پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۱۹۲۷
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۹
مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان غربی گفت: تالار مرکزی ارومیه جزو هشت تالار بزرگ کشور به شمار می‌رود که تا کنون ۲۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده و بیش از ۱۰ میلیارد تومان دیگر نیز برای اتمام آن نیاز است.

شعار سال: حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدباقر کریمی با اشاره به وضعیت تالارها و مراکز فرهنگی در کشور اظهار کرد: علی‌رغم اینکه در سطح کشور تالارها و مراکز فرهنگی بزرگی وجود دارد ولی تعداد تالارهای فرهنگی در سطح کشور کم است و این موضوع نیاز به توجه بیشتری دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان غربی در رابطه با مصوبه ساخت تالار مرکزی ارومیه بیان کرد: در سال 86 مصوب شد تالار مرکزی ارومیه در محل خیابان درستکار در داخل کوچه‌ای 20 متری به مساحت 12 هزار متر مربع ساخته شود و یک طرح ملی به شمار آمد بنابراین اعتبارات آن نیز باید ملی تخصیص داده شود.

کریمی با اشاره به آخرین وضعیت پروژه تالار مرکزی ارومیه گفت: در حال حاضر پروژه تالار مرکزی ارومیه در مراحل نهایی احداث قرار دارد و این تالار در زمین به مساحت 18 هزار مترمربع ساخته شده است.

وی در رابطه با امکانات و سالن‌های موجود در این تالار تصریح کرد: سالن موسیقی به ظرفیت600 نفر یکی از سالن‌های با کیفیت این تالار است چرا که سیستم آن به گونه‌ای طراحیشده تا همه افراد بتوانند بدون استفاده از ابزارهای الکترونیکی و میکروفن از موسیقی داخل سالن بهره‌مند شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان غربی افزود: این تالار یک سالن عمومی نیز دارد که برای اجراهای نمایشی ساخته شده و از گنجایش هزار و 200 نفری برخوردار بوده و یک سالنی استاندارد به شمار می‌آید.

کریمی به دیگر امکانات تالار مرکزی ارومیه پرداخت و گفت: سن این مجموعه بهتر از سن موجود در تالار وحدت تهران است چرا که سن مجموعه تالار مرکزی ارومیه متحرک بوده و حالات مختلف به خود می‌گیرد ولی لازم به ذکر است که ممکن است کار نصب دستگاه‌های آن کمی به طول انجامد.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ساختمان تالار مرکزی ارومیه بیان کرد: ساختمان فیزیکی این مجموعه پیشرفت 93 درصدی دارد و از خیابان اصلی شهر یک فضا و خیابانی به این مجموعه ایجاد می‌شود و این مجموعه دارای دو ورودی 20 متری و خیابان اصلی درستکار است و جزو8 تالار بزرگ به حساب می‌آید.

کریمی با خاطرنشان کردن ملی بودن پروژه تالار مرکزی ارومیه تأکید کرد: اعتبارات این مجموعه از محل پروژه‌های ملی است و امروزه نیز پیشرفت 93 درصدی داشته و با تخصیص اعتبارات ملی این مجموعه افتتاح می‌شود و این پروژه یک پروژه‌ای مورد نیاز برای شهر ارومیه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان غربی با اشاره به مشکلات اعتباری پروژه‌های آذربایجان غربی افزود: مشکل پروژه‌های ما این است که مبلغ اولیه اعتبارات را به موقع تخصیصنمی‌دهند و همین عامل سبب می‌شود که در روند پروژه مشکل ایجاد شود و در رابطه با پروژه تالار مرکزی ارومیه لازم به ذکر است که تا کنون 20 میلیارد تومان به این پروژه هزینه شده است و بیش از 10 میلیارد تومان دیگر نیز نیاز است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 1 مهر 96، کد مطلب: 1527350، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین