پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۰۶۲
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴
رییس کل داگستری لرستان، گفت: چنانچه مفاسد اداری و مالی در جامعه کنترل نشود، نتیجه آن سلب اعتماد مردم به نظام است .

شعارسال: جعفر بدری، رییس کل داگستری استان لرستان در اولین همایش "مبارزه با فساد و اشرافی گری" که توسط سازمان بسیج حقوقدانان لرستان در خرم آباد برگزار شد، با بیان اینکه به اینکه برخلاف برخی نظام های سوسیالستی، اسلام با ثروت اندوزی مخالفتی ندارد،گفت: اشرافی گری چیزی غیر از اسراف و ریخت و پاش و به معنای تضییع مال و فخرفروشی است که این امر خطرات بسیاری برای جامعه دارد و ضرورت دارد به عنوان یک آسیب اجتماعی به آن نگاه و با آن مقابله کنیم.

وی افزود: کسی که از راه تولید به ثروت می رسد باید حمایت شود و یکی از فعالیت های مستمر ما حمایت از تولیدکنندگان بوده است که با سختی و مشقت کار می کنند، اما نگرانی ما از قشر نوکیسه دار است که این افراد از راه تولید و تلاش و کوشش به ثروت نرسیده اند و با رانت و فرصت هایی که برای آن ها ایجاد شده است به ثروت رسیده اند.

رییس کل داگستری لرستان با بیان اینکه یکی از پیامدهای سوء رفتارهای اشرافی گری، سرایت آن در سایر بدنه جامعه است، گفت: یکی از جنبه های فساد، تبعیض در به کارگیری نیروی انسانی است؛ چه بسا انسان های با استعداد و با انگیزه امکان ورود به دستگاه های دولتی را ندارند و این نیروها در برخی ادارات و سازمان ها امکان رشد ندارند.

بدری تصریح کرد: یکی از عوامل گرفتاری های کشور، سوء مدیریت در بخش هایی از جامعه است.

وی با بیان اینکه چنانچه مفاسد اداری و مالی در جامعه کنترل نشود، نتیجه آن سلب اعتماد مردم به نظام است، اذعان کرد: سلب اعتماد مردم از نظام به مراتب از هر فسادی بالاتر است.

رییس کل داگستری لرستان با تاکید بر اینکه، یکی از وظایف دستگاه های نظارتی شناسایی نقاط کور در ادارات و سازمان ها است، اظهار کرد: با وجود این همه دستگاه نظارتی باز هم نتوانسته ایم نقاط کور را در برخی ادارات شناسایی کنیم.

بدری با بیان اینکه بیشترین مبارزه با فساد در این سال ها صورت گرفته اما به نتیجه نرسیده ایم، افزود: جریان فساد امروز بسیار پیچیده شده است و به همان نسبت که مبارزه با مفاسد شدت می یابد، جریان فساد در برخی ادارات و شرکت ها و بنگاه ها پیچیده تر می شود.

وی تصریح کرد: بیشترین فساد اقتصادی مربوط به موسساتی که با پول سرو کاردارند، شرکت هایی که از بودجه عمومی استفاده نمی کنند و شهرداری ها است.

رییس کل داگستری لرستان با تاکید بر اینکه باید راه های مبارزه با فساد و رانت را شناسایی و از بروز آن پیشگیری کنیم، بیان کرد: باید ساز و کاری طراحی شود که وقتی انحراف شکل گرفت، زنگ خطر به صدا درآید و تمامی افراد و دستگاه های مربوطه مطلع شوند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی خبرآزاد، تاریخ انتشار: 6آذر1395، کدخبر: 12498: www.khabareazad.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین