمر و بدور از سیاسی‌کاری شورای شهری با صلابت را در این دوره تجربه کنیم.

محمد بیاتی: در برابر هرگونه دخالت در امور شورا توسط افراد ذی‌نفوذ افشاگری خواهیم کرد

بیاتی درباره لازمه موفقیت شورا عنوان داشت: کار در شورای شهر خرد جمعی را می‌طلبد و این موضوع غریبی نیست چون در لابه لای آموزه‌های دینی اسلام، بارها به آن تاکید شده است. برای موفقیت شورای شهر باید با همه ظرفیت‌ها تعامل داشته باشیم از جمله با سایر مسئولین و مردم. از طرفی هم باید نقاط ضعف را برطرف و نقاط قوت را تقویت کنیم که این مهم جز با همدلی بدست نمی‌آید. وضعیت کنونی خوشایند هیچ شهروندی نیست و زمانی این شرایط تغییر می‌کند که همه با هم همدل و یک صدا امور را پیش ببریم.


وی درباره مدیریت شهری در چند سال گذشته گفت: چرا باید خانواده‌های ما مکان تفریحی نداشته باشند، پارک نداشته باشند، از داشتن شهربازی محروم باشند!؟. متاسفانه در این فصل شاهدیم که مردم به دلیل بی کفایتی عده‌ای در مدیریت شهر، برای اوقات فراغت به بلوار هجوم می‌برند. در بخشی از شهر به علت عدم رسیدگی، فضای سبز در حال خشک شدن است. باعث تاسف است که همین منابع مالی محدود هم به درستی مدیریت نمی‌شود و در حالی که کارگران ماه‌ها حقوق دریافت نمی‌کنند، شهرداری به دنبال پروژه های بلند مدت و کم بازده است به تعبیری می‌توان گفت سقف شهر ما در حال ریختن است و دوستان به دنبال نصف لوستر به این سقف هستند.

وی تصریح کرد: شهرداری که اولویت‌بندی ندارد و هشت ماه حقوق معوقه دارد دست به آغاز پروژه‌هایی می‌زند که بیشتر در باتلاق فرو می‌رود و این‌گونه سقف مدیریت شهر فرومی‌ریزد و کرامت کارگران زیر سؤال می‌رود و همین کارگران در اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها به دلیل نبود مدیریت درست کارشکنی می‌کنند چراکه شهردار باید اولویت نخست خود را آوردن نان سر سفره کارگران خود بداند.


محمد بیاتی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شورای شهر جدید دنباله رو خواهد بود یا به دنبال استقلال در عمل و نظر است؟ گفت: استقلال شورای شهر نه تنها اولویت ما بلکه یک مطالبه مردمی است. متاسفانه در گذشته دنباله‌روی برخی باعث شد که شورای شهر از رسالت خود دور شود. این اطمینان به همه مردم عزیز بروجرد داده خواهد شد که در برابر هرگونه دخالت در امور شورا توسط افراد ذی‌نفوذ و صاحب منصب مقاومت خواهیم کرد و علیه آن‌ها دست به افشاگری خواهیم زد.


محمد پرهام: شورای شهر پنجم آخرین فرصت در مسیر توسعه شهری است
پرهام درضرورت حضور رسانه‌ها خاطر نشان کرد: رسانه‌ها اهرم خوبی برای مبارزه با فساد هستند به طوری که اگر فردی در شورا خطا کرد رسانه‌ها موظف هستند به مردم اطلاع دهند تا بتوان از تصمیم‌گیری در دخمه‌های سیاسی جلوگیری کرد. نیاز امروز مدیریتی شهری در بروجرد شفافیت در تصمیم‌گیری و اجرا است. شورای شهر باید اتاق شیشه‌ای باشد که مردم بتوانند عملکرد منتخبین خود را زیر نظر بگیرند تا از بروز هرگونه فساد جلوگیری کنند.


وی در خصوص وضعیت فعلی شهرداری گفت: متاسفانه وضع بدتر ازآن‌چیزی است که تا قبل از انتخابات تصور می‌شد. شاید جای بهت و حیرت باشد ولی باید گفت که آمار دقیقی از پرسنل شهرداری وجود ندارد و مشخص نیست که چه تعدادی نیرو در حال کار در زیرمجموعه شهرداری هستند. از جنبه مالی نیز، میزان بدهی شهرداری به تامین اجتماعی مبهم است به نحوه‌ی که در مورد مبلغ آن چندین سند و روایت وجود دارد. می توان گفت که با این اوضاع انتظار بهشت کشیدن بیهوده است و کار شورای پنجم بسیار سخت و حل مشکلات حوصله و همت بلندی می ‌طلبد.


محمد پرهام درباره تعیین تکلیف نیرو‌های مازاد شهرداری عنوان کرد: در سال‌های گذشته متاسفانه افراد زیادی به بهانه‌های واهی و بدون توجه به نیاز شهرداری، وارد این مجموعه شده‌اند. بنای ما در شورا به هیچ وجه حذف هیچکدام از این افراد نیست. بهرحال اشتباهی صورت گرفته ولی همین افراد بواسطه این شغل تشکیل خانواده داده‌اند و تعدیل آن‌ها ممکن است هزینه‌های غیر مستقیم اما سنگینتری را به جامعه تحمیل کند. بنای شورا ساماندهی این افراد در بخش‌های مختلف و همچنین جلوگیری از انجام استخدامی‌ گسترده است.


وی تصریح کرد: امروز شهرستان بروجرد در بن‌بست ارتباطی از نظر نداشتن راه‌آهن و راه هوایی قرارگرفته و راهی جز رونق گردشگری برای ایجاد درآمد پایدار در آن وجود ندارد که ‌این مهم نیز نیازمند ایجاد امنیت است از سویی ساخت‌وسازها تا زمانی ادامه دارد و درآمدهای شهرداری نباید بر مبنای اخذ عوارض از مردم بسته شود.

عضو منتخب شورای پنجم بروجرد با اشاره به تولید روزانه بیش از 150 تا 200 تن زباله در بروجرد و دفن آن بیان کرد: استفاده از این ظرفیت‌ها در رونق درآمدزایی پایدار شهرداری نقش مؤثری دارد.

پرهام تأکید کرد: انتظار می‌رود تمامی مدیران شهرستانی پیش از انتصاب رزومه و برنامه کاری خود را به شورا ارائه دهند چراکه نظارت بر حسن عملکرد مدیران شهرستانی از وظایف شورای شهر است که مورد اغفال قرارگرفته است. سیکل معیوب تعین مدیر توسط یک نفر نادرست است و ضعف شهرداری بروجرد نیز سیستم گزینش سفارشی نیروها است، مسئولان باید یاد بگیرند در امور هم دخالت نکنند و هریک کر خود را به‌درستی انجام دهند و نباید شأن شورا این‌قدر تنزل یابد که شهرداری را خود انتخاب کنند و بعد به دنبال آن بدوند بلکه شهرداری باید در چارچوب قوانین و برنامه حرکت کند و باید این روند مختوم به شکست را محکوم کرد و مدیر باید رزومه مشخص داشته باشد نه سفارشی!

منتخب مردم در پنجمین دوره شورای شهر بروجرد با تأکید بر ضرورت رسانهای شدن گزارشهای مالی شهرداری ارسال شده به شورای اسلامی شهر بیان کرد: حتی میتوان به جای شش ماه، هر سه ماه یک بار این گزارشها به مردم اطلاع داده شوند، چراکه در اگر چنین نباشد، نشانه فساد در شهرداری است.با توجه به وضعیت کنونی، شورای شهر پنجم جزء آخرین ‌فرصت‌های ما برای حرکت در مسیر توسعه‌شهری است.

فریبز محسنی: مهم‌ترین موضوع در شورای شهر پنجم احیای جایگاه اصلی بروجرد است

فریبرز محسنی در آغاز با اشاره به فلسفه شورا و مشورت عنوان کرد: بحث خرد جمعی در تاریخ بشر قدمتی طولانی دارد و در رسالت پیامبر و سیره ائمه اطهار نیز کاملا مشهود است. در نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز ما همین رویه راه مشاهده میکنیم ولی متاسفانه برخی از مدیران میان ‌رده‌ی، مخصوصا در شهر ما، فارق از نظر جمعی و مصلحت شهر با تک روی به دنبال منافع خود هستند.


وی در اشاره به وضعیت کنونی مدیریت شهری بروجرد گفت: امروز در بروجرد هیچگونه چشم‌اندازی نداریم. شاید مهمترین موضوعی که در شورای شهر پنجم مدنظر است، احیای جایگاه اصلی شهر بروجرد در زمینه جذب سرمایه‌گذاری، میراث فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری و امکانات رفاهی و خدمات شهری است. برای این منظور به دنبال تدوین سند 1414 مدیریت شهری بروجرد هستیم. این سند که بزودی با حضور متخصصین امر و توافق جمع کار مطالعاتی آن را آغاز خواهیم کرد، در سال‌های پیش رو چراغ راه مدیریت شهری در بروجرد خواهد بود تا بتوان با اتکای به آن بروجرد را از بن بست کنونی رها سازیم.

عضو منتخب شورای پنجم بروجرد حضور رسانه‌ها در جلسات شورا را مهم ارزیابی و بیان کرد: نباید به‌هیچ‌وجه از رسانه‌ها استفاده ابزاری شود و به‌هیچ‌عنوان از رسانه‌ها برای معرفی خود استفاده نخواهیم کرد و رسانه‌ها را پس از شهردار یار یازدهم شورا در تشکیل یک تیم قدرتمند می‌دانیم و از سویی دسته‌بندی جناحی در شورای پنجم نقشی ندارد و کارآمدی افراد را بهترین چیدمانی می‌دانیم که ‌این تیم را در به ثمر رساندن اقدامات خود یاری می‌رساند و موضوعات سیاسی تا 29 اردیبهشت بوده و اکنون تمام‌شده است.

فریبرز محسنی درباره چند و چون انتخاب شهردار توسط شورای شهر افزود: بحث‌های سازنده‌ای در این زمینه انجام شده است. در این میان تعدادی از افراد دارای صلاحیت را شورا مدنظر قرار داده است. البته تعدادی از افراد که دارای سابقه مدیریتی خوبی هستند، پیشقدم شده‌اند و خود را به شورا معرفی کرده‌اند که همه گزینه‌ها بررسی خواهد شد. البته در انتخاب شهردار درکنار همه ملاک‌های لازم به دو ویژگی "پاکدستی" و "نفوذناپذیری" توجهی خاص خواهیم داشت.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی روزهای بروجرد، تاریخ انتشار 27 خرداد 96، کد مطلب:-:www.borujerdtimes.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین