پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۴۷۱۴
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۵
عضو منتخب شورای پنجم بروجرد گفت: اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام بروجرد نخستین اولویت اقدامات عمرانی در شورای پنجم است تا اگر شهرداری منابعی دارد برای اتمام این پروژه‌ها هزینه شود.

شعار سالعلی روزبهانی جوان‌ترین منتخب راه‌یافته به شورای شهر بروجرد است که توانست با 11 هزار و 466 رأی شهروندان راهی شورای پنجم شود. وی نخبه جوان بروجردی است که استاد دانشگاه‌های این شهرستان و نیز نماینده ایران در نمایشگاه‌های بین‌المللی اختراعات است.

روزبهانی رتبه اول کنکور دکتری و فارغ‌التحصیل مقطع دکتری دانشگاه صنعتی امیرکبیر در رشته پزشکی هسته‌ای است که توانسته در عنفوان جوانی سه اختراع خود را به ثبت جهانی برساند و مهم‌ترین و خبرسازترین آن‌ها به گفته خودش کفش هوشمند مخصوص بیماران آلزایمر است که در سال 93 نخستین نمونه عملی آن را ساخته و کشورهای مختلفی ازجمله فرانسه و کره از آن استقبال کرده‌اند.

تخصص اصلی وی هوشمند سازی شهری واداری است و در این زمینه نیز طرح بهداری ارتش جمهوری اسلامی را طراحی و اجرا کرده که به‌واسطه اجرای موفق این طرح از خدمت سربازی معاف شده است.

این نخبه جوان بروجردی و عضو منتخب شورای پنجم علاوه بر تحصیلات دانشگاهی تحصیلات حوزوی را نیز در سطح یک به اتمام رسانده است و از لیست "احیاگران شهر" معرفی‌شده و به شورای پنجم راه‌یافته است.

در ادامه مشروح گفت‌وگوی علی روزبهانی منتخب مردم بروجرد در شورای پنجم با خبرنگار تسنیم را می‌خوانید.

تسنیم:چه قرابتی بین مخترع بودن و یک عضو شورا وجود دارد؟

روزبهانی:بحث مخترع به‌صرف نمی‌تواند رابطه‌ای با عضو شورا بودن داشته باشد اما اگر حیطه فعالیت‌ها حیطه فناوری اطلاعات و تکنولوژی‌های مدرن باشد می‌توان ارتباطی بین این دو مسند قائل شد به این معنی که فرد قبلاً صبغه‌ای درزمینهٔ مدیریت شهری داشته باشد.

این تجربه را از قبل داشته‌ام و در همین راستا طرح سامانه الکترونیکی صدور پروانه‌های ساختمانی به‌صورت الکترونیکی با طراحی من در 14 استان کشور در حال اجراست و اولین استانی نیز که این طرح را اجرا کرده استان فارس بوده است و در حال حاضر نیز در حدود 13 منطقه تهران از این طرح استفاده می‌کنند و سیستم کاملاً در حال استفاده است و بنابراین می‌توان گفت تجربه موفقی درزمینهٔ مدیریت شهری با استفاده از فناوری‌های نوین داشته‌ام.

به نظر من مخترع و نخبه بودن یک امتیاز مثبت است چراکه شهرداری و شورا جایی است که باید کاملاً هوشیار و آگاه و علاوه بر آن خلاق بود و یک نخبه می‌تواند از بسیاری از دور زدن‌ها جلوگیری کند و تنها در حیطه رشته خود نظر ندهد و چون ذهن خلاقی دارد در تمامی زمینه‌ها بتواند نظر ارائه داده و از دیگران موفق‌تر عمل کند.

تسنیم:با توجه به اینکه در میان عامه مردم زیاد شناخته‌شده نبودید چطور حائز اکثریت آراء مردم بروجرد برای راه‌یابی به شورا شدید؟

روزبهانی:عملکرد نامطلوب شورای قبلی و سوء مدیریت در سطح شهر مردم را خسته کرده بود و افراد دیگری که سرشناس بودند با وعده‌های دروغین و سفره پهن کردن سعی در جلب آراء مردم داشتند حال‌آنکه سطح سواد و تفکر مردم ازنظر اندیشه به سطحی رسیده که رأی را به آگاهی بدهند نه به آگهی! بنابراین بستر مناسب بود تا افرادی که در هنگام تبلیغات پاک دست بودند موردتوجه مردم قرار گیرند.

از سویی در بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی مذهبی سطح شهر از ابتدا مشارکتی گسترده داشته‌ام و همین امر سبب شده بود طیف گسترده‌ای از شهروندان با من آشنایی نسبی داشته باشند.

تسنیم:آیا حضور در لیست "احیاگران شهر" تأثیری در رأی بالای شما و اقبال عمومی مردم داشته است؟

روزبهانی:برخلاف تصور عموم مردم لیست احیاگران شهر یک لیست اصولگرایی نیست بلکه این لیست یک لیست حمایتی از نیروهای مذهبی و هیئات سطح شهر و فعالان فرهنگی است و گرایش اصولگرایی ندارد و بارها اعلام کرده‌ایم بنده نه اصولگرا هستم نه اصلاح‌طلب، حتی از سوی اصلاح‌طلبان نیز برای مشارکت در امر انتخابات و حمایت آن‌ها دعوت شدم اما قبول نکردم در لیست اصلاح‌طلبان وارد شورا شوم.

از سویی هیچ خط و مشی سیاسی از ابتدای زندگی‌ام نداشته‌ام و گرایشی به هیچ‌کدام از احزاب نخواهم داشت و شخصیت علمی خود را با صد حزب عوض نمی‌کنم چراکه درزمینهٔ علمی توانسته‌ام خدمات بیشتری به مردم با اختراعات خود ارائه دهم و نمی‌خواهم این امر را وارد جناح‌های سیاسی کنم چراکه معتقدم جناح‌بازی ما را از هدف اصلی که همان به خدمت گرفتن علم و تکنولوژی در راستای خدمت به مردم است، بازمی‌دارد.

تسنیم:مهم‌ترین وظیفه یک عضو شورا انتخاب شهردار خوب است، ویژگی یک شهردار خوب از دیدگاه شما چیست و آیا گزینه خاصی برای تصدی‌گری شهرداری بروجرد انتخاب کرده‌اید؟

روزبهانی:در حال حاضر گزینه مشخصی برای تصدی شهرداری وجود ندارد چراکه جلسه‌ای به‌صورت رسمی تاکنون با اعضای منتخب نداشته‌ایم اما به‌عنوان اولین منتخب شورای شهر حق‌وحقوقی برای انتخاب شهردار دارم و می‌خواهم این حق‌وحقوق را به مردمی بدهم که به من اعتماد کرده‌اند و قصد دارم به‌صورت نظرسنجی از مردم برای انتخاب شهردار پیشنهاد دریافت کنم.

در جلسات غیررسمی با اعضای شورای شهر مطرح شد که نباید از نیروهای متخصص خارج از استان نیز غافل شد شاید بسیاری از بروجردی‌ها از استان و شهر ما رفته‌اند و قابلیت‌های بسیار بالایی در مدیریت شهری دارند که باید با اقبال به سمت آن‌ها از این افراد متخصص نیز برای مدیریت شهری دعوت کرد.

پاک دستی و تخصص دو ویژگی و معیار انتخاب یک شهردار خوب است که اگر این دو ویژگی باهم وجود داشته باشد نیروی خوبی برای تصدی‌گری شهرداری خواهد بود. علاوه بر آن اهل زد و بند نباشد و ویژه خواری‌ها را حذف کند و جایگاه‌های شغلی در شهرداری را آن‌هم با این آمار بالای کارکنان شهرداری به‌صورت پارتی‌بازی به افراد خاص اعطا نکند که در این صورت شهردار موفقی خواهد بود.

تسنیم:اولویت اجرای برنامه‌های شما در کدام حوزه است؟

روزبهانی:من امروز شهرستان بروجرد را یک روستا می‌دانم که تنها کف خیابان‌های آن آسفالت شده و هیچ‌گونه مبانی و مبلمان شهری در آن رعایت نشده و نابسامانی‌های بسیاری دارد بنابراین اولویت اصلی کار شورا تنها شهرداری نیست اما شهرداری بروجرد چون در اوضاع اورژانسی قرار دارد باید در رأس برنامه‌های شورای این دوره قرار گیرد.

در ابتدا بحث ساماندهی مالی بدهی‌های معوق شهرداری بروجرد به سازمان تأمین اجتماعی را در اولویت کاری خود قرار داده‌ایم تا با استفاده از حضور مشاوران اقتصادی قوی در سطح کلان این مشکلات بررسی شود.

تسنیم:مهم‌ترین دغدغه شما در شورای شهر چیست؟

روزبهانی:از این رسانه نیز می‌خواهم صدای ما را به گوش مسئولان میراث فرهنگی و اوقاف برسانند که تمامی ابنیه و اماکن تاریخی سطح شهر را معرفی کنند و به شهرداری اجازه دهند که برای احیا آن‌ها وارد شود تا درب‌های این اماکن برای استفاده مردم بازگشایی شود و حتی برای آن‌ها عوارض تعین شود تا عموم مردم استفاده کنند.

بروجرد جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی بسیاری دارد. روستای ونایی اگر در شهر دیگری بود با این جاذبه طبیعی که دارد این وضعیت را نداشت و می‌توان این روستا را به‌عنوان دهکده توریستی ونایی معرفی کرد.

از سویی تعریف یک برنامه 20 ساله برای بروجرد در دستور کار این شورا قرار دارد اما قصد داریم در سال اول و دوم خدمت و نه در سال آخر که بحث تبلیغات انتخاباتی دوره‌های بعد شکل می‌گیرد، اقدامات زود بازه‌ای همچون تقویت زمینه‌های گردشگری و جذب توریست‌ها در این شورا انجام شود.

تسنیم:اولویت شما در تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره سطح شهر بروجرد کدام است؟

روزبهانی:متأسفانه عملکرد ضعیف شورای قبلی و شهرداری با عدم رعایت اولویت‌بندی‌ها و اجرای برخی پروژه‌ها بدون درایت لازم سبب رها شدن بسیاری از پروژه‌های نیمه‌کاره در سطح شهر شده است حال‌آنکه با برنامه‌ریزی صحیح می‌شد هزینه‌های اضافه‌ای را که در بخش‌های دیگر استفاده‌شده در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام هزینه کرد.

بر این اساس اولویت ما در شورای پنجم قطعاً اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است تا اگر شهرداری منابعی دارد برای اتمام این پروژه‌ها استفاده شود.

تسنیم:آیا کرسی شورا برای شما به‌عنوان یک سکوی پرتاب به مناصب مدیریتی بالا خواهد بود؟

روزبهانی:مردم آگاه هستند همان‌طور که در این دوره ثابت کردند به عکس‌ها و چهره‌ها برخلاف دوره‌های پیشین رأی نمی‌دهند بنابراین نباید مردم را برای مطرح کردن خود بازیچه قرارداد. اگر کسی در آینده تصمیمی داشت و به خاطر مناصب بالاتری وارد این پارلمان محلی شود مردم خود محاسبه می‌کنند و اگر عملکرد این افراد مبتنی بر این خواست و اراده‌ها باشد به طور یقین چهار سال بعد باید این را نزدیک بدانیم که همچون اعضای کنونی شورا که نتوانستند اعتماد مردم را جلب کنند ما نیز باوجوداین مقاصد نمی‌توانیم اعتماد مردم را جلب کنیم.

تسنیم:ترکیب شورای جدید را که متشکل از دو لیست متفاوت است با توجه به تفاوت سلیقه‌ها چگونه ارزیابی می‌کنید؟

روزبهانی:خط قرمز ما خط ولایت است و هر جناح و گروهی در شورا وارد شود باید این امر را رعایت کند. این اتفاق‌نظر با اعضای لیست اصلاح‌طلبان راه‌یافته به شورای این دوره وجود دارد که باید بر دو ویژگی مشترک پاک دستی اعضای شورا و مبارزه با فساد تأکید شود و خوشبختانه این دو وجه مشترک بین اعضای این دو لیست وجود دارد.

اما در شورا کاری با احزاب افراد نداریم و از همه خواسته‌ایم هر حزب و عقیده‌ای که دارند دَم در شورا بگذارند و تنها هدف را خدمت به مردم قرار دهیم و بعد وارد صحن شورا شویم که مصوبات ماتحت تأثیر جناح‌بازی‌های سیاسی قرار نگیرد که دود آن به چشم مردمی رود که به ما اعتماد کرده‌اند.

لیست "یاران باران" لیست محترمی برای ماست و به طور یقین اگر مبانی نظام و خط ولایت‌فقیه را دنبال کنند تماماً تعامل و همکاری بین ما با اعضای این لیست وجود دارد.

تسنیم:حرف پایانی

روزبهانی:قصد داریم در شورای پنجم به‌صورت شفاف پاسخگوی مردم و رسانه‌ها باشیم بنابراین جایگاهی خاص برای حضور خبرنگاران در صحن شورا قرار داده می‌شود تا خبرنگاران رسانه‌های مختلف بدون مشکلاتی که از دوره‌های قبل وجود داشته برای رصد اخبار و مصوبات شورا بتوانند حضور یابند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 10خرداد 96، کدمطلب:1423156، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین